Limitowana linia Converse

Na wiosnę 2008, Converse wprowadza na rynek linię 1HUND(RED) Artists, która powstała w ramach trwającego cały rok projektu mającego na celu promowanie kultury, wsparcie współpracy Converse’a z (PRODUCT) RED i uświetnienia stulecia istnienia firmy.
/ 05.04.2008 23:42
Na wiosnę 2008, Converse wprowadza na rynek linię 1HUND(RED) Artists, która powstała w ramach trwającego cały rok projektu mającego na celu promowanie kultury, wsparcie współpracy Converse’a z (PRODUCT) RED i uświetnienia stulecia istnienia firmy.

Do projektu zostały zaproszone osoby z wielu dziedzin, te znane i początkujące – artyści o stabilnej pozycji na rynku i studenci sztuk pięknych, gwiazdy rocka i zespoły garażowe, projektanci mody i obiecujący graficy.
Model Chuck Taylor® All Star® jest nie tylko symbolem pop kultury, ale też wspaniałym płótnem, na którym artyści umieszczali swoje zapiski, szkice. ProjektLimitowana linia Converse CONVERSE 1 HUND(RED) Artists dał im możliwość wykorzystania swojej artystycznej wizji i przeniesienia jej na buty, a zarazem wsparcia Globalnego Funduszu do walki z AIDS, gruźlicą i malarią, bowiem część zysków ze sprzedaży modeli z tej linii jest przekazana na właśnie na ten fundusz.

“Od stu lat Converse obrazuje duch oryginalności. CONVERSE 1HUND(RED) to dążenie do zgromadzenia artystów, projektantów i muzyków z całego świata w celu wsparcia programu (PRODUCT) RED. Byliśmy zaszczyceni, że tak wielu z nich pozytywnie odpowiedziało na nasze zaproszenie, a zarazem sprawiło, że nasi konsumenci stali się motorem zmian ” - powiedział Jack Boys, Converse CEO.

Zbiegając się ze świętowaniem w tym roku stulecia marki Converse, liczba „100” nabiera większego wymiaru. Jest nie tylko liczbą. Dzięki niej, sztuka nabiera mocy.

Nowatorskie projekty artystów są szalenie różnorodne i niezwykle szczegółowe. Każdy ma swoją liczbę, która zlokalizowana jest wewnątrz buta i identyfikuje artystę, który stworzył wzór. Liczby będą korespondować ze stroną www.converse.com gdzie znajdą się informacje o artyście oraz jego projekcie.

CONVERSE 1HUND(RED) pojawi się na terenie Polski wiosną 2008, w wybranych sklepach. Dostępne będą trzy projekty: Camilli Engman (3), Noemi Riebesell (32) oraz Scotta Patta (38).

Camilla Engman (Artist #3) Czerwony Kapturek
Urodziła się w Trollhättan, małej miejscowości na południu Szwecji. Dziś żyje i pracuje w Gothenburgu. Kiedy zaproponowano jej stworzenie własnego trampka, pomyślała o Czerwonym Kapturku. „Kiedy byłam mała, nosiłam klasyczne białe trampki Converse’a. Mogłam na nich pisać i rysować. Chodziłam w nich nawet zimą, zakładając grubą skarpetę” mówi Camilla.
Specjalnie dla projektu Converse 1HUND(RED) Engman narysowała Czerwonego Kapturka w baśniowej scenerii. Podkreśla “Rolą artysty jest pomóc nam jeszcze raz przenieść się do czasów dzieciństwa. Wybrałam Czerwonego Kapturka ze względu na jej charakter, odwagę, ciepło i dobroć” – dodaje artystką.

Noemi Riebesell (Artist #32) 100 Języków
Już w młodym wieku przejawiała zamiłowanie do sztuki i projektowania. Wielka fanka Nowego Jorku, który pokochała za różnorodność, wyjątkowy styl, modę. “To miasto fascynowało mnie od zawsze. Kiedy zaczęłam interesować się modą, wiedziałam, że muszę trafić do Nowego Jorku” – zdradza Noemi. W czasie wakacji, kiedy była w liceum, z zapałem uczęszczała na zajęcia przy Fashion Institute of Technology na Manhattanie, gdzie szukała tkanin i wzorów, które mogłyby stać się dla niej inspiracją. Po skończeniu liceum trafiła do Parsons School of Design gdzie pogłębiała swoją wiedzę na temat projektowania obuwia oraz odzieży.
Inspiracją do powstania jej modelu dla Converse 1HUND(RED) były podróże. “Zawsze lubiłam i nadal lubię podróżować do innych miast i krajów. Uwielbiam poznawać nowe kultury i zwyczaje” – dodaje Noemi. Na swoim projekcie przetłumaczyła słowo “sto” na różne języki. “Chciałam pokazać, że chociaż dzielą nas bariery językowe, kulturalne, przekonania religijne, to mimo wszystko możemy połączyć się dla szczytnej idei. Możemy pomagać sobie wzajemnie” dodała.

Scott Patt (Artist #38) Kręgi nadziei
Scott Patt – dyrektor kreatywny marki Converse. Od 11 lat pracuje i tworzy nowe wzory. Oprócz projektLimitowana linia Converseowania dla Converse’a, jest prawdziwym artystą. Zajmuje się grafiką, a jego wyjątkowe prace prezentowane był w wielu miejscach na świecie od San Francisco po Tokio.
„Kiedy patrzę na trampki Chuck Taylor® All Star® przypominam sobie wczesne lata dzieciństwa, kiedy mój ojciec grał w nich ze mną kosza. All Stars to również czasy liceum. Dziś, jestem dumny z tego, że mogę pracować dla tak kultowej marki”.
„Tworząc swój projekt myślałem o drogach, które pokonujemy, o drogach, które łączą albo oddalają – dosłownie i w przenośni. Promieniste okręgi w różnych kolorach, rozchodzą się wokół loga Chuck Taylor® All Star®, które jest punktem centralnym, jądrem. Wyobrażam sobie, ze logo jest jak latarnia dająca znak i wskazująca drogę. Wielość kolorów utożsamia rozmaite osoby, charaktery, inicjatywy jakie pojawiają się w naszym życiu” – mówi o swoim projekcie Scott Patt.

Converse powstał w 1908 r. i od tamtej pory jest uznawany za markę z tradycją i bogactwem modeli takich jak Chuck Taylor® All Star®, Jack Purcell® czy One Star®. W 1917 r. Converse stworzył pierwszy but koszykarski. Wkrótce potem przedstawił model Chuck Taylor All Star, który przez pięć kolejnych dekad było obecny na boiskach koszykarskich i gościł w świecie profesjonalnej koszykówki. Dziś ten model stała się ikoną oryginalności na całym świecie obecny na boiskach koszykarskich i gościł w świecie profesjonalnej koszykówki.
Wyłącznym dystrybutorem marki Converse na terenie Polski jest firma AmerSport

Program (PRODUCT) RED został stworzony przez Bono (wokalistę U2) oraz Bobiego Shriver’a. Firmy, których produkty posiadają znak (PRODUCT) RED przeznaczają znaczny procent sprzedaży albo części zysków z linii oznaczonych znakiem (PRODCT) RED do Światowego Funduszu walki z AIDS, gruźlicą i malarią. Obecni partnerzy to: American Express (tylko Wielka Brytania), Apple, Converse, GAP, Emporio Armani, Motorola i Hallmark.
Od wiosny 2006 inicjatywa (RED) pozyskała ponad 50 milion dolarów dla Światowego Funduszu.

Tagi: trampki, buty, moda

Redakcja poleca

REKLAMA