Fashion Against AIDS 2009 czyli H&M i artyści przeciw HIV

Kilka znanych osobistości ze świata mody, muzyki i stylu dołączyło do H&M i Designers Against AIDS (DAA) w ramach akcji Fashion Against AIDS, by wspomóc walkę z chorobą i podnoszenie świadomości na ten temat wśród młodych ludzi.
/ 27.05.2009 11:30

Fashion Against AIDS 2009 czyli H&M i artyści przeciw HIVKilka znanych osobistości ze świata mody, muzyki i stylu dołączyło do H&M i Designers Against AIDS (DAA) w ramach akcji Fashion Against AIDS, by wspomóc walkę z chorobą i podnoszenie świadomości na ten temat wśród młodych ludzi.

Artyści, którzy we współpracy z H&M zaprojektowali T-shirty, sukienki, podkoszulki i body, to m.in.: Katy Perry, Dita von Teese, N.E.R.D i Yoko Ono. 25% wpływów ze sprzedaży zostanie przekazanych na finansowanie projektów uświadamiających młodzież o HIV/AIDS.

Kolekcja dla dziewcząt i chłopaków będzie w sprzedaży w młodzieżowych działach DIVIDED w H&M od 28 maja 2009. Fashion Against AIDS 2009 czyli H&M i artyści przeciw HIV

Projekty są utrzymane w klimacie lat 80-tych z mnóstwem bieli, jaskrawych barw i nadruków w stylu graffiti. Dziewczęta mogą nosić te rzeczy do krótkich spódniczek lub znoszonych dżinsów i ozdobić dużą biżuterią, a chłopcy mogą je łączyć z kolorowymi dżinsami lub spodniami chinos z podwiniętymi nogawkami – wszystko to podkreśli jeszcze atmosferę lat 80-tych. Walka z AIDS jest zawsze bardzo ważna i firma H&M jest zachwycona entuzjazmem i zaangażowaniem każdej ze sław, współtworzących tę kolekcję – mówi Ann-Sofie Johansson, szefowa działu projektów H&M.

H&M i Fashion Against AIDS są dla nas tak ważne, ponieważ sami nigdy nie dotarlibyśmy do tak wielu młodych ludzi. AIDS jest nadal problemem bardzo istotnym. Ludzie budują swoje postawy wobec seksu w bardzo młodym wieku, ważne jest więc, aby tak wcześnie, jak to tylko możliwe zdali sobie sprawę, że bezpieczny seks jest istotnym elementem tej postawy – podkreśla Ninette Murk, założycielka Designers Against AIDS. Fashion Against AIDS 2009 czyli H&M i artyści przeciw HIV

Przesłanie tegorocznej kolekcji Fashion Against AIDS jest głośne i jasne, wyrażone śmiałymi słowami i kolorami tak pełnymi życia, jak lato. “PROTECTION IS POWER” głosi nadruk RÓISÍN MURPHY na T-shircie i - owijając się wokół ciała - na body. N.E.R.D. wykorzystuje sprytną grafikę, by wykrzyknąć “USE YOUR BRAIN” na kolorowych podkoszulkach i T-shirtach. Wkład ESTELLE to przesłanie “LIFE IS TOO SHORT – HAVE SEX BE SAFE” nadrukowany na koszulce obok eleganckiej sylwetki silnej kobiety, podczas gdy inteligentna myśl KATY PERRY na body i T-shircie z kimonowym rękawem głosi: “WHAT’S ON THE OUTSIDE IS WHAT COUNTS”.

Nadruk projektu CYNDI LAUPER w stylu lat 80-tych to słowa: “GIRLS JUST WANNA HAVE SAFE SEX”, które wyglądają jak napisane różową szminką na czarnej podkoszulce, a YOKO ONO powtarza na kolorowych T-shirtach “IMAGINE PEACE” w wielu językach. ROBYN, na swoim T-shircie z diamentowym nadrukiem, zadziornie oświadcza: “PROTECT YOUR BODY. DITA VON TEESE, mistrzyni wielu akcji na rzecz walki z AIDS, proponuje ponętny obraz swoich symbolicznych ust i kształtnej brwi na ślicznym T-shircie z kimonowym rękawkiem.

Fashion Against AIDS 2009 czyli H&M i artyści przeciw HIVTo zaszczyt być zaproszonym do tak genialnego projektu. Każda najmniejsza rzecz, którą robimy jako jednostki, składa się na coś większego, co może wpłynąć na walkę z HIV. Kupując tak stylową koszulkę, stajesz się częścią czegoś, co zmienia świat, a jednocześnie świetnie wyglądasz! - mówi Dita Von Teese.

W Polsce na koniec roku 2006, liczbę nosicieli wirusa HIV szacowano na 10 555. W roku 2006 odnotowano przynajmniej 750 nowych przypadków zakażenia HIV. Fashion Against AIDS walczy z przeświadczeniem, że wiedza o HIV i AIDS jest powszechna. Każde nowe pokolenie należy uświadamiać o AIDS, aby zapobiegać dalszemu rozprzestrzenianiu się choroby. W przypadku HIV i AIDS nie można osiadać na laurach. To już drugi rok współpracy H&M z charytatywną organizacją Designers Against AIDS w celu rozpowszechniania idei bezpiecznego seksu wśród młodych ludzi. W ubiegłym roku kampania stała się ogromnym sukcesem, zebrano ponad 15 milionów SEK dla projektów zwalczających HIV/AIDS.

Tegoroczni współtwórcy przedsięwzięcia to: Designers Against AIDS, YouthAIDS, UNFPA i MTV Staying Alive Foundation.

OSOBISTOŚCI FASHION AGAINST AIDS 2009: Dita Von Teese, Katy Perry, Róisín Murphy, Estelle, Cyndi Lauper, N.E.R.D, Robyn, Yoko Ono, Yelle, Moby, Katharine Hamnett, Dangerous Muse, Tokio Hotel.

PRZYKŁADOWE CENY KOLEKCJI: top - 39.90 zł, T-shirt – 59,90 zł, sukienka - T-shirt– 79,90 zł,  Body – 59,90 zł

ZOBACZ całą kolekcję i artystów w ubraniach własnego projektu w naszej galerii zdjęć.

                                                                                         Źródło: materiały prasowe H&M

Redakcja poleca

REKLAMA