Polki.pl
kom. (33)

Dress Code - zasady ubioru w pracy

Dress code to pewien kanon stroju, który wyznacza wyraźne reguły i zasady ubioru służbowego. Jako zjawisko stanowi w Polsce pewne novum i jeszcze ewoluuje. Nie znaczy to jednak, że reguły stały się luźniejsze, wręcz przeciwnie. Ponieważ uczymy się, że zasady ubioru do pracy są niezwykle ważne, to „regulamin” stawia coraz surowsze warunki. Etykieta ubioru to stosowanie skromnej garderoby. Jak powiedział kiedyś pewien mądry człowiek: „Orły są szare, a papugi pstrokate”. Zatem to, co nosimy do pracy powinno być proste i schludne, tak by na pierwszy plan wysunąć twarz.

Wybór zawsze zależy od stanowiska pracy. Parę ciekawych propozycji znanych marek, z lekką domieszką luzu:

Dress Code - zasady ubioru w pracy Dress Code - zasady ubioru w pracy
Dress Code - zasady ubioru w pracy Dress Code - zasady ubioru w pracy
Fot. Taranko, Szefler, Aryton, Kumi

Ubiór może poprawiać kontakt z ludźmi, ale przede wszystkim określa naszą wiarygodność i ma wielki wpływ na ocenę pracownika przez szefów. Badania psychologiczne dowodzą, że na innych patrzymy przez pryzmat urody, elegancji, stylu bycia, tonu głosu i sposobu wypowiedzi. Pierwsze wrażenie to ponad połowa sukcesu. Kandydaci do etatów często nie zdają sobie sprawy jak wiele informacji można przekazać wyglądem.

Ogólne wrażenie jakie odnosi się patrząc na kadry polskich urzędów jest takie, że w większych miastach widać pozytywne zmiany w tym zakresie, pracownicy coraz częściej zdają sobie sprawę z rangi ubioru. W średnich i małych miastach zmiany te następują wolniej, wiedza o dress code nie jest rozpowszechniona. Najgorsze uchybienia przeciwko zasadom ubioru w urzędach widać podczas upałów. Panie chodzą w bluzkach jak od komunii, często z gołymi pachami, pokazują za dużo ciała (głębokie dekolty, kuse spódnice i prześwitujące materiały). Często można spotkać się też z nadmiarem biżuterii i dodatków. U panów sytuacja też nie napawa optymizmem. Sprane i kolorowe podkoszulki, sandały, rozpięte kołnierzyki lub poluzowane krawaty – to widok kojarzący się z niedbalstwem i budzący brak zaufania.

Gdy jesteś szefem lub ważną bizneswoman i zależy ci na profesjonalnym wyglądzie możesz wybrać:

Dress Code - zasady ubioru w pracy Dress Code - zasady ubioru w pracy
Dress Code - zasady ubioru w pracy Dress Code - zasady ubioru w pracy
Fot. Wallis, Aryton, Bialcon, Bialcon

Dobór stroju zależy od wymogów pracodawcy i stanowiska. Jest też wyrazem szacunku do przełożonych, wykonywanej pracy i interesantów. Urzędy wychodząc naprzeciw oczekiwaniom petentów i chcąc ułatwić swoim pracownikom nienaganny wygląd czasami odgórnie narzucają pewien rodzaj mundurka. Jednak nie zawsze jest to dobre rozwiązanie, gdyż każdy z nas posiada inny wygląd, figurę i typ kolorystyczny. Pracownicy powinni być wizytówką firmy w której pracują, a jeśli źle będą wyglądać w ubraniach, które noszą, to skutek będzie odwrotny do zamierzonego. Dlatego jest to także zadanie dla stylisty, by razem z szefem poprzez dobór odpowiedniej garderoby stworzyć spójny i budzący zaufanie wizerunek firmy. Ubieramy się również w zależności od prestiżu miejsca, w którym pracujemy. Styl ubierania się powinien być adekwatny do zajmowanego stanowiska. W czasach w jakich żyjemy kultura osobista jest bardzo ważna, dlatego sami od siebie powinniśmy wymagać by wiedzieć jak wypada się nosić na różne okazje. Zasadą dobrego smaku jest głównie minimalizm, ale także dopasowanie garderoby do wydarzeń, które są przewidziane w danym dniu pracy („zwykły dzień”, reprezentowanie urzędu w delegacji, uroczystość).

