Polki.pl
kom. (30)

Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?

O tym, że ślub to spory wydatek wie każdy. Ale jest sposób na to, by uroczystość zorganizować szybko i w miarę tanio!

Kiedy trzeba zacząć organizację ślubu i wesela? Na dwa, trzy lata przed uroczystością? Nieprawda, wystarczą... cztery miesiące!

Ślub szybko i tanio- czy to jest możliwe

Patryk z Katowic i Kasia z Łodzi poznali się w Holandii. To nie była miłość od pierwszego wejrzenia:
- Na początku łączyła nas więź koleżeńska - mówi Kasia - Potem jednak zaczęło się między nami budzić głębsze uczucie. Zbliżyły nas wspólne wartości, wspieranie się w trudnych chwilach, których nie brak na emigracji, oraz... wzajemna fascynacja. Po roku znajomości zaręczyliśmy się.
Gdy na skutek kryzysu stracili pracę, nie zastanawiali się długo i podjęli decyzję: wracamy do kraju. Dzięki zaoszczędzonym pieniądzom kupili mieszkanie oraz samochód. Pojawiły się myśli o ślubie:
- Byliśmy jednak świadomi, że to ogromny wydatek i na razie nie będzie nas stać na to. Zadzwoniliśmy jednak do kilku sal weselnych by spytać o wolne terminy. Okazało się, że w Łodzi musimy czekać co najmniej dwa lata! Mało tego, musimy już teraz wpłacić zaliczkę - dwa tysiące złotych, a koszt przyjęcia weselnego bez poprawin na 65 osób został oszacowany na 20 tys zł! W Katowicach sytuacja wyglądała niewiele lepiej.

Ta wiadomość sprawiła, że narzeczeni czuli się zniechęceni. Negatywny wpływ na nich miała też opinia znajomych, którzy wzięli tylko ślub cywilny.
- Mówili: po co wam ślub, jeżeli chcecie być razem, nie potrzebujecie papierka. To masa pieniędzy wyrzuconych w błoto, ten wydatek nie zwróci się wam nawet w najmniejszej części, trzeba wszystko załatwić już teraz, by móc wyprawić wesele za dwa lata, dajcie sobie spokój. Ale my nie daliśmy się przekonać; wiedzieliśmy, że weźmiemy ślub, nie przypuszczaliśmy tylko, że wszystko załatwimy w... cztery miesiące! - wspomina Kasia.

Machina weselna ruszyła w podczas majowego weekendu, który Patryk i Kasia spędzili na wsi, gdzie rodzice dziewczyny mają działkę. Tuż po mszy, która odbyła się w ślicznym, wiejskim kościółku dziewczyna westchnęła: jak tu pięknie! Gdybyśmy mogli pobrać się w takim miejscu...
- Jak tylko to usłyszałem, pomyślałem sobie; dlaczego nie mielibyśmy wypowiedzieć słów przysięgi małżeńskiej właśnie w tym niezwykłym miejscu? - mówi Patryk.
Rodzinie dziewczyny ten pomysł od razu przypadł do gustu. Zaraz potem pojechali obejrzeć kilka sal weselnych, które znajdowały się w pobliżu miejscowości.
Druga, jaką obejrzeli znajdowała się w lokalnym ośrodku sportowo-rekreacyjnym, na uboczu wioski, kilkadziesiąt metrów od ulicy. Dodatkowy atut? Tuż za salą rozciąga się wspaniały park, gdzie królują stare drzewa tworząc idealne miejsce na przechadzkę dla gości pragnących zażyć chwili spokoju. Potem przyszedł czas na rozmowę z właścicielem obiektu. Cena? 170 zł od osoby, z poprawinami. Wolne terminy? Sierpień, wrzesień, październik... Dwie sale, jedna przeznaczona na tańce, druga na konsumpcję, zapewnienia właściciela, że jadła z pewnością nie zabraknie! I jeszcze jedna zaleta - przytulne pokoje do wynajęcia dla gości, w niezwykle przystępnej cenie 30 zł od osoby!
Jednak sala weselna to nie wszystko... trzeba załatwić jeszcze orkiestrę, kamerzystę, samochód, który zawiezie młodych do ślubu... Kasia i Patryk poradzili sobie i z tym, poprosili właściciela sali o kilka wizytówek, dostali też płyty, na których zarejestrowano wesela, aby młodzi mogli wybrać tę orkiestrę czy kamerzystę, który im odpowiada, potem wykonali tylko kilka telefonów i umówili się na zapłatę zaliczek. Usługa zespołu kosztuje poza dużym miastem 1800-3500zł, kamerzysty - 800-1200 zł, wypożyczenie auta to koszt 50-100 zł.

