Rozmowy telefoniczne

Czy osoba, która nie rozpoczęła rozmowy telefonicznej, może ją pierwsza zakończyć? Przynajmniej raz dziennie dzwoni do mnie teściowa i rozgaduje się na kilkanaście minut, a ja zwyczajnie nie mam na to czasu.  

Rozmowy telefoniczne

Rzeczywiście istnieje taka reguła etykiety, która nakazuje zakończenie rozmowy przez osobę, która ją rozpoczęła. Jednak reguła ta nie jest wymogiem, zwłaszcza gdy nasz rozmówca nie stosuje się do podstawowych zasad dobrych manier. Wykorzystaj pierwszą przerwę w rozmowie i zakończ ją słowami „Przepraszam, ale muszę już kończyć” lub „Z chęcią bym jeszcze porozmawiała, ale muszę już kończyć”. Postępuj w ten sposób tylko w przypadku, kiedy szanse na zakończenie rozmowy ze strony Twojej teściowej są naprawdę znikome.

Zakończenie przez Ciebie rozmowy będzie o wiele bardziej taktowne, niż niecierpliwe i zdawkowe odpowiadanie na pytania teściowej. Nawet jeśli rozmowa nas bardzo męczy, nie powinniśmy naszemu rozmówcy dać odczuć naszą obojętność. Podczas rozmowy nie powinniśmy zajmować się innymi czynnościami np. przeglądać dokumentów, książkę telefoniczną, notatnika z adresami, rozmawiać z inną osobą, która stoi obok itp. Najbardziej nagannym zachowaniem jest jedzenie podczas rozmowy oraz żucie gumy. Lepiej rozmowę urwać w odpowiednim momencie, zanim zacznie nas nużyć lub irytować.

Bartłomiej Topa o Szwecji, emigracji i problemach życia pod "obcym niebem"
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)