Polki.pl
kom. (47)

Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne porady

zasypianieWyspane dziecko to szczęśliwe dziecko. Szczęśliwsi będą również wyspani rodzice. Ale nauczenie dziecka spania w ciągu nocy - i to spania samodzielnego we własnym łóżeczku poza sypialnią rodziców, nie jest wcale takie proste. Naturalne jest, że na początku niemowlę śpi tuż obok swojej mamy - w kołysce ustawionej w sypialni czy wręcz w tym samym łóżku. Ułatwia to nocne karmienie czy przytulanie, gdy maluch ma kilka tygodni czy miesięcy, staje się jednak uciążliwe w przypadku dziecka powyżej roku.
Dziecko od najmłodszego wieku trzeba uczyć, by samo zasypiało! Nawyki snu zdobyte podczas pierwszych miesięcy życia dziecka będą miały duże znaczenie w dalszym rozwoju. Około trzeciego lub czwartego miesiąca życia, kiedy to dziecko przyzwyczaja się do 24-godzinnego cyklu dnia i nocy, trzeba zacząć rozgraniczać dzienne i nocne zajęcia. Podczas dnia mieszkanie powinno być jasne, nie trzeba też uciszać wszystkich osób znajdujących się w pobliżu. Malca nie należy na siłę zachęcać do drzemek w czasie dnia, mogą one bowiem kolidować z nocnym snem. Wręcz przeciwnie, dziecko ma dużo się bawić i być w ciągłym ruchu, by było zmęczone wieczorem. Dzienny sen najlepiej niech odbywa się w leżaczku czy wózku, ale nie w łóżeczku, które powinno być jednoznaczni kojarzone przez malucha tylko z nocnym wypoczynkiem. Najważniejsze, by nauczyć dziecko, aby zasypiało samo, a nie w ramionach mamy.
Na początku dziecko będzie budziło się w nocy z płaczem. Najważniejsze by rozróżnić jaki to rodzaj płaczu - czy przypadkiem nie wynika z gorączki, kolki czy choroby. Najczęściej jednak płacz oznacza tylko "Popatrz, chcę zwrócić teraz na siebie uwagę" i jest presją wywieraną podświadomie na rodziców. Nie wolno się jej poddać i wziąć malucha na ręce. Najlepiej zastosować się do rad dr Richarda Ferbera, autora książki "Solve your child's sleep problems" ("Rozwiąż problemy twego dziecka ze snem") - co prawda proponowane metody wydają się dośc drastyczne, jednak ich skuteczność potwierdziło już kilka pokoleń rodziców na całym świecie.

7 kroków do sukcesu - jak nauczyć dziecko zasypiania we własnym łóżeczku

KROK PIERWSZY - Zaprojektuj scenografię łóżeczko dziecięce
Oprócz przedmiotów, które kojarzą się z usypianiem (ciepła kołderka, lampka), przygotuj coś całkiem nowego, co od tej pory będzie mu zawsze towarzyszyło podczas zasypiania i gdy się obudzi, np. przytulankę, tetrową pieluszkę lub kocyk. Doskonałym rozwiązaniem jest też iltexowy Miś Śpioszek - przytulanka - śpiworek dostępny w Internecie i w warszawskich sklepach serii Smyk, w cenie 300-330 zł.

KROK DRUGI - Ustal wieczorny rytuał

Staraj się, by wieczorem wszystko odbywało się w tej samej kolejności. Dzięki temu maleństwo szybko nauczy się, co nastąpi za chwilę i łatwiej to zaakceptuje. Będzie się też czuć bezpieczniej. Wieczorne rytuały możesz zacząć od kąpieli, która rozluźnia i relaksuje. Potem nakarm maluszka, pobaw się z nim przez dziesięć minut, starając się go wyciszyć. Przytulaj go więc, kołysz, śpiewaj, szepcz czułości, a nawet opowiedz krótką bajkę np. z Misiem Spioszkiem w roli głównej.

