Ale nie tylko: na pokazie można zobaczyć także nową, odświeżoną linię krzeseł Eames Lounge Chair, Eames Plastic Chair i Chairless z lat 50. Z Ikeą nie ma to, na szczęście, nic wspólnego.
Linia Suita Sofa to efekt współpracy Vitry i projektanta Antonio Citterio, która sięga aż 1985 roku. Tym razem meble z tej serii nawiązują do specyficznego, lekko „plastikowego” klimatu lat 50.
Linia Lounge Chair (Charles & Ray Eames) to natomiast efekt współpracy z Eames Office, która wzięła pod uwagę to, że od lat 50, kiedy to właśnie ruszała produkcja tzw. mebli lounge (wypoczynkowych właśnie), ludzie trochę podrośli i trzeba było na nowo wymierzyć wysokość krzeseł czy stołów.
Plastic Chair (także projekt Charles & Ray Eames) to swoisty powrót do przeszłości: ta linia wystawiona została w marketach dokładnie w 1950 roku. Teraz Vitra postanowiła trochę urozmaicić tę plastikowość linii, urozmaicając ją niemal w całości delikatnymi obiciami.
Chairless (Alejandro Aravena) to z kolei czysta, współczesna meblarska wariacja – tutaj nie chodzi o krzesła, a raczej o ich brak. Same „siedzenia” pozwalają zaoszczędzić miejsce i czas, jakiego najwięcej poświęca się w zaaranżowaniu siedzisk podczas konferencji lub innego spotkania.
Place Sofa – kolejna tegoroczna linia mebli. Tm razem chodzi o sofy i to bardzo luksusowe: duże, szerokie i wygodne, wyposażone w miękkie i niesamowicie wygodne oparcia. Świetna reprezentatywna opcja w wystroju wnętrz hotelowych. Projekt Jaspera Morrisona.
Flower SANAA, 2010. „Kwiatowe”, obite syntetyczną skórą siedzisko nadaje się świetnie jako pufa w knajpce lub poczekalni.
Zdjęcia: vitra.com
Magdalena Mania