To rodzaj i miejsce naszej pracy decyduje o tym, co wypada, a czego nie wypada nosić oraz to z kim kontaktujemy się w pracy na co dzień. Pod uwagę powinniśmy brać branżę firmy, cele jakie planuje osiągnąć i wizerunek jaki chce stworzyć. Nieodpowiednim ubiorem możemy kogoś obrazić, a ubierać się dowolnie wypada tylko wtedy jeżeli jesteśmy związani z artystycznymi zawodami. Chociaż w naszym stroju może pojawić się jeden drobny ciekawy akcent, nikt nie chce aby jego pracownicy wyglądali ponuro. Tutaj jednak trzeba mieć niezwykłe wyczucie, ponieważ granica miedzy tym na co jeszcze możemy sobie pozwolić, a tym co jest niewskazane, jest bardzo płynna. Może więc od razu lepiej z czegoś zrezygnować, szczególnie wtedy jeśli nie jesteśmy pewni czy dane akcesoria mody będą odpowiednio rozumiane.

Coś stylowego i odpowiedniego dla panów to klasyka lub sportowa elegancja (nie mylić z krótkimi spodenkami):

Dress Code - zasady ubioru w pracy Dress Code - zasady ubioru w pracy
Fot. Bytom, Lantier

Na pewno są niewielkie różnice pomiędzy strojem odpowiednim dla pracowników z „back office” i „front office”. Ci schowani przed wzrokiem petentów mogą sobie pozwolić na troszkę więcej, np. na zdjęcie marynarki/ żakietu. Jednak to też zależy jak ważne zajmujemy stanowisko i od tego w jakim towarzystwie się obracamy, z kim rozmawiamy, kto jest naszym klientem, petentem. Do biura nie zakładamy koszulek na ramiączkach, nie wypada. Jeśli kobieta jest na odpowiedzialnym stanowisku, to zawsze powinna nosić cienkie rajstopy i buty zakrywające palce i piętę. Panie mogą zastąpić kostium wieloma elementami, eleganckim sweterkiem, fasonem bluzy sportowej, ale wykonanym np. z jedwabnej nitki, a do tego dobre klasyczne spodnie lub spódnica do kolan. Jeśli przy siadaniu spódnica znacznie unosi się do góry, to będzie wyglądać niestosownie i jest nieproporcjonalna do figury. Jeśli osoba stanie wyprostowana z wyciągniętymi rękami i środkowy palec nie dotyka do brzegu spódnicy, tzn. że jest ona za krótka w stosunku do wzrostu. Kobiety mogą założyć jednorazowo dwa elementy biżuterii, choćby dwa delikatne pierścionki, albo subtelną broszkę i bransoletę.

Pomówmy o ogólnie przyjętych zasadach stroju dla urzędników. Nie zawsze wymagany jest garnitur dla mężczyzn i kostium dla kobiet. Panowie mogą pozwolić sobie na różne fasony i materiały u spodni oraz koszule bez krawata, a nawet koszuli na krótki rękaw. Na lato i upał dobre są jasne kolory, lepiej zrezygnować z wielobarwnych koszul i bluzek, ale jeśli osoba piastuje wysokie stanowisko, to niestety nawet w upalny dzień musi występować w klasycznym ciemnym garniturze. Nieelegancko prezentuje się rozpięta pod krawatem koszula. W pewnych sytuacjach dopuszcza się jednak rozpięcie guzika od kołnierzyka, a nawet zdjęcie krawatu, np. podczas lunchu lub długiego spotkania. W tym drugim przypadku trzeba jednak pamiętać, że można to zrobić tylko w towarzystwie osób reprezentujących tą samą hierarchię. A jeśli w spotkaniu uczestniczy szef, to marynarkę można zdjąć dopiero po tym, jak przełożony odłoży ją na wieszak. Wszystkie części garderoby powinny być świeże i odprasowane, a dodatki starannie dobrane. Im mniej barw i szczegółów w ubiorze, tym lepiej. Upał i lato nie zwalnia od "dyscypliny". Ogólnie sumując odzież powinna być elegancka, konserwatywna, skromna i dobra jakościowo. G.B. Brummel zwykł mawiać, że prawdziwa elegancja polega na tym, że jest niezauważalna.