Zobacz też: Kołysanki dla dzieci

KROK TRZECI - Połóż dziecko do łóżeczka
Przygotuj się jednak na gwałtowny sprzeciw. Twój szkrab na pewno nie zamierza zgodzić się na przeprowadzkę bez walki. Głaszcz go czule i mów spokojnie, że od dziś razem z Misiem będzie spał w swoim łóżeczku. Po krótkim czasie (ok. 30 sekundach) pożegnaj je serdecznie, zgaś światło i wyjdź z pokoju, zostawiając uchylone drzwi.

dzieckoKROK CZWARTY - Wytrzymaj jedną minutę
Twój skarb na pewno będzie Cię głośno wołał. Zaglądaj do niego często, by nie czuł się porzucony, jednak wejdź do pokoju dopiero po minucie. Choć teraz może Ci się to wydać łatwe, będzie to najdłuższa minuta w Twoim życiu. Bez wyjmowania maluszka z łóżeczka pogłaszcz go pocieszająco.

KROK PIĄTY - Spróbuj znieść więcej
Protesty Twojego szkraba będą teraz prawdopodobnie jeszcze dłuższe, bo potrzebuje czasu, by oswoić się z nową sytuacją. Jeśli jednak chcesz nauczyć go usypiania we własnym łóżeczku, wytrzymaj tym razem trzy minuty, zanim ponownie wejdziesz do pokoju. Jeśli po tym czasie maleństwo nadal nie zaśnie, odczekaj już pięć minut, nim je znów pocieszysz. W ten sposób dziecko nie poczuje się opuszczone. Zacznie natomiast rozumieć, że bez względu na to, jak głośno będzie płakać, nic nie wskóra - nie weźmiesz go do swojego łóżka.

KROK SZÓSTY - Przygotuj się na pobudki
To jeszcze nie koniec trudnej lekcji. Leżąc w nowym miejscu, maleństwo zapewne przebudzi się po kilku godzinach i zacznie płakać. Będzie domagać się karmienia, choć wcale nie jest głodne - chodzi tylko o możliwość przytulenia. Nakarm go i odłóż do łóżeczka. W przeciwnym razie zorientuje się, że musi tylko długo i głośno płakać, by znaleźć się w łóżku rodziców.

KROK SIÓDMY - Wytrwaj jeszcze kilka dni
Każdego dnia powinno już być łatwiej. Odstępy między kolejnymi odwiedzinami u płaczącego maluszka będą coraz dłuższe. Dziecko powoli zacznie godzić się z sytuacją. Po około siedmiu dniach bez większych protestów uśnie samo i prześpi większą część nocy.

Powodzenia!

www.iltus.pl

Oceń2.55 / 22

Podobne w temacie Małe dziecko

Skomentuj Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku -...

