Polki.pl
kom. (131)

Żarówki energooszczędne - za i przeciw

Coraz częściej decydujemy się na zakup żarówek energooszczędnych (inaczej zwanych świetlówkami kompaktowymi) z uwagi na ich proekologiczny charakter. Zużywają one znacznie mniej prądu (o 80%) niż tradycyjne żarówki, dzięki czemu przyczyniamy się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Ponadto tyle samo oszczędzamy pieniędzy.

Warto jednak pamiętać, że żarówki energooszczędne to odpad niebezpieczny zawierający między innymi rtęć. Dlatego nie wolno wyrzucać ich do śmieci. Grozi za to kara grzywny do 5000 złotych.

Korzyści związane ze stosowania świetlówek kompaktowych:
  • energooszczędność i ekologiczność. Świetlówki zużywają 80% mniej energii elektrycznej niż porównywalnej barwy i ilości światła żarówce. Oznacza to, że świetlówka o mocy 20W zastąpi z powodzeniem zwykłą żarówkę 100W.
  • bezpieczeństwo. Światło emitowane przez współczesne żarówki energooszczędne są bezpieczne dla oczu i zdrowia (światło nie tętni tak jak jest to w przypadku podłóżnych świetlówek zasilanych dławikiem magnetycznym - spotykane jeszcze w szkołach i szpitalach). Ponadto mają wysoki wskaźnik oddawania barw Ra > 80 a światło ma temperaturę barwową 2700 K, czyli białe ciepłe światło zbliżone do światła zwykłych żarówek.
  • bardzo mała emisja ciepła. Świetlówki nagrzewają się dużo mniej niż zwykłe żarówki w których temperatura sięga 2200°C.
  • trwałość. Świetlówki świecą do 10 razy dłużej niż zwykłe żarówki i to bez względu na ilość włączeń / wyłączeń na dobę. Można zatem przyjąć, że trwałość dobrej jakości żarówki energooszczędnej wynosi przeciętnie 5-6 lat.
  • recycling. Aż 90% zużytej świetlówki nadaje się do recyclingu i wyprodukowania nowej świetlówki.
O czym powinniśmy pamiętać?

Świetlówki zawierają rtęć. Jest to bardzo niebezpieczny dla zdrowia ludzi i zwierząt metal ciężki. Rtęć metaliczna i opary rtęci po wydostaniu się ze stłuczonej bańki lampy przenikają do środowiska np. do zbiorników wodnych, gleby i powietrza, powodując ich skażenie. Szkodliwy wpływ rtęci odbija się na ośrodkowym układzie nerwowym, a działanie jest bardzo trwałe, ponieważ związki rtęci łączą się z enzymami.

Stany chorobowe związane z toksycznym działaniem tego pierwiastka to bezsenność, zawroty głowy, zmęczenie, stany depresyjne, osłabienie pamięci, koordynacji ruchów, ostrości wzroku i słuchu, labilność emocjonalna, drżenie rąk. Rtęć powoduje uszkodzenie nerek, nadciśnienie, deformuje kości i może być przyczyną zmian nowotworowych.

Z uwagi na rtęć zużytych świetlówek nie można wyrzucać do śmietnika z innymi odpadami. Zużytą świetlówkę należy oddać w każdym sklepie lub hurtowni, przy zakupie nowej (w stosunku 1:1 bez względu na markę - prawo to gwarantuje Ci ustawa z dnia 29 lipca 2005 o ZSEE art 42 pkt 1) lub do lokalnych punktów zbierania elektrośmieci.

Co należy zrobić gdy stłuczemy świetlówkę?

Do sprzątania nie używaj domowego odkurzacza. Zamiast tego załóż grube gumowe rękawiczki i ostrożnie znierz potłuczone fragmenty. Wytrzyj miejsce, gdzie stłukła się świetlówka, jednorazowymi wilgotnymi ręcznikami papierowymi, aby usunąć resztki szkła i luminoforu. Pomieszczenie należy następnie dobrze przewietrzyć, tak aby usunąć niebezpieczne opary rtęci. Zebrane resztki świetlówki, rękazwiczki i ręczniki papierowe należy umieścić w szczelnym worku plastikowym, zakleić go taśmą i przekazać do punktu zbierania.

W razie wątpliwości warto zadzwonić na bezpłatną infolinię czynną od poniedziałku do soboty od 9 do 17. Numer infolinii: 0800 000 080. Infolinię prowadzi ElektroEko - Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego S.A.

Dla ciekawych

Co to są świetlówki? Świetlówki są niskoprężnymi lampami wyładowczymi. Emitują światło w wyniku wyładowań w oparach rtęci, nie wydzielając przy tym dodatkowego ciepła. Poza świetlówkami prostymi (tzw. liniowymi lampami fluorescencyjnymi) istnieją świetlówki kołowe, U-kształtne oraz świetlówki kompaktowe (tzw. żarówki energooszczędne), które są coraz bardziej powszechnie użytkowane w gospodarstwach domowych ponieważ mogą być montowane w oprawy tradycyjnych żarówek.

Pierwsza świetlówka stworzona została w 1935 roku przez General Electric, a w 1939 została ona publicznie zaprezentowana na wystawie w Nowym Jorku.

Źródło: Zużyte świetlówki

Tomasz Tomaszewski
ciekawnik.pl - warto wiedzieć!
Skomentuj (131)
Oceń3.09 / 66

Podobne w temacie Sprawdzone porady

Skomentuj Żarówki energooszczędne - za i przeciw

Gość
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 23 Lis 14, 12:13
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwmi się zbiła i teraz mam podrażniony układ oddechowy i jestem PRZECIW
Gość
Czwartek | 20 Lis 14, 16:26
0    nie oceniono 0
Gość
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwhttp://www.youtube.com/watch?v=SsbaZSmBgNY ogladnij zanim zaczniecie pitolic glupoty
GośćGosia
Środa | 3 Wrz 14, 13:27
0    nie oceniono 0
GośćGosia
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwPolecam żarówki energooszczędne LED. Ja wymieniłam wszystkie w domu. Polecam sklp z żarówkami http://erno.pl/3-zarowki-led-oswietlenie
GośćAga
Sobota | 14 Cze 14, 14:50
0    nie oceniono 0
GośćAga
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwJa jestem jak najbardziej za żarówkami energooszczędnymi. Jeden większy wydatek i spokój na długo. http://erno.pl/3-oswietlenie-led
GOSC 1
Poniedziałek | 23 Wrz 13, 21:48
+2    oceniono 2 razy
GOSC 1
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciw"Światło emitowane przez współczesne żarówki energooszczędne są bezpieczne dla oczu i zdrowia"

większych bredni to nie słyszałem, ktoś chyba dostał dobrą kase za promowanie "eko" żarówek.