Zawsze warto szukać swojego własnego stylu, ale tak by nie przekroczyć dobrego smaku i zasad dobrego wychowania. W tej chwili nowoczesna elegancja podąża za modą, znajduje środek między kanonami biurowej etykiety a tym co oryginalne, pomysłowe. Kolor stroju jest sygnałem komunikacji interpersonalnej. W skrócie: ciemne stonowane kolory – budują prestiż i kojarzą się z powagą, metaliczne – przepych i bogactwo, jaskrawe, żywe – dynamizm i aktywność, nowoczesność, kolory pastelowe – finezję i delikatność. Kolor niebieski wzbudza zaufanie, dlatego często ubiera się tak prezenterów telewizyjnych, osoby pracujące w handlu bezpośrednim i na odpowiedzialnych stanowiskach. Barwy jakie wybieramy powinny pozostawać w harmonii z naszym typem urody i być zgodne z polityką firmy. Ciekawym zabiegiem jest umieszczenie w naszym stroju jakiegoś delikatnego czerwonego akcentu, który będzie dyscyplinował uwagę słuchacza, np. małej broszki w przypadku pań. Nie stosujmy więcej niż dwóch, trzech kolorów naraz. Pamiętajmy o stonowanej kolorystyce i delikatnych wzorach oraz o możliwościach naszej sylwetki. Kolory godne polecenia to: szary, ciemny brąz, gorzka czekolada, waniliowy, błękit, czarny stosowany z umiarem, beże, bordo, ciemna zieleń i większość pasteli.

Najkorzystniejsze fasony to te najprostsze. Paniom z obfitym biustem polecam dekolty w serek, a na duży brzuszek żakiety na jeden guzik i do tego na dole okrągłe poły. Panom doradzę dobre gatunkowo garnitury, przy czym pamiętać należy zasadę, że garnitur występuje jako najciemniejsza część, krawat jaśniejszy, koszula najjaśniejsza, ale w spotkaniach z klientami, raczej nie biała. Jeśli ktoś jest posiadaczem większych rozmiarów wcale nie musi chować się za czarnym kolorem, który może być nie twarzowy. Lepiej wybrać stonowane odcienie szarości. Kolor szary kojarzony z urzędnikami może mieć wiele odcieni i pasować do różnych typów urody, trzeba tylko poszukać swojej tonacji. W świetle dziennym ciemne kolory oddalają/ zmniejszają, a jasne przybliżają/powiększają. Natomiast odwrotnie jest wieczorem, w sztucznym świetle. Dla osoby o pełnych rozmiarach ważne jest unikanie dwurzędowego zapięcia w przypadku fałdek na brzuchu i apaszki wiązanej na szyi, jeśli jest bardzo krótka. Budowanie wiarygodnego wizerunku to świadomość możliwości własnej figury.