Przyszedł czas na rozmowę z księdzem...
- Przyznam, że byliśmy naprawdę mile zaskoczeni, bo okazało się, że ksiądz tylko spytał o termin wynajęcia sali i zanotował tę datę w swoim kalendarzu. Potem wynotował nam spis dokumentów, które musimy dostarczyć.
Na liście znalazły się: świadectwo chrztu z adnotacją o bierzmowaniu, dowód osobisty do wglądu, nauki przedmałżeńskie, ewentualna zgoda na wzięcie ślubu poza parafią, świadectwa szkolne z oceną z religii. Brzmi groźnie? Wcale nie! Załatwienie tych dokumentów nie zajęło młodym wiele czasu. Świadectwo chrztu dostali w swoich parafiach od ręki, bez konieczności płacenia jakichkolwiek pieniędzy, zgoda na wzięcie ślubu nie była konieczna, a nauki przedmałżeńskie trwały tylko 4 dni i kosztowały 50 zł. Za to koszt ślubu na wsi to 400- 600 zł.

Potem przyszedł czas na najważniejsze - obrączki. Ponieważ złoto ostatnio poszło w górę, a ceny w sklepach jubilerskich nieco przerażały, strzałem w dziesiątkę okazały się zakupy przez internet, na stronach znanych producentów. W niższą cenę wlicza się grawerowanie, pudełko, a w niektórych przypadkach dostawa. Wystarczy tylko wybrać wzór, wypełnić formularz i... zamówienie złożone!
Za pośrednictwem internetu można też wydrukować piękne zaproszenia. Wystarczy znaleźć odpowiednią stronę, wybrać wzór, wkleić zdjęcia oraz zakupić ozdobny papier do drukarki.
Przez internet nie da się jednak zamówić sukni ślubnej, ale można znaleźć kilka przydatnych adresów i wybierać wśród tych salonów, które mają najbardziej atrakcyjną i przystępną ofertę. Termin pierwszej przymiarki Kasi? Lipiec.

Pozostało załatwienie alkoholu. Tu także wystarczyło kilka telefonów, by porównać cenę i ofertę promocyjną w okolicznych hurtowniach. Zakup alkoholu i napojów na wesele Patryka i Kasi to koszt 3000 zł.

Na załatwienie reszty spraw takich jak buty, strój pana młodego, czy dodatki młodzi mają więc dużo czasu. Nic dziwnego, że nie mogą uwierzyć w to, jak szybko udało im się zorganizować sprawy najpilniejsze:
- Nie możemy uwierzyć, że w ciągu tygodnia załatwiliśmy tyle rzeczy i już za cztery miesiące weźmiemy ślub! Mało tego, okazało się, że koszt imprezy na 65 osób nie przekroczy 20 000 zł.
Niedrogi i szybki ślub bez stresów i nerwów jest możliwy. Wystarczy tylko dobry pomysł i organizacja. Zamiast bowiem czekać w nieskończoność na salę w dużym mieście wystarczy tylko zorganizować ślub na wsi, w przepięknym otoczeniu. Niezapomniane wrażenia gwarantowane!

