Polki.pl
kom. (5)

Dieta wegańska jest niebezpieczna!

Okazuje się, że jedzenie samych tylko warzyw i owoców, zamiast odchudzić może utuczyć i zniszczyć zdrowie.

Dieta wegańska jest niebezpieczna!

depositphotos.com

Jest wiele powodów, dla których ludzie decydują się przejść na dietę wegańską. Argumenty o zdrowej zieleninie (w przeciwieństwie do czerwonego mięsa), współczucie dla zwierząt, strach przed antybiotykami i sterydami pakowanymi w trzodę chlewną a także obietnica utraty kilogramów – to najpopularniejsze z nich. I choć zwolennicy będą piać nad korzyściami z diety wegańskiej, obiektywna prawda wydaje się być daleka od optymizmu.

Co to jest weganizm?

Aby nie mylić z wegetarianizmem, dieta wegańska wyklucza nie tylko mięso i ryby, ale także wszelkie produkty pochodzenia zwierzęcego a więc nabiał, jajka, mleko, masło, żelatynę... i wszystkie pokarmy, które jeden z tych składników zawierają ( a zatem olbrzymią większość ciast, makaronów, dżemy, itd.). W Stanach z praktykowania diety wegańskieji słyną Bill Clinton, Michelle Pfeiffer a także Megan Fox, która jednak ostatnio skruszona powróciła do steków.

I owszem, odżywianie się głównie owocami, warzywami i produktami mącznymi może mieć dla ciała sporo korzyści. Utrata wagi, zdrowszy układ krążenia, niższe ryzyko cukrzycy a nawet nowotworu to częste skutki uboczne weganizmu.

Weganin nowoczesny

Problem polega wszak na tym, że aby żyć zdrowo z tak ograniczonym zakresem pożywienia trzeba by prowadzić farmerski tryb życia, cały rok mieć dostęp do świeżych owoców i warzyw i najlepiej wypiekać z pełnoziarnistych mąk różnego rodzaju chleby, placki i inne produkty zbożowe. Bo nie da się ukryć, że dwa jabłka, ogórek i pszenny chleb potrzeb pokarmowych człowieka nie pokryją. A tak właśnie dietę wegańską wciela w życie ogromna rzesza odchudzających się kobiet.
Na samych warzywach żaden człowiek w naszej szerokości geograficznej nie wytrzyma, więc zwykle prędzej czy później zaczyna się podjadanie wszystkiego co się da, co jest bezmięsne – chipsów, słodyczy, paluszków, orzeszków, itd. Z głodu nie umieramy, ale masa ciała nie spada, a może wręcz rosnąć. Na dodatek, po pwenym czasie jak w banku mamy deficyt witamin z grupy B, żelaza, cynku, wapnia a także niezbędnych organizmowi kwasów tłuszczowych.

Czy się da?

Oczywiście. Białko zwierzęce nie jest nam koniecznie potrzebne, bo pełen garnitur aminokwasów uzyskamy łącząc odpowiednie warzywa strączkowe (fasola, groch, soja, soczewica) z produktami zbożowymi (ryż, kasza gryczana, jęczmienna, jaglana). Potrzebna jest jednak dogłębna wiedza co z czym łączyć i w jakich proporcjach aby szkody na zdrowiu sobie nie wyrządzić.

Niestety trzeba by być naukowcem i dietetykiem, aby mieć pewność, że w długim okresie czasu nie niszczymy swojego organizmu.Niedobory zwykle bowiem powstają bardzo powoli i pokazują się wyraźnie dopiero, gdy sytuacja jest już bardzo groźna i cierpimy na zaawansowaną anemię, niedoczynność tarczycy czy problemy z sercem spowodowane zbyt niskim poziomem dobrego cholesterolu. Ludzie początkujący przez pierwsze sześć miesięcy często czują się świetnie tracą wagę i detoksykując organizm, zaś dopiero po roku czy dwóch odczuwają spadki energii, obniżenie odporności, problemy z koncetracją, itd.

Czy wegetarianizm jest lepszy?

Nie ulega wątpliwości, że im bardziej różnorodna dieta, tym lepiej. Wegetariaznim dopuszczając produkty mleczne i jaja, a w niektórych przypadkach nawet i ryby, stanowi znacznie mniejsze zagrożenie dla zdrowia i może przynieść wymierne korzyści zwiazane z rezygnacją z tłustego, naszpikowanego hormonami mięsa oraz chemicznie wzbogacanych wędlin.

Praktyka pokazuje jednak, że i u wegetarian obserwuje się często niedobory wynikające z nieprawidłowej konstrukcji jadłospisu a także przyrosty wagi związane z zaspokojaniem ciągłego głodu przez podjadanie. Wydaje się więc, że jedzenie niewielkich ilości chudego mięsa a także pozostawienie w jadłospisie tłustych ryb, nabiału i szczególnie zdrowych jaj, to lepsza metoda aby zapewnić sobie i zdrowie, i sylwetkę – jedząc białko mięsne czujemy się bowiem bardziej syte i mniej podjadamy.

Oceń2.00 / 7

Podobne w temacie Dieta

Skomentuj Dieta wegańska jest niebezpieczna!

Gość
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 9 Sty 13, 22:48
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dieta wegańska jest niebezpieczna!Na samych warzywach faktycznie ciężko wytrzymać- dlatego tak ważne jest jedzenie gęstych odzywczo, dojrzałych (!) bananów i/lub brązwego ryżu.
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 9 Sty 13, 22:45
+7    oceniono 7 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dieta wegańska jest niebezpieczna!Biało z mięsa i mleka powoduje nowotwory, cukrzycę, choroby układu kążenia (zawały)- a niby vege jest niebezpieczne? hahahahahaha!
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 22 Gru 12, 22:13
+4    oceniono 4 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dieta wegańska jest niebezpieczna!bzudry, goryle jedza tylko liscie i owoce i sa sile i zdrowe
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 19 Gru 12, 12:28
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dieta wegańska jest niebezpieczna!co za idiotyczny pomysł.
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 24 Sie 12, 11:53
+4    oceniono 4 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Dieta wegańska jest niebezpieczna!bzdury
Napisz komentarz i dołącz do dyskusji

Podobne do Dieta wegańska jest niebezpieczna!

Katalog prezentów
Zobacz
ostatnie wydanie tygodnika

Wysłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu We-Dwoje Polki.pl