Jeśli chodzi o rodzaje garderoby na różne okazje, to przyjęte są również pewne reguły. Panie i panowie w zwykłe piątki mogą pozwolić sobie na sportową elegancję, czyli przełamywanie stroju eleganckiego sportowymi dodatkami. Strój dzienny do godziny 15.00 to jasny kostium lub garnitur. Strój biurowy i do spotkań z petentami/ klientami do godziny 18.00 – ciemniejsza kolorystyka stroju i bardziej szykowne dodatki. Krawat dla mężczyzny znaczy tyle, co torebka dla kobiety, jego dobór powinien być zawsze przemyślany. Krawat nie może mieć krzykliwych kolorów i zbyt nachalnych wzorów, musi stanowić integralną część całości. Dodatkowo warto pamiętać o tym, że prawidłowo dobrany oraz zawiązany krawat powinien sięgać do paska u spodni. Garnitur natomiast ma być niedostrzegalny, a koszule dobrane do typów urody. Białej koszuli nie nosimy na co dzień, jest ona zarezerwowana tylko na specjalne okazje. Pojedynczy mankiet powinien wystawać spod rękawa marynarki około jednego centymetra, a podwójny około dwóch centymetrów. Obojętnie jaki fason garnituru jest dobrany, ważne aby pasował do figury i proporcji noszącej go osoby. Można wybrać krój amerykański lub brytyjski, ale fason europejski nadaje się tylko dla panów wysokich i z nadwagą. Minimalizm jest wyróżnikiem stylu urzędnika i biznesmena, ale rangę stanowiska danej osoby możemy poznać po eleganckich dodatkach, takich jak: spinka do krawata, teczka, spinki do mankietów, okulary, pióro, a jeśli możemy sobie na to pozwolić to garnitur i koszula szyta na zamówienie z najlepszych gatunkowo tkanin. Przy okazji sprawy teczki warto nadmienić, że przyjęło się, że jeżeli mamy jakieś spotkanie ze swoimi pracownikami i interesantami z zewnątrz, a wszyscy mają teczki, to osoba bez teczki podejmuje najważniejsze decyzje, jest przełożonym. Jeśli chodzi o stroje dla delegacji to nie zawsze obowiązuje jednolitość, ale jest dobrze widziana. Wszystko zależy od okoliczności. Pracownicy mają wyglądać przede wszystkim klasycznie i elegancko.

W krajach Europy Zachodniej profesjonalne doradztwo w zakresie kreowania wizerunku od wielu lat jest normą, natomiast u nas uznawane jest jeszcze za luksus, a nie potrzebnie. Jest to konieczność jeśli chcemy zbudować spójny i wiarygodny wizerunek firmy i pracowników, jeśli chcemy odnosić sukcesy w negocjacjach, jeśli jesteśmy nastawieni na sukces.

Oceń4.05 / 43

Podobne w temacie Trendy

Skomentuj Dress Code - zasady ubioru w pracy

Gość
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 14 Maj 14, 09:47
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyczyste buty - o tym niektórzy w biurze zapominają
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 27 Cze 13, 22:52
-1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyPisane przez amatorkę dla słoików.
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 14 Mar 13, 15:36
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyjakie sklepy moglibyście mi doradzić jeśli chodzi o strój biznesowy dla pań i panów?
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 24 Paź 12, 12:42
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyWitam, a ja się chciałam doradzić, czy taka bluzka a'la koszula w kolorze granatowym będzie się nadawała do pracy jeśli wprowadzili nam dress code?
http://fashionata.pl/bluzka-falbana-elegancka-czarna-p-257.html
Na moje oko pasuje, ale wolę nie strzelić żadnej gafy :)
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 30 Maj 13, 14:45
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracysuper bluzka moim zdaniem jak najbardziej nadaje się
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 27 Cze 11, 07:25
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyEta, ja tez nie mam kasy na wyszukiwanie ubrań do biura, ale staram się zoś z lumpeksu albo na allegro, jak sie chce, to mozna,
Monikaaaaaa
Poniedziałek | 13 Cze 11, 13:27
+2    oceniono 2 razy
Monikaaaaaa
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyMnie nie stać na kształcenie się na studiach dziennych- bo trzeba opłacic codzienne dojazdy na uczelnię (lub wynająć stancję w mieście +życie) + książki, ksero materiałów niezbędnych do nauki itd, więc nawet nie marzę o ubieraniu się według takich reguł.