Światło świetlówki kompaktowej jest białe, ale w sposób sztuczny, mianowicie poprzez złożenie trzech wycinków widma. Dla oka jest to męczące i...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 10 Mar 13, 13:14
+1    oceniono 3 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwwole tradycyjne zarowki
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 11 Kwi 13, 17:58
0    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwMoim zdaniem energooszczędne sa dużo bardziej wydajne, przekona się o tym każdy, kto jest zainstaluje u siebie w domu. Można na próbę wymienić tylko kilka, oszczędności są już widoczne. Płaci się nawet 80% mniejsze rachunki, można np tutaj: http://www.conrad.pl/oszczedzamy/zarowki_led_gu5_3.php - zobaczyć przykładowe modele. Ja wymieniałam...
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 8 Lut 13, 02:07
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwMi wlasnie padly prawie jednoczesnie 2 zarowki kompaktowe Osram. Padly po 1 roku i 3 miesiacach. Jedna wymienilem na na zarowke Castoramy(23W) bo mialem rachunek. Do drugiej nie znalazlem rachunku *****. Ta zarowke Castoramy spiralna wkrecilem do tego samego kinkietu z taka sama ktora rowniez kupilem rok temu. I co sie okazalo? Ze stara swieci...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 29 Sty 14, 22:21
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwrok i 3 miesiące, chciałabym żeby jakakolwiek żarówka u mnie tyle świeciła, zazwyczaj padają po miesiącu, dwóch, a prądu ciągną dużo więcej niż ledowe. Niedawno kupiłam wspomniane osram i mi się podobają, świecą jasno i przyjemna barwą, zobaczymy czy długo poświecą
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 22 Lis 12, 21:32
+7    oceniono 7 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwTakie to niby energooszczędne a pomyślał ktoś ile utylizacja będzie kosztować? Tą całą rtęć i te inne **** usunąć tanio na pewno nie jest.