Joanna Bielas
źródło: MWmedia
Oceń2.71 / 14

Podobne w temacie Organizacja ślubu i wesela

  • Horoskop ślubny dla parŚlubny horoskop dla parSprawdź horoskop ślubny, jeśli przygotowujesz się do ślubu. Na co trzeba zwrócić uwagę, by nie oszaleć w...
  • Kapeluszowe savoir vivreKapeluszowe savoir vivreModa na wizytowe nakrycia głowy wróciła. Chcemy wyglądać modnie i szykownie, ale czy na pewno wiemy jak nosić...
  • Podział kosztów weselnych - kto za co płaci?Kto za co płaci przy weselu?Jak podzielić koszty weselne? Nie ma chyba pary, która organizując swój ślub i wesele, nie pokłóciłaby się o...
  • Zaproszenia ślubne - najważniejsze zasadyZaproszenia ślubne - nie...O czym pamiętać przy przygotowywaniu ślubnych zaproszeń? Pozornie kwestia zapraszania na ślub wydaje się być...

Skomentuj Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?

Gość
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 13 Cze 14, 10:41
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?A ja na ślub na 63 osoby wraz z nowa suknią, fotografem, kamerzystą dj , skrzypkiem , organistą, opłatą za ślub w katedrze , zabytkowym samochodem retro, pięknym bukietem i dekoracją kościoła ( sama kupowałam materiały i kwiaty - dekorację ubrała w dzień ślubu moja kuzynka ) wesele retro w stylowym pałacu koszty od 180-220 zł za osobę, wynajęcie...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 5 Cze 14, 18:27
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?Jedyna rada jak zaoszczędzić jest niestety taka, że przydają się odpowiednie znajomości. I nie mowa tu o księdzu czy urzędach, ale o krewnych i znajomych chętnych do pomocy. Mogę wam powiedzieć przykładowo na temat ślubu w USC- sam ślub koszty śmieszne, wydanie aktu urodzenia 25 zł i to tylko dla małżonka który nie bierze ślubu w miejscu swojego...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 5 Cze 14, 18:35
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?Aaa, zapomniałam o torcie, taki dość ładnie dekorowany z figurką pary młodej wyniósł nas 120 zł. A co do kościelnego, tyle trzeba doliczyć koszta że przeciętny ksiądz w parafii bierze za to 300 zł.No i co do terminów- niestety, ale wiosna, lato, a także nie wiedzieć czemu okres karnawału są najgorzej oblegane i w tym terminie zawsze trzeba...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 11 Gru 13, 22:44
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?Moim zdaniem to jest możliwe, dlaczego nie? Trzeba tylko dobrać i znaleźć odpowiednią salę weselną, a z tym jak wiadomo nie zawsze jest prosto. Wybór duzy a nie zawsze jednak są one kompetenetne. Ja na przykład jest z Lublina i z pewnoscią taką salą niedroga, ale naprawdę porządną i dobrze zorganzizowaną jest sala weselna Sonatina. Wszystko tam...
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 18 Lis 13, 21:50
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?Są jeszcze dostępne strony, gdzie można wszystko zorganizować (od listy gości, przez wyliczenia kosztów i wskazówki dojazdu), najlepszą jest chyba darmowa http://organizatorslubu.pl/
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 12 Wrz 13, 20:54
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?jezeli naprawde chcecie tanio i szybko to dajcie sobie spokoj z kosciolem. Ceremonie cywilna tez mozna pieknie zorganizowac. Zaprosic tylko najblizsza rodzine i przyjaciol (na co i po co wam ciotka, ktorej nie widzieliscie od dziecka?), znalezc biala suknie nie-slubna za grosze (pochodzic po sklepach albo poszukac w internecie). Naprawde na...
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 20 Maj 14, 19:05
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?Wydaje mi się, że skoro ktoś bierze ślub kościelny, to ma ku temu powody, np. jest osobą wierzącą. Zresztą, akurat kościół to bardzo mały wydatek w porównaniu z resztą, u mnie w parafii ksiądz bierze za ślub 300 zł, piękną suknię ślubną można uszyć już za 800. Dekoracja kościoła nie jest koniecznością. Tyle na ten temat
