Zaproszenie do restauracji

Zaproszenie do restauracji
Jeden z moich klientów ma tak napięty kalendarz, że odbywa spotkania nawet w drodze samochodem na lotnisko, inny – przejście korytarzem do drugiego gabinetu wykorzystuje na rozmowę służbową - tyle czasu daje rozmówcy na zreferowanie tematu.
Zaproszenie do restauracji

Niejednokrotnie mamy dylemat, jak umówić się z klientem, jeśli jego napięty harmonogram mu na to nie pozwala. Rozwiązanie problemu – to biznes lunch. Nawet najbardziej zajęty klient musi czasem coś zjeść i jest to okazja do spotkania i rozmowy podczas wspólnego posiłku (któryś z kolei lunch nasz klient powinien mieć wolny). Wtedy rozmowa jest nawet sympatyczniejsza, ponieważ jedzenie może wprawić w dobry nastrój.
Żeby spotkanie się udało, osoba zapraszająca powinna o wszystko zadbać, wszystko przewidzieć. Wydawałoby się to takie proste – zadzwonić do klienta, zarezerwować restaurację i to by było na tyle. Reszta już nie jest od nas zależna.

Wybór miejsca

A jednak to nie wszystko. Żeby lunch się udał, trzeba zadać sobie trochę więcej trudu.
Przede wszystkim, kiedy w rozmowie uzyskamy od naszego gościa zgodę, należałoby go zapytać o kulinarne preferencje, aby móc dokonać właściwego wyboru restauracji. Dobrze jest wziąć pod uwagę dojazd i dostępność parkingu. Przy wyborze restauracji nie polegajmy na samej rekomendacji uzyskanej od znajomych. Nie wszyscy mamy podobne wymagania. Dlatego namawiam do sprawdzenia restauracji osobiście. Zwróćmy uwagę na uprzejmość obsługi, na jakość przyrządzanych dań, czas oczekiwania, na zapach i tak ogólnie – na panującą tam atmosferę. Czasem wchodzimy do jakiegoś pomieszczenia i mamy wrażenie, że nawet ściany się do nas uśmiechają, a czasem wręcz przeciwnie.

Polecamy: Zaproszenie do kawiarni

Powitanie

Przyjmijmy, że wybraliśmy już restaurację, z której jesteśmy w pełni zadowoleni. Po dokonaniu rezerwacji, trzeba ponownie zadzwonić do klienta, potwierdzić termin i podać miejsce spotkania. I tu uwaga! Nie wystarczy podanie nazwy i adresu lokalu. Trzeba poinformować naszego gościa, gdzie będziemy go oczekiwać. Ładnie jest zaczekać w hallu. Kiedy klient podjedzie i wejdzie do restauracji, witamy go, pomagamy zdjąć wierzchnie okrycie i wchodzimy do sali. Wchodząc, możemy przepuścić gościa przodem przez drzwi, ale do stolika prowadzi gospodarz. Można zwrócić się do naszego gościa ze słowami: „Pozwoli Pan/Pani, że pójdę pierwszy”. W ten sposób przekazujemy informację, że uznajemy pierwszeństwo gościa. Inna jest kolejność wchodzenia, jeżeli do stolika prowadzi kelner, hostessa lub kierownik sali. To on/ona prowadzi, za nim idzie gość, a na końcu gospodarz.
No i jesteśmy przy stole. A co dalej?... W następnym artykule.

Czytaj także: Jak wybrnąć z kłopotliwych sytuacji

18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
-20% na wybrane produkty
-20% na wybrane produkty
Rabat 20% na kolczyki oraz akc... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
+
-20% na wybrane produkty
Online
Stacjonarnie

Rabat 20% na kolczyki oraz akcesoria przy zakupach za min. 299 zł. Rabat 20% na zegarki do 8 000 zł. Szczegóły w salonach i na wkruk.pl

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
Rabat 25% na zakupy za min. 499 zł
Rabat 25% na zakupy za min. 499 zł
Rabat 25% na zakupy za minimum... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO25
Zobacz
+
Rabat 25% na zakupy za min. 499 zł
Online

Rabat 25% na zakupy za minimum 499 zł w sklepie internetowym www.karcher.pl. Oferta dotyczy produktów nieprzecenionych z kategorii Home&Garden i nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO25
Zobacz
Do -30% na wybrane nowości
Do -30% na wybrane nowości
Rabat do -30% na wybrane nowoś... więcej»
Zobacz
+
Do -30% na wybrane nowości
Online
Stacjonarnie

Rabat do -30% na wybrane nowości z kolekcji Wiosna/Lato 2024 i wiele więcej! Oferta dostępna w sklepach stacjonarnych i na gomez.pl. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.  

Produkt widoczny na zdjęciu nie jest objęty rabatami.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
-20% na wybrane produkty
-20% na wybrane produkty
Rabat 20% na cały asortyment z... więcej»
Kod rabatowy:szalenstwo20
Zobacz
+
-20% na wybrane produkty
Online

Rabat 20% na cały asortyment z wyłączeniem kolekcji Sablewska x Gabriella. Oferta dostępna na gabriella.pl. Nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły na stronie. 

Najniższa cena produktu ze zdjęcia 30 dni przed obniżką - 16,90 zł. 

Cena po zastosowaniu rabatu - 13,52 zł.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:szalenstwo20
Zobacz
-20% na całą kolekcję Doctor Nap
-20% na całą kolekcję Doctor Nap
Rabat dotyczy całej kolekcji d... więcej»
Zobacz
+
-20% na całą kolekcję Doctor Nap
Online

Rabat dotyczy całej kolekcji dostępnej na www.doctornap.com i łączy się z innymi promocjami. Szczegóły na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
20% rabatu na kosmetyki Clarena
20% rabatu na kosmetyki Clarena
Rabat na cały asortyment dostę... więcej»
Kod rabatowy:SZALONE20
Zobacz
+
20% rabatu na kosmetyki Clarena
Online
Stacjonarnie

Rabat na cały asortyment dostępny w sklepach stacjonarnych i na e-clarena.eu. Promocja obowiązuje dla zamówień powyżej 100zł oraz obejmuje produkty nieprzecenione. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALONE20
Zobacz
REKLAMA