A po rozbiciu instrukcja jak po wybuchnięciu bomby biologicznej normalnie.
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 2 Wrz 12, 20:29
+3    oceniono 3 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwjedna zarowka zawiera ok 3 mg rtęci a kazda ilosc jest zabojcza dla komorek nerwowych. Producenci zawsze zachwalaja swoj wyrob tylko po to zeby zyskac kase stare zarowki daja przyjemne swiatla i jedyna ich wada jest ze wiecej pradu ciagna te energoszczedne sa drogie w utylizacji ponadto za wyrzucenie takowej do zwyklego kosza grozi mandat i...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 22 Kwi 12, 23:54
-9    oceniono 9 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwTak trochę nieprawdę piszesz. Bo trujące to są żarówki zwykłe, przez to że zuzywają 80% energi elektrycznej, którą aby wyprodukować trzeba niestety wypuścić w atmosferę CO2. Rtęci jest w świetlówce tylko niecałe 0,15 mg. Co do zuzycia energi przez pierwsze kilkanaście minut to juz Skomentuj wypowiedź
wierutna bzdura której nie powtarzaj bo...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 23 Wrz 13, 22:01
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwProsze ciebie oraz ludzi takich jak ty, o to aby przed wypowiedzią zastanowić sie 2 razy poczytac, zaczerpnac wiedzy a potem jeszcze raz pomyslec zanim napisze sie takie glupoty !!!!!!!
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 25 Mar 12, 22:20
-8    oceniono 8 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwWitam,
Polecam oświetlenie Kanlux
Polecam sklep z oświetleniem Energooszczędnym
www.binstal.pl
3% za rejestrację+2% za drugie zakupy=5% od cen z Allegro!
Bez prowizji, bez rozczarowań, zobacz Nasze konto również na allegro i porównaj. HEL-BINSTAL
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 18 Gru 11, 13:48
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwCzy może ktoś mi powiedzieć, jaki okres czasu mam na złożenie reklamacji w sklepie, od daty zakupu żarówki energooszczędnej, w przypadku gdy żarówka przestanie świecić w gospodarstwie domowym???
Grzech
Poniedziałek | 14 Lis 11, 15:24
0    oceniono 2 razy
Grzech
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwJweśli łzawią oczy, boli głowa, to warto wymienić świetlówki na takie ,które mają podobną barwę światła do stosowanych żarówek. Na opakowaniach będzie podana barwa światła wyrażona w lumenach. Odczytaj tą z opakowań na żarówkach i dobierz właściwą świetlówką.
strefa-led.pl
Wtorek | 8 Paź 13, 08:35
+1    oceniono 1 raz
strefa-led.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwW lumenach jest podana moc świetlna czyli np 800 lm to znaczy, że moc świetlna odpowiada klasycznej żarówce 60W temperatura czyli barwa światła jest podawana w K (kelvinach) ciepła barwa to ok 2500-3000K.
400lm ok 35W
800lm ok 60W
1000lm ok 100W
Gość
Czwartek | 10 Lis 11, 08:19
+2    oceniono 2 razy
Gość
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwA czemu nikt nie pisze jaka jest ich wytrzymałość czy żywotność przy pracy w niskich temperaturach? Przed domem zimą -5 st. C taka żaróweczka pracowała 3 dni :)
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 21 Sie 13, 19:46
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwmoja działa już trzeci rok ;-)
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 10 Wrz 11, 20:57
-6    oceniono 8 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwżarówki energooszczędne mają sens,odpowiednio użytkowane dają niższe rachunki za prąd i nie podlega to dyskusji ale jeśli ktoś woli przepłacać za energię to zawsze może kupować zwykłe żarówki na bazarach od kolegów ze wschodu:).....co do rtęci to zaszkodziłaby tylko wtedy gdybyśmy po stłuczeniu takiej żarówki dokładnie wylizali rozbite...
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 27 Paź 11, 04:24
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwA czy jak twój wnuk zje sałatę z tym sztucznym problemem to będzie szkoda czy nie? Rozumiem że po 6 paluszków i rozszczep podniebienia (u niego) to też sztuczny problem?
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 17 Gru 11, 23:13
0    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwz 6 paluszkami miałby lepszy chwyt - może zostałby dobrym koszykarzem...
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 15 Lut 13, 10:13
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwTla mało obeznanych przypominam że rtęć która po rozbiciu takiej żerowki przyjmuje stan ciekły jednoczescnie jest bardzo szkodliwym gazem. Nie trzeba chyba nic więcej tłumaczyć.
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 31 Sie 11, 18:31
+3    oceniono 3 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwNiezłe bzdury tutaj wypisują, szczególnie jeśli chodzi o trwałość w przypadku częstego włączania/wyłączania - jest to zwykłe kłamstwo i nabijanie ludzi w butelkę. Przy częstym wyłączaniu, czas życia świetlówki kompaktowej będzie nawet krótszy niż zwykłej żarówki (a cena - kilkanaście razy wyższa). Taką samą bzdurą jest pisanie, że 90% świetlówki...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 5 Lis 11, 22:06
0    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwWybacz, ale zapoznanie się z katalogiem np. Philipsa daje informację o typach świetlówek. Sa takie które maja 10.000 cykli i takie które maja 50.000 cykli. Oraz "stairway" o praktycznie nieograniczonej liczbie cykli (1 milion).
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 1 Gru 11, 19:58
0    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwjestes w błedzie człowieku bo ja uzywam juz 5 lat zarówek energooszczednych kilku producentów dla porównania i nawet firma fila daje rade co prawda po kilku latach start zarówki fila jest nieco wydłuzony ale i tak jest zadowalwjacy
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 29 Sie 11, 12:53
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwCzy zarowka led 3v gwint e27 po wylaczeniu powinna pulsowac?
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 26 Sie 11, 17:09
+1    oceniono 3 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwJa dzisiaj słyszałam, że jak rozbije się taka żarówka to lepiej się z domu wyprowadzić i że produkcja tych żarówek jest bardzo szkodliwa dla środowiska. Wypowiadał się jakiś fizyk. Światło energooszczędnych żarówek nadal odbiega od światła zwykłych żarówek i częstotliwość migotania jest niekorzystna w energooszczędnych. Nie są wcale zdrowe dla...więcej »
uff
Sobota | 10 Wrz 11, 20:38
-1    oceniono 5 razy
uff