Gość
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 13 Sty 13, 00:22
0    oceniono 4 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyta metoda niestety nie działa!!! Robiłam wszystko dokładnie tak jak jest napisane i moja córka 7 miesięczna płacze tak długo aż ją wezmę na ręce. Płacze, wydziera się, wpada w histerie to przepraszam bardzo ile minut mam czekać? Ona może tak płakać baaardzooo długo. Uspokaja się dopiero jak ją wezme na ręce, Więc co robić ja sie pytam????????
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 25 Wrz 13, 11:30
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradySzkoda, że autorka nie napisała o tym ile to może potrwać. Metoda działa tylko, że pod pewnymi warunkami: 1. rodzic musi być bardzo spokojny, za każdym razem jak podchodzi do dziecka by je pogłaskać i ciepło coś powiedzieć musi mieć wiele akceptacji w sobie i ciepła, tylko tak dziecko może poczuć się bezpiecznie 2. dziecko musi mieć spokojny...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 15 Lis 12, 23:13
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyrady tu opisane sa do ***
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 21 Paź 12, 21:12
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyMoja 6 mies corka zaczela stroic fochy jest coraz gorzej z zasypianiem i nietylko w nocy budzi sie ok 8 razy chce spac ze mna:/
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 14 Sie 12, 15:30
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyMoja roczna córeczka śpi sama w łóżeczku. Ja mam łóżko obok. Zasypia na bujaczku w innym pokoju, w samochodzie, w wózeczku na spacerze, czasem na kolanach; czasami ją zanoszę do łóżeczka jak jeszcze nie śpi do końca. I śpi sama tak zazwyczaj do 5 rano, potem muszę ją wziąć do swojego łóżka (przewraca się, marudzi, płacze) i śpimy razem (do około...
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 5 Maj 12, 22:07
+9    oceniono 9 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradya czy osoby popierajace spanie ze swoimi pociechami, chodza do pracy od poniedzialku do piatku? czy sa to mamy ktore poswiecaja czas tylko i wylacznie dziecku. bo to jest bardzo duza roznica.
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 7 Maj 12, 11:49
0    oceniono 6 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyJestem mamą 13-miesięcznego synka. Od samego początku synek śpi z nami. I tak jest do tej pory. Obydwoje z mężem pracujemy. Wstajemy rano o 6:30 i nie przeszkadza nam to, że synek śpi z nami. My to wręcz uwielbiamy! Lubimy chwile, gdy on w nocy wtula się w któregoś z nas, kładzie swoją małą rączkę na naszej twarzy i spokojnie śpi dalej. I nie...
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 14 Sie 12, 15:36
+4    oceniono 4 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyDla mnie hardcore. Przez 2 noce moja roczna córcia nie chciała spać sama w swoim łóżeczku z powodu ząbkowania (ale w łóżku spała w miarę dobrze). Tak się rozpychała, że tatuś uciekł na rozkładaną sofę, a mnie wszystko bolało po takiej nocy. Nie wspominając o braku możliwości seksu i przytulania się z partnerem. W normalne dni biorę ją nad ranem...
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 9 Wrz 11, 09:59
0    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyz moich doswiadczen wynika ze zasypianie samemu nie daje gwarancji ze dziecko przespi cala noc... i tak jest z moim dzieckiem i z kilkoma innymi. po drugie...metoda nie jest dobra dla kazdego dziecka, uzylismy jej u naszego niespelna 4letniego dziecka, ktore po przeczytaniu bajki mialo i tak w zwyczaju szybko zasypiac obok przytulone, i u niego...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 2 Wrz 11, 21:23
0    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradySpanie w łóżeczku w osobnym pokoju nie zawsze jest dobre,moje dziecko jak zaczynało chorować zawsze wstępne były dolegliwości brzuszne "szarpało" go na śpiąco i gdyby nie moja szybka reakcja udusił by się miał tak do kilku i nigdy się nie obudził sam.
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 22 Kwi 11, 13:31
-6    oceniono 8 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradydla mnie metoda rewelacynja. Nie obylo sie bez walki, moj synek plakal i bylo mi go bardzo szkoda. Nie sadze by byla to metoda czesto okreslana przez innych jako "zimne wychowanie". Do dziecka podchodzi sie przeciez jak placze. Ja synka glaskalam, spiewalam mu,puszczalam kolysanki. Metoda zadzialala, po tygodniu syn zasypial we wlasnym lozeczku...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 9 Wrz 11, 10:01