Polska rzeczywistość przeraża, w Niemczech, Francji, Włoszech itd ceny żywności, ubrań,...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 6 Cze 11, 14:03
+3    oceniono 3 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracya co jesli szef wyglada jak wiesniak, a od pracownikow wymaga bog wie czego?
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 6 Cze 11, 14:02
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracya ja nie mam pieniedzy na kupowanie wyszukanych ubran do pracy, bo mnie po prostu nie stac! i nosze to co na codzien.
strikemaster
Niedziela | 29 Maj 11, 20:04
+2    oceniono 2 razy
strikemaster
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyDress code to religia. I to totalitarna, władcza religia wymagająca od wszystkich, także ateistów i innowierców bezkrytycznego przyjęcia swoich dogmatów. Ktoś tu sie powoływał na Hiszpanow chodzących w garniturach w czasie upałów, Szkoci dla odmiany nawet w zimie noszą kilty, dlaczego mamy brać przykłąd z Hiszpanów, a nie Szkotów?
Wasz Korporacyjny Korespondent
Poniedziałek | 23 Maj 11, 23:32
0    nie oceniono 0
Wasz Korporacyjny Korespondent
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyJa również uważam, że zasady ubioru są bardzo ważne. Ostatni etap wygląda zazwyczaj tak: http://www.korpokracja.pl/index.php/2011,05/dziekuje-ci-tommy-hilfiger/
okulary
Środa | 18 Maj 11, 19:58
0    nie oceniono 0
okulary
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyUważam,że zasady ubioru są bardzo ważne,powinno to być
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 8 Kwi 11, 09:23
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracySzanowna Pani Izabelo, wizerunek to niezwykle istotna sprawa, prawie tak ważna jak poprawność językowa - szczególnie wtedy, gdy wypowiadamy się publicznie. Otóż cząstkę "nie" z przysłówkami utworzonymi od przymiotników piszemy łącznie np. "niepotrzebnie". Pozdrawiam serdecznie:)
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 10 Lut 11, 14:12
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyPanowie maja przechlapane. Dobrze, że nie będę urzędnikiem.
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 14 Mar 12, 13:18
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyto fakt dress code na szczęście nie obowiązuje chłopo-robotników
strikemaster
Poniedziałek | 25 Paź 10, 18:51
0    nie oceniono 0
strikemaster
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyZAczniijmy, ze sam dress code powstał w czasach feudalnych, żeby każdy mógł poznać, czy osoba, z którą się spotyka jest jego właścicielem, czy własnością. W dzisiejszych czasach to przeżytek, niczemu nie służące utrudnienie życia codziennego. Poza tym, dress code uderza z różną siłą zależnie od płci (kobiety mają wybór: spódnica/spodnie,...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 6 Cze 11, 14:04
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyale mi wybor: spodnica+rajstopy 100% poliester (rownie dobrze moznaby bylo owinac sie folia spozywcza) / spodnie
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 9 Wrz 10, 14:15
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyuważam że nie widziałem gorszej strony na temat dress code :) w ogóle propozycje ubrań - masakra - zero klasy szyku itp proponuję zaczerpnąć wiedzy w innych źródłach a dopiero pisać tak zbędne artykuły
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 27 Maj 10, 19:43
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracywprost przeciwnie! to integralny zalążek budujący!
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 22 Kwi 10, 19:17
-2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyspinka do krawata? to chyba pomyłka!
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 9 Lut 10, 05:42
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracynuda nuda nuda...
wszyscy wyglądajmy tak samo bez cienia oryginalności