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwno tak....po rozbiciu energooszczędnej żarówki trzeba nie tylko wyprowadzić się z mieszkania ale też wyburzyć cały blok:)....ludzie proszę Was nie róbcie z siebie orangutanów a jeśli jakiś profesor straszy żarówkami to wypada mu tylko współczuć.
me
Czwartek | 19 Kwi 12, 21:31
-1    oceniono 1 raz
me
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwDzisiaj oglądałam program o tych żarówkach. Sprawdzili prostym urządzeniem, że nawet ze znanych żarówek OSRAM wydostają się trujące substancje (jak żarówka świeci), żarówki te niby mają za cienką warstwę ochroną. Firma OSRAM odpowiedziała na ten zarzut, że produkują swoje żarówki według odpowiednich wytycznych - więc to nie ich wina. Oczywiście...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 17 Sie 11, 12:37
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwNa pewno wybrać trzeba najlepszego producenta , zeby byc zadowolonym ;)
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 27 Paź 11, 04:31
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwi walnąć lufę
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 25 Lip 11, 19:39
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwJakich żarówek energooszczędnych używacie?
Jakie marki żarówek energooszczędnych polecacie ?
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 28 Lip 11, 12:08
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwWejdz sobie na stronkę gtv.com.pl w zakładkę akcesoria-świetlówki i zobacz sobie własnie które z nich sa najlepsze jesli chodzi własnie o to jakie jest zużycie energii.
oferta
Środa | 26 Sty 11, 21:54
0    nie oceniono 0
oferta
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwWitam wszystkich mam do sprzedania każdą ilość żarówek energooszczędnych Philipsa każdy rodzaj w cenie 5zł/sztuka gdzie w sklepie Majster kosztują 25zł/sztuka jak ktoś jest za interesowany proszę dzwonić pod numer 790448491 lub pisać na e-mail. rafalik991@interia.pl polecam wszystkim oszczędzacie 80% na prądzie
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 9 Sty 11, 21:42
0    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwWytwarzają blade, nieprzyjemne światło, zdecydowanie różniące się od światła tradycyjnych żarówek. Zawartość rtęci w świetlówkach kompaktowych stanowi zagrożenie dyskwalifikujące zupełnie to źródło światła. JESTEM PRZECIWNIKIEM TYCH ŻARÓWEK. W najbliższym czasie, gdy ją szla.. trafi natychmiast wymieniam na LEDY!
Laska
Piątek | 3 Gru 10, 11:08
0    nie oceniono 0
Laska
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwJa wymieniłem wszystkie żarówki na energooszczędne. Nie wiem jaka będzie oszczędność ale mam nadzieje że znaczna(czekam na rachunek w przyszłym mesiącu) Żarówki jakie używam obecnie to Osram i Platinium. Czas reakcji około 1 sekundy i wg mnie 20W żarówka świeci naprawde bardzo jasno. Może nie jak 100W ale jak 90W a to już jest 70 W...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 25 Wrz 14, 10:38
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwJeżeli zbytnio obniżysz rachunek to miej na uwadze że twój operator może ci podnieść opłatę przesyłową, często tak się dzieje wystarczy porównać rachunki.
Maly(elektryk)
Środa | 1 Gru 10, 19:12
-1    oceniono 1 raz
Maly(elektryk)
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwChu** prawda, światło nie jest naturalne i zmienia barwy przedmiotów w pomieszczeniu wy kuta**
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 21 Sty 11, 09:38
+3    oceniono 3 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwto nie kupuj takich po 1,50 od chinczyka na bazarze ty glupi kut..
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 27 Lis 10, 13:21
-1    oceniono 3 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwNie wiem czy wiecie, ale żeby żarówka energooszczędna się opłacała musi pracować przeciętnie przez co najmniej dwie godziny. Po prostu takie żarówki potrzebują bardzo dużo energii na rozruch i pierwszy etap pracy. Dopiero po jakimś czasie od włączenia żarówka osiąga swoje nominalne zużycie. Żarówke energooszczędne to ściema. Wchodzą coraz...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 29 Wrz 11, 20:19
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwNie prawda. Większy pobór prądu przy rozruchu to bujda. Oczywiście, jest takie zjawisko, ale trwa dosłownie ułamki sekund i nie ma wpływu na zużycie prądu. Także oszczędzają sporo prądu. Niemniej jednak barwa światła jest nieprzyjemna nawet w wypadku najdroższych żarówek, znacznie odbiega od tradycyjnych żarówek.
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 17 Gru 11, 23:24
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwhmm...coś w tym jest.Mam takie energooszczędne żarówki i kiedy włączam światło w pokoju to w całej okolicy robi się przez chwilę ciemno,tak spada napięcie w sieci.Ale że trwa to tylko kilkanaście minut to sąsiedzi nie mają o to większych pretensji :)))
Felo
Czwartek | 8 Mar 12, 18:25
0    nie oceniono 0
Felo
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwWiększych łży i bredni nie czytałem jak tu! Żarówki energooszczędne przy starcie pobierają mniej prądu o jakieś 15%. Z czsem nagrzewania się żarówki i jaśniejszego świecenia, co trwa od 1' do 2' pobór prądu systematycznie wzrasta aż do maksymalnej wartości jaką pobiera żarówka. Żywotność żarówek tego typu jest też grubo przesadzona. Pobór...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 17 Lis 10, 21:26
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwWszystko zależy od proporcji ceny żarówki tradycyjnej i enrgooszczędnej. W przybliżeniu jeżeli tzw "żarówka ekologiczne" nie uszkodzi się w ciągu dwóch lat to potem zarabiamy na energii, bo niby mniej zużywa.Globalnie to mniejsze zyski ma sprzedawca energii i ... podnosi cene za kWh. A więc to ma być droga do oszczędności i pseudo ekologii z...
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 13 Lis 10, 14:22
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwGdzie są punkty, które przyjmują zużyte świetlówki?
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 13 Lis 10, 14:19
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwGdzie są punkty, które przyjmują zużyte świetlówki?
Clonick
Wtorek | 9 Lis 10, 23:11
+1    oceniono 1 raz
Clonick
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwOdnośnie oszczędności. Średnio przez 2 miesiące zużywam 227kWh energii, dużo zżera kuchnia elektryczna- fakt, zresztą w klasie A+ żeby było śmieszniej. Wymieniłem wiec 2 miesiące temu wszystkie żarówki w mieszkaniu, (około 20 szt) na energooszczędne, z czego ostatni miesiąc nie było mnie w domu - urlop zasłużony - i co ???? JAJCO, na rachunku...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 18 Gru 11, 12:56