0    oceniono 6 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyale Ty nie dostosowalas sie do konca do tej metody bo ona nie dopuszcza spiewania kolysanek, siedzenia obok i glaskania.
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 25 Lut 11, 23:16
+1    oceniono 13 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyDo większości rodziców komentujących: Później będziecie wzywać "super nianie..." aby być rodzicem trzeba być nie tylko kochającym ale potrafiącym postawić na swoim... nie dajcie się stłamsic przez dziecko... trzeba umiec byc czasem twardym
devilpl
Niedziela | 18 Lis 12, 20:30
+2    oceniono 6 razy
devilpl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyAle nie wobec 3-miesięcznego niemowlaka. Jeśli takie dziecko potrzebuje bliskości i nie jest gotowe na samodzielne spanie to nie wolno robić tego na siłę - to najgorsze co można uczynić. Wymagać od dziecka to można wtedy gdy zaczyna ono postrzegać świat tak jak my i zaczyna rozumieć czego od niego oczekujemy co ma miejsce po upływie roku....więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 22 Lut 11, 17:08
0    oceniono 18 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyMetoda dla mnie absolutnie niedopuszczalna - typu "zimne wychowanie", a ja powiem nawet, że jest to tresura dziecka, człowieka, który od tysięcy lat zasypiał przy boku matki czy ojca - jest to potrzeba bezpieczeństwa, bliskości, czułości, ciepła, no i w końcu ta najwazniejsza miłości i akceptacji. Człowiek jako bodaj jedyny z ssaków potrzebuje...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 4 Sty 12, 18:36
-1    oceniono 5 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyBardzo pięknie napisane i zgadzam się z 100% ! Oby więcej matek z takim podejściem !
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 1 Lut 12, 10:46
+2    oceniono 10 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyKobieto jak to czytam to jestem w szoku ,że ktoś może jeszcze tak myśleć mam dwojkę dzieci i nie wyobrażam sobie azeby moja dwó letnia córka i 3 miesięczny syn spał z nami. Spią sami we własnych łóżkach i żadna krzywda im się nie dzieje. No pewnie pozwólmy aby od pierwszych miesięcy nami rządziły, jestem nauczycielem i niejednokrotnie miałam do...więcej »
nauczyciel31
Piątek | 15 Lut 13, 11:52
0    oceniono 2 razy
nauczyciel31
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyNauczycielka, a takie błędy robi.... Co do tematu: niech każdy robi tak jak uważa, bądź czuje i nie narzucajcie sobie nawzajem swoich pomysłów na życie z maluchem. Każda mama wie najlepiej czego jej dziecku potrzeba i powinna zawsze mieć to za priorytet.
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 21 Lip 13, 11:04
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyNauczycielko! Ta Pani napisała o dziecku w pierwszym roku życia. To jest czas, kiedy dziecko jest jeszcze małe i niewiele rozumie. Potrzebuje przede wszystkim bliskości rodziców, a nie tresowania go. Nie sądzę, że poprzez okazywanie miłości wyrośnie z niego "terrorysta". jest raczej przeciwnie - jestem pewna, ze terroryści to ludzie, którzy w...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 16 Lut 11, 19:18
-1    oceniono 5 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyWitam i proszę niech ktoś mi cos poradzi... moja coreczka ma 9 miesiecy i wczoraj probowalam metody wyzej napisanej aby przyzwyczaic ja spania w lozeczku.. po 45 minutach wielkiego ryku skonczylo sie na tym ze moja coreczka z placzu zaczela sie krztusic az zwymiotowala! zrozumialam ze to i nic innego juz nie pomoze na to zeby sie mala...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 24 Kwi 11, 23:34
+1    oceniono 11 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyDlaczego tak bardzo zależy ci na tym,żeby dziecko spało w łóżeczku? Gratuluję też wyboru metody - jest najgorsza z możliwych dla maluszków :( Biedactwo przeżyło tak ogromny stres,że dorosłemu trudno sobie wyobrazić! Nie dziw się,że dziecko nie chce przebywać w łóżeczku nawet w dzień, bo po takich przeżyciach przeżywa traumę na sam widok tego...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 4 Sty 12, 18:38
-6    oceniono 10 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyNo właśnie ''Dlaczego tak bardzo zależy ci na tym,żeby dziecko spało w łóżeczku? '' Czy na prawde aż tak bardzo Wam te dzieci przeszkadzają ...
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 9 Sty 11, 14:46
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyMy mieliśmy dramat z usypianiem do 6 tyg życia naszego synka. Nocne maratony po mieszkaniu z dzieckiem na rękach, szum okapu, bujanie, itp to była codzienność. W końcu wzięlam Młodego do łóżka na karmienie przed spaniem włączając po cichutku kołysanki, które puszczaliśmy mu od momentu, jak tylko wrócił ze szpitala. W pokoju jest spokojnie i...więcej »