gość we-dwoje.pl
Wtorek | 2 Lip 13, 15:38
0    nie oceniono 0
gość we-dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?hmm....ciekawa historia ale my z narzeczonym mamy podobnie. obydwoje pracujemy i poznaliśmy się w Holandii przez holenderski portal dla polaków. po dwóch miesiącach znajomości już wiedzieliśmy że jesteśmy sobie przeznaczeni i była decyzja o ślubie,zaręczyny po pół roku. wszystkie sprawy ze ślubem załatwialiśmy telefonicznie z zagranicy i...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 20 Mar 13, 15:02
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?Największe koszty generuje sala (co łączy się nieodzownie z liczbą gości) i suknia panny młodej:P Wiadomo że w restauracji będzie drożej dlatego polecam typowe sale weselne. My znaleźliśmy na granicy Warszawy za 150zł od talerzyka z tortem w cenie+nielimitowane napoje bezalk. i bez żadnej opłaty korkowej co uważam za duży sukces jak na te...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 10 Sty 13, 16:21
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?nasze wesele na 90 -100 osob koszt od talerzyka 155 zl kwota jaka nam wyszla to 35.000 tys ze wszystki nie mam pojecia na czym oszczedzic chyba potrzebuje pomocy
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 30 Gru 12, 15:16
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?Zgadzam się z opinią o zamawianiu obrączek przez internet. Poza sezonem na stronie kobe jest -10% ceny i brylant oraz grawery gratis. Zaoszczędziliśmy na tym trochę pieniążków. Satysfakcja duża, a firma od ponad 20 lat działa więc nie jakiś krzak. Obrączki super jakości. W organizacji ślubu da się dużo przyspieszyć, ale trudno jest to dodatkowo...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 23 Lip 11, 20:09
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?ja zorganizowałam swój ślub w trzy miesiące kosztowało to mnie 25000
Klaudia już narzeczona
Czwartek | 29 Lip 10, 12:46
+1    oceniono 1 raz
Klaudia już narzeczona
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?Oczywiście, że można zorganizować ślub bardzo szybko. Ja już panikowałam, że sobie nie poradzimy z przygotowaniami i długo szukałam informacji, aż tu natrafiłam w Internecie na Wirtualnego Organizatora Wesel. Wszystko jest starannie opisane krok po kroku, myślę że jest to duże ułatwienie dla nas. I do tego jeszcze wszystko jest za darmo.
panieneczka
Poniedziałek | 5 Lip 10, 10:05
0    nie oceniono 0
panieneczka
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?Na pewno da się zorganizować ślub szybko i sprawnie - istnieje szereg firm, które zajmują się nie tylko organizowaniem ekspresowych ślubów i imprez im towarzyszkach, ale również wyjątkowych i niepowtarzalnych wesel. Myślę, że nawet jak ktoś się zdecyduje 3 miesiące przed, jest w stanie wszystko dograć przy pomocy takich specjalistów. Z tego co...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 29 Mar 10, 11:57
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?A mój ślub został przygotowany praktycznie w ciągu 2 tygodni. I to nie małe wesele a na 120 osób. Ślub mam 24.04.2010r a wszytsko juz przygotowane, decyzja o ślubie została podjęta 12.03.2010r.
Czyli przez miesiąc można zdziałać naprawde dużo...a jeszcze gdy termin ślubu nie przypada w te najbardziej oblegane miesiące.
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 5 Mar 10, 19:39
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?my zalatwilismy wszystko w 3 miesiace. Mala imprezka na 30 osob kosztowala 5,500 tys. Byla to skromna impreza bo oboje jestesmy totalnie nieimprezowi i... nie zaluje. Tanio, szybko, milo :)
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 26 Paź 09, 08:45