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwza prąd płacisz stałą kwotę przez cały rok...nawet jak robisz oszczednosci to odczujesz to dopiero w kolejnym roku rozliczeniowym kiedy zakład energetyczny wyliczy nową miesięczną kwote.Jak chcesz robić sensowne porównania to odczytuj licznik a nie rachunek. haha
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 13 Lut 12, 23:40
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwOdczytał licznik!! A Ty czytaj ze zrozumieniem
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 24 Paź 10, 19:04
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwMam domu kilka żarówek energooszczędnych -Po ich wprowadzeniu...-dwie wytrzymały 4 miesiace.....następne dwie 6 miesięcy a jedna -rok.Przestały świecić i koniec.Przekalkulowałem....za pieniądze które za nie dałem miałbym ok.50 żarówek tradycyjnych.Jeżeli nawet zyskałem na oszczędności prądu to i tak dołożyłem kupując te żarówki. Ekologia: do...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 19 Gru 11, 19:54
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwżarówki energooszczedne kolego mają GWARANCJE - np.polska firma Polux daje 2 lata i jeśli nie ma uszkodzeń mechanicznych dostajesz nową za friko,wystarczy pokazać rachunek...a niższe napięcie nie szkodzi żadnym żarówkom,zaszkodzić może tylko zbyt wysokie(skraca żywotność).
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 17 Paź 10, 10:37
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwDorzucę coś od siebie, otóż mam u siebie w d pokoju alarm na pilota. Jak zamontowałem żarówkę energooszczedną to po włączeniu światła załączał się alarm i odwrotnie:) Trochę się zdziwiłem:)
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 16 Paź 10, 12:03
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwja mam zarowke philipsa i pali juz mi 12 lat.
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 21 Wrz 10, 15:38
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwa mnie od swietlowek bolą oczy, jak nie wiem co. i wole płacic za zwykłe żarówki niż nie móc nic przeczytać, czasem wgl patrzec. do tego, mam czerwone spojówki...
a w szkole męcze sie z nimi ... ;// są nie zdrowe, a jeszcze ta rtęć, u nas w szkole sie pobiła świetlówka i facet normalnie zabral i pewnie wgl o rteci nie myślał. wiekszosc pewnie...
Konrad k-ce
Czwartek | 8 Lip 10, 23:34
0    nie oceniono 0
Konrad k-ce
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwNie wiem skąd Wy bierzecie te energooszczedne świecące do roku ? Z jakiegoś bazaru ? Ja kupiłem w praktikerze za 35,99 Osram Longlife 23W w 2003 roku i do dziś mi służy świecac lepiej niż żarówka klasyczna 100W. Świetlówka zapala sie po 2 sekundach- podgrzewanie elektrod i jest niemalze niezniszczalna. Nie kupujcie świetlówek zapalajacych się od...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 20 Sty 11, 18:07
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwha ha, zapala się po 2 sekundach. jak by się zapalała po minucie to starczyła by na jeszcze dłuzej
jaaca40
Piątek | 28 Maj 10, 10:07
0    nie oceniono 0
jaaca40
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwJa sukcesywnie wymieniam żarówki tradycyjne na energooszczędne.I muszę przyznać że zauważyłem znaczne zmniejszenie zużycia energii.
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 3 Maj 10, 17:31
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwJa miałam żarówkę LUMAX i wczoraj zaczeła migać a po chwili zaczeła strzelać jak fajerwerki i wywaliła korki w całym mieszkaniu :/ A do tego przez godzine bylo czuc swąd spalenizny...
Ja dziękuję za taką żarówke. Jesli energooszczedna to Osram ale i tak wole tradycyjne
Co do firmy to sam niewiem jak to jest
Niedziela | 14 Lut 10, 17:33
0    nie oceniono 0
Co do firmy to sam niewiem jak to jest
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwOsram faktycznie bardzo długo świeci, ale np taki Lumax z Biedronki świeci mi średnio 2 lata a palę światło po 6h dziennie. Co do Philipsów to mają jakieś dziwne światło :/ Energooszczędne nie ndają się jak chce się mieć ciemniej w pokoju bo oczy bolą.
jerzu21
Piątek | 5 Lut 10, 10:51
0    nie oceniono 0
jerzu21
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwKupiłem Lumaxy z biedronki po 6 zł rok temu i świecą super , a te kupione po 20 zł philipsy padły po kilku miesiącach , więc sam nie rozumiem czy opłaci się płacic za firme ,a tym bardziej czy da się zaoszczędzić na żarówkach energooszczędnych ?
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 2 Lut 10, 23:23
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciw... przypadku podłÓżnych świetlówek... Błędy ortograficzne całkowicie psują efekt wypowiedzi. Jak można zaufać "ekspertowi" który nie potrafi pisać, przecież to wiedza z szkoły podstawowej, niech Autor tekstu nie porywa się na zagadnienia o wyższym stopniu trudności.
Maksymilian
Poniedziałek | 5 Kwi 10, 09:46
0    nie oceniono 0
Maksymilian
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwnie pisze sie "z szkoly" tylko "ze szkoly"
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 29 Lis 11, 19:44
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwZgadzam się. Od razu przestałem czytać dalej po tym błędzie.
Hanka
Środa | 6 Sty 10, 13:51
0    nie oceniono 0
Hanka
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwHmmm interesuje mnie jedna rzecz. Mam w/w świetlówkę w pokoju. I ostatnio stała się rzecz która mnie zaintrygowała. Mianowicie, przedwczoraj nagle zgasła (świetlówka oczywiście), próbowałam jeszcze raz ją włączyć ale nic z tego. Stwierdziłam iż przepaliła się jak zwykła żarówka. Ale zostawiłam ją wkręconą, bo stwierdziłam, że następnego dnia ją...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 9 Lis 10, 23:13
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwCzary :)))))
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 29 Mar 11, 19:19
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwta świetlówka robi sobie z Ciebie jaja.
E.
Wtorek | 5 Sty 10, 12:58
+2    oceniono 2 razy
E.
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwChciałam jeszcze nawiązać do powyższego artykułu. Chciałam zwrócić uwagę na tytuł "za i przeciw". Ale pomimo jasnego tytułu artykuł jest bardzo jednostronny ze wskazaniem na "Za" . To taka sugestia do autora artykułu. Używając takiego tytułu prosimy o bardziej bezstronną opinie.