ana82
Piątek | 17 Gru 10, 21:57
+1    oceniono 3 razy
ana82
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyWitam ponownie,
wprowadziłam w życie metodę o której piszą wyżej i odniosłam sukces:)płaczu było mniej niż sądziłam, mała nauczyła się sama uspakajać i zasypiać. Dodatkowo kupiliśmy córeczce lampkę z muzyczką wyświetlającą na suficie obrazki - przydaje się:) życzę wszystkim mamą powodzenia!
ana82
Czwartek | 9 Gru 10, 13:18
0    nie oceniono 0
ana82
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyWitam,
moja córeczka ma 4,5 m-ca, śpi już w łóżeczku, ale zasypia bawiąc się moją ręką, czasami trwa to nawet godz. w dzień jest to samo, choćby była padnięta nie zaśnie póki nie dam jej ręki. Kiedy skończyła 2 m-ce zaczęłam stosować opisaną wyżej metodę, mała przestawiła się w jedną noc, potrafiła przespać nawet 7-8 godz bez przerwy, jednak po...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 8 Gru 10, 19:47
+2    oceniono 4 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyPróbowałam tego,ale nie moge ja moja Oliwcia tak płacze i mnie woła!Serducho mi pęka:(
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 7 Gru 10, 15:03
-1    oceniono 9 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyokropne, bezduszne
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 15 Lis 10, 07:28
0    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyja mam troszkę większy problem.. bo on dotyczy nie tyle zasypiania dziecka ze mną ale nie sypiania męża ze mną:-)
a mianowicie gdy syn się urodził mąż postanowił spać w drugim pokoju by wyspać się do pracy, wiadomo wstawanie co dwie godziny każdego by wybiły z rytmu...ale teraz dziecko ma 19 miesięcy i ta sytuacja nadal tak wygląda.. z tym że...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 28 Lut 12, 12:33
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradycięzko Ci będzie zmienić sytuację do jakiej przyzwyczailiście maluszka .. musisz próbować, ale bardzo powoli, delikatnie,np., gdy dziecko zaśnie przełóż je do łóżeczka na pewno będzie przestrasznone nową sytuacją gdy się obudzi, dlatego musisz czym prędzej do niego pójśc i wziąśćdzidziusia na rączki, utul, zaśpiewaj kołysankę i gdy zaśnie znów...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 25 Paź 10, 12:40
-3    oceniono 5 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradywitam,
metoda w teorii super, bardzo chcemy nauczyć naszego maluszka samodzielnego zasypiania według opisanej metody ale mam problem moje dziecko ma obecnie 3 miesiące i każda próba nauczenia samodzielnego zasypiania skończyła się niepowodzeniem gdyż dziecko płakało w łóżeczku ponad 40 minut , ja zaglądałam do niej , głaskałam po główce ,...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 11 Lis 10, 00:54
+1    oceniono 5 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyMoim (i nie tylko) zdaniem, przede wszystkim niedopuszczalne jest pozwalanie na 40 minut (lub/i dłużej) płaczu w niemowlęcia, przecież to jest niebezpieczne-dziecko może dostać bezdechu i zacząć się dusić!!! i co wtedy zrobisz??? masz blisko do szpitala?? Nie mówiąc już o jego emocjach-przecież ono płacze bo chce przytulenia i bliskości mamy lub...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 22 Kwi 11, 13:34
+2    oceniono 6 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyale przeciez nikt nie mowi aby dziecko plakalo bez przerwy 40 minut, poza tym podchodzi sie do dziecka po ilus tam minutach aby je uspokoic, poglaskac, zaspiewac. A rodzic jest w stanie odroznic placz dziecka i wie kiedy jest dla niego ten stan niebezpieczny. Zasypianie dziecka na rekach mamy a potem odkladanie do lozeczka nie jest dobra metoda...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 9 Wrz 11, 10:07
+1    oceniono 3 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne porady3miesieczne dziecko tak zostawic?????? nawet kilkuletniego malucha nie tzrymamy tyle w placzu!!!!!!!!! kobieto az nie wiem jak to komentowac uzywajac slow nie ublizajacych nikomu, no dziwne, dlaczego twoje dziecko nie zrozumialo jak do niego mowilas ze teraz pora spania, taki maluch potrzebuje jeszcz duzo bliskosci,nie...juz nie chce mi sie tego...
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 5 Lip 10, 17:02
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyU mnie wygląda też tak jak koleżanka piszę poniżej, ok 19:00 kąpanie potem jedzenie i przytulanie ja moja Martynkę kołyszę na nogach a ona patrzy na mnie i śpiewam jej piosenkę i tak usypia musi byc zawinięta w kocyk-nawet w lecie-bez kocyka nei zaśnie;)