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?My przygotowywaliśmy się do ślubu w 3 miesiące. Gdybym mogła jeszcze raz wybierać czy urządzać wesele nie zastanawiałabym się ani chwili! Wszyscy świetnie się bawili, co uwieczniło nagranie i zdjęcia. Wesele wyniosło Nas okołó 10 tys. a w samych kopertach dostaliśmy połowę tej sumy, nie licząc ogromu prezentów, które bardzo przydały się w nowym,...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 9 Sie 09, 22:32
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?niestety ludzie troszkę się pogubili,bo zapominają że wesele to tylko jednodniowe przyjęcie i tyle!!!!!istotne jest potem całe życie razem!!!!a słyszy się o tych imprezach na kilka set osób i potem obgaduje że ten czy tamten się uchlał!po co to?
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 6 Sie 09, 07:29
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?Ja sama organizuje teraz wesele mniej wiencej na tyle samo osob w niecae 3 mies wyniesie nas to kolo 10 tys, mozna zorganizowac to i w miesiadz:)
O.
Czwartek | 6 Sie 09, 15:16
0    nie oceniono 0
O.
Re: Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?a macie może namiary na jakieś ładne i niedrogie sale w okolicach Warszawy ( w promieniu 20-30 km)?
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 4 Sie 09, 20:15
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?ja wiem jak zaoszczędzić na wódce - trzeba wypatrywać promocji i różnych konkursów, w których dodatkowo można coś wygrać :) my z przyszłym mężem kupiliśmy jako alkohol pana tadeusza, bo właśnie mają promocję - jak się kupi co najmniej 30 l wódki, to do każdych 10 litrów dostaje się 0,5 l gratis :D wymyśliliśmy sobie, że te gratisy będą na...
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 3 Lip 09, 12:41
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?tak jest to możliwe:) sama mam ślub 1 sierpnia tego roku a zaczęliśmy wszystko przygotowywać w pierwszych dniach maja:) i szczeże nie wyjdzie nas to drogo robimy jedno dniowy ślub dla rodziny na 50 osób i wyniesie nas on 5 tys:) 100 zł od osoby w pięknym lokalu:) co prawda bez orkiestry bo lokal gra swoja muzykę ale teraz da sie wszystko załatwic:)
Basia R
Niedziela | 29 Lis 09, 21:35
0    nie oceniono 0
Basia R
Re: Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?mam pytanie gdzie mieści się ten lokal za tak fajną cenę
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 22 Cze 09, 14:48
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?My wydamy 10.000- to jest mało:) A co do sukni kupowanej przez internet- da się ją kupić- ja kupiłam swoja za 400 zł i została uszyta na zamówienie. Widać, ze jak się chce to można pokombinować i nieźle oszczędzić:)
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 7 Cze 09, 21:46
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?20 tys to mało??
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 23 Maj 09, 19:51
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?jestem konsultantkom slubnom i zdazylo mi sie juz przygotowac slub w ciagu miesiaca
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 24 Lis 10, 17:58
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?jestem konsultantkom "slubnom" i zdazylo mi sie juz przygotowac slub w ciagu miesiaca

ja takiej konsultantce nie powierzyłabym swojego ślubu zamiast Józef na winetkach byłoby Juzew
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 29 Mar 11, 21:36
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?Wierz ważna jest precyzja w organizacji ślubu i wesela
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 25 Kwi 14, 08:30
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?Też bym się obawiała :D
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 19 Maj 09, 19:14
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?Zgadzam się,to jest możliwe, wiem z własnego doświadczenia:)
Napisz komentarz i dołącz do dyskusji

Podobne do Ślub szybko i tanio - czy to jest możliwe?

Zobacz
ostatnie wydanie tygodnika

Wysłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu We-Dwoje Polki.pl