E.
Wtorek | 5 Sty 10, 12:36
+1    oceniono 1 raz
E.
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwZgadzam się po części z poniższą wypowiedzią . Wszystkie argumenty, które są podane niżej są prawdą ale musimy pamiętać również o tym, iż energooszczędne świetlówki mają zalety. Te świetlówki świetnie sprawują swoją funkcje w długo oświetlanych pomieszczeniach, wtedy rzeczywiście oszczędzają energie.Natomiast jeśli chodzi o takie miejsca jak...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 4 Sty 10, 20:12
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwStanowcze NIE dla pseudo-energooszczędnych żarówek!!!!
Droższe w produkcji, trująca rtęć i więcej zużywają energii przez kilkanaście pierwszych minut świecenia. A trupie światło męczy wzrok!!!
Tylko naturalne, tradycyjne żarówki.
Konrad
Środa | 24 Lut 10, 00:01
-1    oceniono 1 raz
Konrad
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwTak trochę nieprawdę piszesz. Bo trujące to są żarówki zwykłe, przez to że zuzywają 80% energi elektrycznej, którą aby wyprodukować trzeba niestety wypuścić w atmosferę CO2. Rtęci jest w świetlówce tylko niecałe 0,15 mg. Co do zuzycia energi przez pierwsze kilkanaście minut to juz wierutna bzdura której nie powtarzaj bo poprostu się ośmieszasz....więcej »
Marcin 007
Wtorek | 2 Mar 10, 13:47
0    nie oceniono 0
Marcin 007
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwPseudo ekspercie sprawdź zanim powielisz błędne przekonania. Żarówka energooszczędna zużywa MNIEJ prądu na początku świecenia niż jak się rozgrzeje. Wystarczy miernik i odrobina chęci żeby to sprawdzić. Dzięki takim osobom, które bezkrytycznie powtarzają bzdury 2 lata wstrzymywałem się z zakupem energooszczędnych żarówek i przepłacałem za prąd,...
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 4 Sty 10, 20:08
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwjak ktoś oglądał dzis uwagę to wie wszystko na ten temat tych beznadziejnych żarówek.Jak tu nie mieć raka, jak nie psuć wzroku, jak zyc w świecie gdzie rządzi pieniądz i liczą się tylko ci którzy go mają.
JW
Wtorek | 24 Lis 09, 08:25
0    nie oceniono 0
JW
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwCzy to normalne, że po okolo 1/2 godziny od włączenia żarowek (3 w żyrandolu) energo ... 15 W firmy EMOS (klasa A) wydziela się bardzo intensywny zapach - smród palonego bakielitu? Sprzedawca twierdzi, że to normalne i minie!!!
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 25 Lis 10, 16:30
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwtaaaaaaa.... Normalka! O-oczywiście ;)
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 15 Lis 09, 00:16
-2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwA ja robię tak, że po kupieniu świetlówki energooszcz. chowam opakowanie z paragonem np. do piwnicy i jak się przepali, nawet po 5 latach (bo taką gwarancję dali na opakowaniu), a normalnie nawet do 2 lat, idę do sklepu i muszą mi wymienić na nową. To nic, że kosztowało to 5, czy 15 zł. Nie mam skrupułów. Sprzedawcy żerują właśnie na tym, że nam...
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 13 Lis 09, 16:58
+1    oceniono 3 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwa oto moje spostrzeżenia - dziadostwo, dziadostwo i jeszcze raz dziadostwo, wolę klasyczne żarówki.
Potrzebuję w mieszkaniu żarówki 100W, a te durne energooszczędne żarówki co to niby mają dać z 23W=100W to dają co najwyżej 40W, dziękuję za takie coś - dla mnie to jest zwykłe oszustwo
a co do tej oszczędności, to więcej wydam na te żarówki niż...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 10 Wrz 11, 21:21
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwtrzeba było brać żarówki za 30zł a nie za 7,50...
ehm
Wtorek | 3 Lis 09, 19:10
0    nie oceniono 0
ehm
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwSry ale ja nie widzialem zarowki zwyklej zeby swiecila wiecej niz rok dwa a o sile np 25W to pala sie co 2 miesiace i roznych firm nie tylko najtansze a co do energooszczednych to nie wiem bo nie mam ,ale niby mniej wytrzymuja? To zalosne...A wlasnie ile np kosztuje dobra zarowka wolframowa jak sa takei zeby swiecily pare lat to pewnie ze 100 :P
ukljhjk
Poniedziałek | 26 Paź 09, 13:07
+1    oceniono 1 raz
ukljhjk
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciw"95% energii elektrycznej tracone jest bezpowrotnie na ciepło emitowane do otoczenia"
Przepraszam bardzo, ale może na Kubie to jest jakiś argument, ale w Polsce, gdzie od września do kwietnia trzeba nagrzewać dom?
O jakich stratach mówimy?
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 20 Paź 09, 00:11
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwG..no prawda. Ile potrzeba energii do wyprodukowania świetlowki - ile elementow? Z tą żywotnościa to też bujda - dobra żarówka wolframowa spokojnie wytrzymuje kilka lat. Pewnie znalazlbym w domu takie co maja nawet 10 !!!
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 3 Paź 09, 17:46
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwOd kilku lat stosuję żarówki energo oszczędne oraz zwykłe. Nie porównując wad świetówek od strony zdrowotnej to od strony ekonomicznej moim zdaniem wychodzi to nie tak jak to przedstawiają optymiści. Świetlówka zaoszczędzi np. 14 zł na rok na zużciu energii elektryczej ale dla porównania zwykła żarówka kosztuje np. 1 złotówke a świetlówka 20....więcej »
Ry2i
Czwartek | 22 Paź 09, 07:13
0    nie oceniono 0
Ry2i
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwMam w domu kilka świetlówek różnych producentów. Moje spostrzeżenia:
Świetlówki produkowane w China (11W kupione 8 lat temu w IKEA) z 6 kupionych do tej pory swiecą 2 (ciągle bardzo jasno jak na taka moc). Średnio wytrzymują ok.3-4 lat. Świetlówki Philipsa (24W) - wytrzymują u mnie ok. 2-3 lat, później świecą coraz słabiej. Firmy takie jak...więcej »
zirytowana
Sobota | 12 Wrz 09, 16:47
0    nie oceniono 0
zirytowana
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwKupiłam dwie żarówki Philipsa - jedna "super - energooszczędna" ( "Softon" 100W=30W) świeci nie jak 100Watówka tylko jak 30W, czyli żeby było jasno potrzeba by było ze 4 takie. Druga natomiast, halogenowa EcoClassic(35zł.), spaliła się po miesiącu. Jak dla mnie pieniądze wyrzucone w błoto. Bardziej złodziejskiej firmy nie znam. Zaraz jadę kupić...więcej »
Karmelka
Piątek | 21 Sie 09, 00:26
0    nie oceniono 0
Karmelka
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwprzy takim świetle to za kilka lat społeczeństwo będzie ślepe.
