POLECAMY

Spacer leczy depresję

Wystarczy jeden trening w tygodniu – najlepiej na powietrzu, by złagodzić objawy depesji.

Spacer leczy depresję fot. dreamstime

Eksperyment przeprowadzony w Szwecji udowodnił, że wcale nie trzeba ćwiczyć godzinami, żeby poprawić sobie nastrój. Naukowcy z The Institute of Stress Medicine uniwersytetu w Gothenburgu zaprosili do badania 69 osób leczących się z powodu wypalenia zawodowego i depresji o umiarkowanym nasileniu. Wszystkie osoby prowadziły siedzący tryb życia. Wygłoszono im cykl wykładów o korzyściach zdrowotnych, jakie daje aktywność oraz zorganizowano serię treningów. Po kilku tygodniach spotkania się skończyły ale osoby biorące udział w eksperymencie były nadal obserwowane. Naukowcy odwiedzali je co pół roku, oceniając ich aktywność. Po półtora roku okazało się, że 21 osób ćwiczyło 3 lub więcej razy w tygodniu, 22 osoby raz w tygodniu, a pozostali wrócili do dawnych przyzwyczajeń (czyli na kanapę). Co jednak ciekawe, wszystkie 43 aktywne osoby zadeklarowały taką samą, znaczącą poprawę samopoczucia!

Wystarczy więc pójść na trening czy wybrać się na spacer raz w tygodniu, by spojrzeć na świat z większym optymizmem! A Ty ile razy w tygodniu ćwiczysz?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)