Myśl sercem!

Poznaj inteligencję swojego serca i wykorzystaj ją do osiągnięcia szczęścia i harmonii w życiu. Podpowiadamy, jak to zrobić!

Zdarza Ci się, że rozum podpowiada Ci inaczej, niż chciałoby serce? To dlatego, że każde z nich ma własną inteligencję. Jak wykorzystać je w codziennym życiu? Na to pytanie odpowiedziała Dagmara Gmitrzak, autorka książki "Inteligencja serca".

W naszym sercu zapisana jest pamięć uczuć i emocji związanych ze wszystkimi ważnymi związkami w naszym życiu. Pamięć ta może się aktywować w chwili gdy zaczynamy nowy związek lub w trakcie długotrwałej relacji i może subtelnie wpływać na podejmowane przez nas decyzje, zachowanie oraz samopoczucie.

Na czym polega inteligencja serca?


To, że serce ma własną inteligencję podejrzewano od dawna. Naukowcy coraz głośniej mówią o odrębnym układzie nerwowym, dzięki któremu serce posiada zdolność zapamiętywania wszystkich emocji, jakich doświadczyliśmy. Doznania te mają bezpośredni wpływ na pracę serca i nasze samopoczucie. Negatywne emocje, takie jak stres i zazdrość, zakłócają naturalny rytm serca, pozytywne z kolei sprzyjają osiągnięciu harmonii rytmu serca i spokoju ducha.

O czym decyduje inteligencja serca?


Kierując się pamięcią serca możemy np. zdecydować się na nową relację, ponieważ nowa osoba, wydaje się być bardzo różna od osoby, z którą związek nie był udany. Podświadomie możemy mieć nadzieję, że nowa osoba okaże się "lepsza". Pamięć serca może nas również blokować przed wejściem w poważną relację, np. z powodu lęku przed zranieniem, cierpieniem, ale również z obawy przed ograniczeniem naszej wolności.

Jak rozwijać inteligencję serca?


Jedną z technik pomagających pracować nad inteligencją naszego serca jest technika komunikacji z sercem. Polega na świadomym przeniesieniu uwagi i koncentracji na jego rytm i oddechu, który skierowany jest "do serca". Jak je wykonać? Oto ćwiczenie, które pomoże Ci osiągnąć harmonię serca i umysłu, opracowane przez autorkę książki "Inteligencja serca":
  • Usiądź wygodnie.
  • Zrób głęboki wdech i długi wydech.
  • Skieruj uwagę do swojej klatki piersiowej.Możesz położyć dłoń na jej
  • Poczuj jak z wdechem klatka piersiowa delikatnie się unosi, a na wydechu opada.
  • Zamknij oczy i skieruj uwagę w głąb klatki piersiowej, do serca.
  • Wyobraź sobie, jak może wyglądać Twoje serce. Oddychaj w jego kierunku.
  • Poczuj wdzięczność do tego niezwykłego organu, który pracuje dla Ciebie 24 godziny na dobę.
  • Cały czas oddychaj świadomie w kierunku serca.
Wykonanie całego ćwiczenia zajmuje od 2 do 5 minut. W efekcie tego ćwiczenia, Twój oddech się uspokoi, rytm serce będzie równy i harmonijny, obniży się poziom hormonów stresu we krwi.

Więcej o książce "Inteligencja serca" możesz przeczytać tutaj.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)