kalicki.pl
Niedziela | 5 Kwi 09, 21:52
0    nie oceniono 0
kalicki.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwMam takie dwie żarówki które były kupione ok 1995, wtedy cena ok 50 000 za sztukę. Działają do tej pory, różnią się znaczną wielkością oraz tym że zapalają się po ok 1 sekundzie. Te kupione obecnie świecą się od razu. A na allegro można je znaleźć za 5 zł z dużym gwintem a za 9 z małym.
siwek
Środa | 15 Kwi 09, 12:58
0    nie oceniono 0
siwek
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwczy to prawda , że ściemniacz (mam taki zainstalowany na pilota)nie zadziała jak wymienię tradycyjne żarówki na te energooszczędne ?
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 22 Lut 09, 11:22
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwRada na migające świetlówki kompaktowe.
Jeżeli ktoś z was chce używać żarówek energooszczędnych wraz z wyłącznikiem podświetlanym proponuję zakupić WKSE kondensator.
Małe tanie i kłopot z głowy.
grzesiek
Piątek | 27 Lut 09, 16:02
0    nie oceniono 0
grzesiek
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwWitaj. Przedstaw montaż tego kondensatora. A może wiesz coś odnośnie instalacji stabilizatora napięcia podczas stosowania żarówek LED w pomieszczeniu?Podobno są bardzo wrażliwe na spadki napięcia.
Gość
Poniedziałek | 26 Sty 09, 10:29
0    nie oceniono 0
Gość
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwCzy kiedy włącza się żarówki energooszczędne i się "rozgrzewają" (świecą słabszym światłem) to zużywają więcej energii?
Marcin 007
Wtorek | 2 Mar 10, 13:52
0    nie oceniono 0
Marcin 007
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwNieprawda. Sprawdzone na przykladzie żarówki philipsa 11W (60). Jak sie włączy bierze 9,5W a po około minucie dochodzi do 11W.
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 2 Sty 09, 18:51
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwte żarówki energooszczędne w ogóle nie nadają się do lampek biurkowych żywotność piszą że jest 6,7 lat ale intensywność świecenia to jest max do 3 lat a potem już słabnie i jeszcze jedna rzecz środowisko będzie bardziej skażone niż jest teraz bo ludzie nie są świadomi tego że one zawierają rtęć mało jest takich ludzi będą wyrzucać je do śmieci...więcej »
Adam12
Niedziela | 11 Sty 09, 16:36
0    nie oceniono 0
Adam12
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwJa kupiłem żarówki energooszczędne firmy Samsung Pleomax
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 27 Gru 08, 10:36
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwzainstalowałem w łazience-żywotność od 2tygodni do 3m-cy.Dlaczego?
littlequen
Wtorek | 30 Gru 08, 16:10
0    nie oceniono 0
littlequen
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwJak to dlaczego? Do łazienki/ubikacji nie daje się energooszczędnych bo to miejsca które odwiedzasz bardzo często i równie często włączasz/wyłączasz światło.
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 12 Gru 08, 10:28
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwRaz że świecą słabiej niż tradycyjna to widmoich światła tych żarówek działa żle na człowieka -ja musiałem wrócić do zwykłych żarówek bo bolała mnie wciąż głowa i żle sie czułem
res
Wtorek | 15 Wrz 09, 10:08
0    nie oceniono 0
res
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwtrzeba bylo tyle nie pić. Stuknij się w głowę.
Zbigu
Czwartek | 11 Gru 08, 19:39
-1    oceniono 1 raz
Zbigu
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwBardzo ważna jest klasa energooszczędności żarówki. Nie ma sensu kupować żarówki o klasie B bo ta żarówa pobiera więcej prądu przy rozruchu niż żarówka o klasie A. Ponadto wiadomo, że energooszczędne pobierają najwięcej prądu podczas zalączania. Z doświadczenia wiem, że produkcja made in china to świeci trochę dlużej niż okres gwarancji - jakby...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 6 Gru 08, 17:39
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwŻarówki energooszczędne swieca zdecydowaniej slabiej niz zwykle. Wbrew zapewnieniom producenta żarówka 22 W wcale nie swieci tak jak zwykła 100 W. Powiem więcej świeci słabeij niz zwykła 60 W. Przykład żarówka Osram 22 W. Czuje sie oszukany. Wrocilem do zwykłej 60 bo było za ciemno.
ktoś
Czwartek | 29 Sty 09, 22:53
0    nie oceniono 0
ktoś
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwChyba koleś zakupiłeś wadliwy towar, albo masz jakąś dziwną lampę u mnie po zmianie świeci normalnie
Quest23
Piątek | 27 Lut 09, 02:16
0    nie oceniono 0
Quest23
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwnie kupuj taniej chińszczyzny. Poza tym sugeruj się ilością lumenów a nie tym co obiecuje producent.
ja
Sobota | 29 Lis 08, 23:06
0    nie oceniono 0
ja
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwczy ktos wie ile zarowek energooszczednych max moze byc zaistalownych w pomieszczeniu rozmiarow ok 40 m kw? tak by to nie szkodzilo zdrowiu ludzi przebywajacych w pomieszczeniu
Zdzichu
Piątek | 5 Gru 08, 17:57
0    nie oceniono 0
Zdzichu
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwWystarczą 3 po 22W każda.Zastosować włącznik,który będzie włączał jedną żarówkę lub dwie naraz no i oczywiście trzy żarówki jednocześnie.Zdzichu.
Kasia_Basia
Czwartek | 27 Lis 08, 07:25
0    nie oceniono 0
Kasia_Basia
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwPo 3-4 miesiącach strumień świetlny spada o 40%.. Żywotność pod zdechłym Azorkiem . Więcej wydasz na zakup niż zaoszczędzisz na kosztach energii.
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 21 Lis 08, 21:59
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwjakoś nie mogę się zgodzić z autorem. znam więcej wad świetlówek:
dzielą się na jaśniejące jakiś czas- świecą zdecydowanie słabiej niż normalne odpowiedniki po przeliczeniu. np 65w philipsa ma się nijak do zwykłej 60tki.
następna grupa- świetlówki ze spóźnionym zapłonem- świecą jasno ale zapalają się po 2sekundach.mam takie sprzedawane w...więcej »
Maxx
Środa | 26 Lis 08, 12:54
+1    oceniono 1 raz
Maxx
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwTo prawda. Niektóre zanim osiągną właściwą "jasność" rozgrzewają się kilkadziesiąt sekund.
Quest23
Piątek | 27 Lut 09, 02:14
+1    oceniono 1 raz
Quest23
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciw..to nie patrz na odpowiednik watowy żarówki, tylko na ilość lumenów (podane na pudełku). Weź do reki zwykłą setkę i zobacz ile daje lumenów, wtedy poszukaj podobną wartość lumenów w żarówkach energooszczędnych.