Mama Julka
Czwartek | 14 Paź 10, 23:57
+3    oceniono 3 razy
Mama Julka
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyMoja wrażliwość i osobość nie pozwalaja mi wcielić w czyn powyższych zasad. Stąd też mój syn świetnie zasypia w naszym łóżku, zaś w łóżeczku śpi jedynie parę godzin. Wierzę w skuteczność opisywanych metod, choć będą pewno wyjątki ze względu na charakter maluszka. Mój syn ma 14 mies. i uwielbiam się w niego wtulać...Ten okres niedługo minie, gdyż...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 12 Maj 10, 23:28
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradymoje dziecko ma rok nie moge znies tego ze co 3 godziny sie budzi jestem po prostu bardzo zmeczona na dodatek spi z nami w lozku moim marzeniem jest spac wtulona w mojego meza a nasza corka w swoim lozeczku a nie mam silnej woli aby nauczyc ja tego
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 3 Sty 10, 20:08
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyPięknie, ale w praktyce jest inaczej. Nie zgadzam się z tym, że dziecko oczy się samodzielnego spania w łóżeczku w ciu 3 pierwszych miesięcy. Mój synek od noworodka nie znosił tulenia, kołysania. Wolał sam leżąc w swoim łóżeczku zasypiać. Sytuacja sie zmieniał od momenty zabrania mu smoczka, około 15 miesiąca życia. Skończyło się dobre z...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 23 Gru 09, 12:04
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyTrochę może z innej beczki ale to również dotyczy problemu z usypianiem dziecka, zobaczcie sami! http://zluzuj.pl/problemy-z-usypianiem-dziecka,a,1026.html
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 30 Sie 10, 21:48
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradySuper!!!
Kazik
Czwartek | 3 Gru 09, 17:25
0    nie oceniono 0
Kazik
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyTrochę z tym śpiworem - potworem to przesada :)
mloda mama
Wtorek | 21 Lip 09, 12:12
+1    oceniono 1 raz
mloda mama
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyMoja 7 tygodniowa coreczka przesypia w swoim lozeczku calutka noc.Ale przedtem kapiemy ja,pielegnujemy,chwila karmienia oraz bliskosci i mala juz spi.Moj sposob to wlasnie taki ryrual kazdego dnia.
Calineczka
Czwartek | 28 Sty 10, 13:08
0    nie oceniono 0
Calineczka
Re: Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyRytualy to jedno a osobowosc dziecka drugie. My rytualy wprowadzilismy od samego poczatku a mala nadal budzi sie z dzikim wrzaskiem w nocy choc ma rok i miesiac chce cycusia :) Kazde ustepstwo niesie za soba nastepne, bledne kolo. Staramy sie wiec byc konsekwentni. Jest juz o niebo lepiej ale jeszcze nie tak jak byc powinno. Poza tym nocne...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 16 Sie 10, 23:00
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyhej moja mala ma 6 miesiecy i tez wlasnie w taki sposob zasypia zazwyczaj kladziemy ja o 9 wieczorem i spi 12 godzin
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 20 Sie 10, 12:09
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradya moja do roku i 9 miesięcy była karmiona piersią i przy niej usypiała potem sama zrezygnowała z tego i ją lulałam potem jej było niewygodnie i zasypiała przy mnie w naszym łózku po czym przenosiłam ją do łóżeczka a teraz ma praiwe 2,5 roku i zasypia w swoim pokoju w swoim łózku nadal jestem przy niej jak zasypia ale pewniei z tego zrezygnuje...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 2 Wrz 11, 21:34
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyJak dziecku nic nie dolega to prześpi cała noc są też dzieci ciche i spokojne,leniwe.
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 7 Lut 12, 19:26
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyale się uśmiałam :D:D Moja córeczka jak miała 2-3 miesiące też spała po 8 godzin w nocy. Takie dzieci jeszcze potrzebują więcej snu. Problem zaczyna się w 5 czy 6 miesiącu, wtedy pogadamy. hehehe psecjalistka
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 1 Sie 13, 21:21
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku - praktyczne poradyMoja córeczka na początku też tak miała :) Zasypiała przy karmieniu piersią i spała całą noc w łóżeczku z przerwami na karmienie. Dziś skończyła 4 miesiące i od 2 tygodni są katorgi z zasypianiem. I tu nie chodzi o bliskość ze mną itp. Mała po prostu płaczem wymusza stawianie na swoim...
Napisz komentarz i dołącz do dyskusji

Podobne do Dziecko nie zasypia we własnym łóżeczku -...

Zobacz
ostatnie wydanie tygodnika

Wysłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu We-Dwoje Polki.pl