QASHQAI+2 Nissan

Nissan, QASHQAI+2, auto rodzinne fot. serwis prasowy
Obszerny crossover dla 7 osób. Idealny na rodzinne wycieczki.
/ 10.11.2009 11:33
Nissan, QASHQAI+2, auto rodzinne fot. serwis prasowy
Przed osiemnastu miesiącami Nissan wprowadził model QASHQAI do nowego segmentu europejskiego rynku motoryzacyjnego - leżącego między tradycyjnymi hatchbackami a kompaktowymi SUV-ami. QASHQAI był pierwszym w Europie kompaktowym crossoverem i odniósł taki sukces, że w fabryce trzeba było uruchomić trzecią zmianę, aby nadążyć za popytem. Nissan był prawdziwym pionierem samochodów tego typu. Inni producenci teraz dopiero zaczynają prezentować swe konstrukcje, a tymczasem Nissan ma już następną odmianę crossovera: auto dla aktywnych rodzin... i całkowicie nowy, luksusowy model Murano.

„QASHQAI przyciągnął klientów, którzy byli znudzeni typowymi, rodzinnymi hatchbackami i szukali czegoś nowego. Murano, czyli pierwszy crossover, przemawiał do ludzi, którym podoba się napęd 4 x 4, ale którzy wcale nie poszukiwali prawdziwej, twardej terenówki. Zamiast tego oczekiwali bardziej dynamicznego stylu. Zarówno Murano, jak i QASHQAI przyciągnęły uwagę nabywców samochodów. Teraz przyszedł czas, by korzystając z tego sukcesu, zaprezentować całkowicie nowy model Murano oraz pierwszy, rodzinno-rekreacyjny crossover, czyli siedmiomiejscowy QASHQAI+2” - mówi Simon Thomas, Senior Vice President, Sales and Marketing, Nissan in Europe

Zobacz galerię zdjęć nowego Nissana QASHQAI+2

Nowy QASHQAI+2 to:
Więcej przestrzeni
Miejsce dla siedmiu osób
Większy rozstaw osi
Dodatkowa skrytka pod podłogą
Miejsce do schowania w samochodzie trzeciego rzędu siedzeń
Wyjątkowa stylizacja
Wszechstronna oferta

W momencie, gdy inni producenci samochodów w końcu wprowadzają do sprzedaży swoje crossovery, Nissan podnosi poprzeczkę, prezentując model siedmiomiejscowy.

Ideą, której owocem jest pierwszy QASHQAI, obecnie zaś zastosowaną w QASHQAI+2, było stworzenie samochodu, który miałby zalety aut z trzema rzędami siedzeń i rodzinnych hatchbacków, a zarazem byłby pozbawiony ich wad. Dlatego też dynamika, łatwość prowadzenia i poziom komfortu są takie, jak w dopracowanych modelach hatchbacków, a do tego ma zaletę w postaci praktycznego wnętrza, właściwego dla większych samochodów. Od modeli MPV i hatchbacków tym jednak się różni, że w przeciwieństwie do nich, ma wpadający w oko, atrakcyjny design nadwozia i wnętrza. Do tego zaś dochodzi jeszcze trzeci rząd siedzeń dla tych klientów, którzy poprzednio jeździli kompaktowymi SUV-ami. QASHQAI+2 wnosi elegancję i wyrafinowanie, o jakich wcześniej nie było mowy pośród tak praktycznych i wszechstronnych samochodów.


QASHQAI+2, podobnie jak jego poprzednik, powstał w Londynie, w ośrodku Nissan Design Europe i wyróżnia się mocną sylwetką, tak zaprojektowaną, by samochód sprostał trudom jazdy w mieści, przy tym jednak jego wygląd nie jest agresywny. Wrażenie twardości łagodzą tu nieco sportowe akcenty, dzięki którym samochód przypadnie do gustu różnorodnym klientom. Widać wyraźnie, że QASHQAI+2 należy do tej samej rodziny - ma identyczny, dynamiczny charakter i robi takie same solidne wrażenie. Design auta jest jednak wyważony i spójny, aby nie sprawiał przykrego wrażenia, że nadwozie zostało wydłużone tylko po to, by zrobić trochę miejsca i niezgrabnie wcisnąć rząd dodatkowych siedzeń.

Nissan wypuścił również nowy model Murano. Oba modele dzielą rozwiązania stylistyczne z całkowicie nową wersją Murano - w szczególności jest to biegnąca do góry krawędź tylnej, bocznej szyby oraz wznosząca się dolna linia okien bocznych. O ile pierwsza wersja Murano stworzyła całkowicie nowy segment rynku, to nowy model umacnia go na pozycji lidera crossoverów. Autentycznie luksusowe wnętrze, większe wyrafinowanie konstrukcji, lepsze osiągi i bogatsze wyposażenie - w tym po raz pierwszy prezentowany w Europie system Around View Monitor - dają Murano pewne miejsce w kategorii Business Class.

„Pojawienie się QASHQAI+2 i nowego Murano, obok niezwykłego sukcesu pierwszej wersji QASHQAI, wprowadziło do naszej oferty całkowicie nowe produkty, podkreślające jej prawdziwą głębię. Nissan zapoznał świat z koncepcją samochodu crossover i w momencie, gdy inni producenci właśnie poznają drzemiący w niej potencjał, my wprowadzamy na rynek trzeci pojazd z tej kategorii”, powiedział Carlos Tavares, Executive Vice President, Nissan Motor Ltd.

„QASHQAI łączący zgrabny design, obszerne wnętrze i doskonałą dynamikę jazdy, zapoznał rzeszę nabywców samochodów z koncepcją crossovera. Teraz nadchodzi QASHQAI+2, czyli crossover jeszcze obszerniejszy, z siedmioma siedzeniami, przeznaczony dla tych klientów, którym znudziły się samochody MPV i kombi. QASHQAI+2 umocni też pozycję Nissana jako pioniera kategorii crossover.”
Simon Thomas, Senior Vice President, Sales and Marketing for Nissan in Europe

Auto QASHQAI+2 jest dłuższe i wyższe niż QASHQAI. W każdej chwili może przewieźć siedem osób. Ma chowany trzeci rząd siedzeń, składany środkowy rząd siedzeń oraz schowek pod podłogą w powiększonej przestrzeni bagażowej

Wszystkie systemy audio są wyposażone w interfejs Bluetooth, przeznaczone do współpracy z telefonem komórkowym, tak że wyświetlanie numeru i korzystanie z aparatu nie wymagają odrywania rąk od kierownicy. Jeżeli chodzi o ochronę pasażerów, to QASHQAI+2 jest wyposażony tak samo, jak wersja pięciomiejscowa: jest tu sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe), napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu oraz aktywne zagłówki.







Redakcja poleca

REKLAMA