Grzech
Środa | 16 Lis 11, 15:58
-2    oceniono 2 razy
Grzech
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwLumeny to barwa światła, a nie moc świecenia.
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 3 Gru 12, 11:27
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwlumen to moc strumienia swietlnego,a barwa wyrazona w kelwinach to ciepla albo zimna barwa swiatła.
student
Czwartek | 23 Paź 08, 17:23
-4    oceniono 4 razy
student
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwOstatnio na wykładzie z oświetlenia dowiedziałem się, że żarówka energooszczędna pobiera mała moc dopiero wtedy kiedy się nagrzeje,a to trwa podobno ok. 1,5 h.Do chwili nagrzania pobiera znacznie więcej prądu niż napisał producent. Czy to prawda,proszę o wyjaśnienie?!
Electric Light Orchestra
Środa | 26 Lis 08, 12:53
0    nie oceniono 0
Electric Light Orchestra
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwPiramidalne bzdury.
bąbel
Niedziela | 1 Lut 09, 18:44
-1    oceniono 1 raz
bąbel
Re: Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwNo to w końcu jak jest? Słyszałem, że żarówka taka winna się świecić cały czas, bo czeste wyłączanie i włączanie pożera więcej prądu gdyby to była żarówka zwykła.
bt
Środa | 23 Wrz 09, 23:25
0    nie oceniono 0
bt
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwprawda jest taka ze pobiera wiecej kiedy startuje czyli od wlaczenia do pelnego zaswiecenia czyli nie wiecej niz 1 s reszta to mit ,jestem oswietleniowcem
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 12 Paź 08, 19:47
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwKupilam żarówke firmyh Lumax,i po wyłączeniu swiatła żarowka pulsacyjnie miga,czy wtedy pobiera prąd?
sprzedawca zarówek
Poniedziałek | 13 Paź 08, 14:18
0    nie oceniono 0
sprzedawca zarówek
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwOczywiście ze tak i psuje również żarówkę
Ma Pani niewłaściwy wyłącznik z podswietleniem
Proszę wymienić na zwykły bez kontrolki i przestanie migać
Zbigu
Czwartek | 11 Gru 08, 19:25
0    nie oceniono 0
Zbigu
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwPulsuje tylko gdy wylącznik ma podświetlenie. I tu rodzi się problem bo to nawet może uszkodzić żarówkę no i też trochę prądu pobiera bo obwód zamyka się poprzez neonówkę która to podświetla ten wylącznik.
Jacek
Sobota | 20 Gru 08, 06:21
0    nie oceniono 0
Jacek
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwWyrzuć podświetlanie wyłącznika nie będzie migać.
żarnik
Piątek | 2 Sty 09, 18:19
0    nie oceniono 0
żarnik
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwmiga bo pewnie masz neona we wyłączniku
Tuśka
Poniedziałek | 12 Sty 09, 15:01
-1    oceniono 1 raz
Tuśka
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwDzisiaj kupiłam w Biedronce żarówki energooszczędne LuMAX. W domu okazało się, że są wyprodukowane w Chinach. Wkurzyłam się bardzo.Inwestycja moja wyniosła około 80zł.Wszystkie świecą. Ciekawe czy bęę miała oszczędności w kilowatach. Napiszcie coś o LUMAXie.
zid
Poniedziałek | 13 Lip 09, 16:06
0    nie oceniono 0
zid
Re: Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwZnakomita większość świetlówek energooszczędnych produkowana jest w Chinach. Philips i Osram również. Żadna ujma. To nie jest kwestia kraju produkcji tylko jakości. Ja też mam Lumaxy w domu i świecą ok. Mam również OSRAM, za które zapłaciłem kupę kasy, a różnicy nie ma.
W tej chwili będę kupował Lumaxy, aczkolwiek szkoda, że jest mały wybór...
bt
Środa | 23 Wrz 09, 23:19
0    nie oceniono 0
bt
Re: Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwogolnie jestem sporadyczny co do wyrobow z chin ale to jeszcze nic nieoznacza to tylko tam wyprodukowane trzeba patrzec na gwarancje i firme, o lumaxie moze cos pisac w goglach ale nie sadze zeby zbyt duzo ,moze na forach uzytkownikow trzeba poszukac to odpowiedza,
bt
Środa | 23 Wrz 09, 23:20
0    nie oceniono 0
bt
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwoczywiscie ze pobiera
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 31 Sie 10, 09:26
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwtak
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 19 Lip 08, 10:37
0    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwNie spotkałem jeszcze energooszczędnej żarówki, która świeciłaby 5-6 lat. Jeżeli te żarówki mają aż taką żywotność to dlaczego gwarancja jest tylko na rok (rękojmia)? Używałem żarówek Philips, Osram
fzbych
Wtorek | 23 Wrz 08, 21:24
0    nie oceniono 0
fzbych
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwu mnie w domu miałem żarówkę energooszczędną która chodziła przez ponad 10 lat !!! tylko była to żarówka za ok 50zł a ponad 10 lat temu była to niemała sumka. To co teraz sprzedają za 10 zł są zrobione tak żeby wymieniać co jakiś czas na nowe bo by się to producentowi nie opłacało.
włatca móch
Piątek | 19 Gru 08, 19:02
0    nie oceniono 0
włatca móch
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwA ja miałem Philipsa 11 lat...świecącego ,żeby było jasne.
darek
Wtorek | 13 Sty 09, 05:55
0    nie oceniono 0
darek
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwja ma zaroki philips juz ok 8 lat i swieca jak nowe.
ggggg
Niedziela | 27 Wrz 09, 15:30
0    nie oceniono 0
ggggg
Re: Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwChciało mi się śmiać bo rok temu byłem w Anglii i w supermarkecie były żarówki philipsa w koszyku ,moc do wyboru od 8 wat poboru do 18 ,a wszystkie w przeliczeniu na polskie 3 szt za 4,10zł
Na opakowaniu małym druczkiem PHILIPS PILA POLAND ......
W nie długim czasie wróciłem do Polski i te same żarówki był w cenach od 12-20 zł za szt ( cena...
lech
Niedziela | 6 Wrz 09, 18:13
0    nie oceniono 0
lech
Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwBo trzeba najpierw ją kupić i to nie na rynku za 3 zł , lecz markową. Mnie dwie świetlówki philipsa służyły przez 12 lat. teraz mam wszystkie żarówki philipsa i żadnej zwykłej.
l
Środa | 27 Sty 10, 11:15
0    nie oceniono 0
l
Re: Re: Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciwo
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 20 Maj 08, 21:39
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Żarówki energooszczędne - za i przeciw"w przypadku podłóżnych świetlówek" ???

Po co komu świetlówka pod łóżkiem?

:-)
Napisz komentarz i dołącz do dyskusji

Podobne do Żarówki energooszczędne - za i przeciw

Zobacz
ostatnie wydanie tygodnika

Wysłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu We-Dwoje Polki.pl