Chcesz oryginalności w biurze?! Przecież to jest chore. Oryginalność zostawia się na weekendy czy wyjścia do pubu, nie do biura.
strikemaster
Niedziela | 29 Maj 11, 20:01
0    nie oceniono 0
strikemaster
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyDlaczego? Chodzi mi o konkretne, racjonalne uzasadnienie dla tych zakazów.
strikemaster
Niedziela | 29 Maj 11, 20:01
0    nie oceniono 0
strikemaster
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyDlaczego? Chodzi mi o konkretne, racjonalne uzasadnienie dla tych zakazów.
strikemaster
Niedziela | 29 Maj 11, 20:01
0    nie oceniono 0
strikemaster
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyDlaczego? Chodzi mi o konkretne, racjonalne uzasadnienie dla tych zakazów.
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 18 Lis 09, 01:44
-2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyAleż Panowie w urzędach nigdy nie powinni sobie pozwalac na koszule z krótkim rękawem! Jest to wbrew zasadom ogólnieprzyjętego dress code'u na całym świecie. Nawet Hiszpanie i Włosi w 45-stopniowych temperaturach do pracy noszą koszule z długim rękawem, które ewentualnie podwijają w mniej oficjalnych sytuacjach:)
www.imageexperts.pl
strikemaster
Poniedziałek | 25 Paź 10, 18:47
+1    oceniono 1 raz
strikemaster
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyNo, oczywiście, bo na jakąkolwiek wygodę zasługują tylko panie. jaki piękny przykład dyskryminacji płciowej zwanej seksizmem. Dlaczego mężczyźni mają cierpieć w wymyślonych przez sadystów i obleśnych jak garnitur strojach?
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 4 Paź 09, 15:37
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracynuda nuda nuda...
wszyscy wyglądajmy tak samo bez cienia oryginalności
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 5 Cze 09, 22:05
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracywarto pamiętać o czystych i wypolerowanych butach. Piękny garnitur, super krawat i koszula nie przysłonią zakurzonego, zabłoconego obuwia.
John R.
Piątek | 5 Cze 09, 22:09
+1    oceniono 1 raz
John R.
Re: Re: Dress Code - zasady ubioru w pracya niestety na zachodzie Europy mówi się, że Polaka można poznać po brudnym obuwiu. W biurach można już znaleźć maszyny do czyszczenia i polerowania obuwia niemieckiej firmy HEUTE. To nie tylko dla hoteli. Takie maszynki powinny być w każdym urzędzie, restuaracji i biurze. Słyszłem od jednej kobiety, że najlepszy makijaż nie przykryje brudnych...
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 23 Maj 09, 18:00
-1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyspinka do krawata???????????????
wstałam*późnozłóżka
Poniedziałek | 2 Lut 09, 11:55
-1    oceniono 1 raz
wstałam*późnozłóżka
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyWszystko pięknie, ale zapomnieliście dodać, ze kobiety na zachodzie rzadko kiedy chodzą do pracy w spódnicach, ponieważ spódnica sugeruje płeć, a kobiety nawet w obecnych czasach wiążą sie z domena reprodukcji niżeli produkcji (w Polsce z racji wieloletniego socjalizmu istnieje tutaj tendencja bardziej przychylna kobietom)....więcej »
strikemaster
Niedziela | 29 Maj 11, 20:07
0    nie oceniono 0
strikemaster
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyCo Ci spódnica sugeruje? Słyszałaś kiedyś o kilcie? Tak się dziwnie złożyło, że w Europie spódnice do 1822 roku były strojem męskim. No i jako strój meski powracają, w niektórych firmach (wcale nie szkockich, tylko bawarskich na przykład) kilt jest elementem męskiego stroju oficjalnego. A powodów, by męskie spodnice powróciły jest dużo, są...więcej »
strikemaster
Niedziela | 29 Maj 11, 20:07
0    nie oceniono 0
strikemaster
Re: Dress Code - zasady ubioru w pracyCo Ci spódnica sugeruje? Słyszałaś kiedyś o kilcie? Tak się dziwnie złożyło, że w Europie spódnice do 1822 roku były strojem męskim. No i jako strój meski powracają, w niektórych firmach (wcale nie szkockich, tylko bawarskich na przykład) kilt jest elementem męskiego stroju oficjalnego. A powodów, by męskie spodnice powróciły jest dużo, są...więcej »
Napisz komentarz i dołącz do dyskusji

Podobne do Dress Code - zasady ubioru w pracy

Katalog prezentów
Zobacz
ostatnie wydanie tygodnika

Wysłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu We-Dwoje Polki.pl