8 żelaznych zasad wiosennego odchudzania po ciąży

Jakiś czas temu urodziłaś, ale do tej pory nie udało ci się zrzucić wagi? Zobacz, jakich zasad powinnaś się trzymać, by odnieść sukces!

8 żelaznych zasad wiosennego odchudzania po ciąży fot. Fotolia

1. Staraj się wysypiać

Choć wiemy, że to trudne i określenie "wysypiać się" jest pojęciem względnym, musisz szczególnie o to zadbać. Staraj się przesypiać w nocy ok. 6 godzin, a w czasie dnia nie żałuj sobie drzemki. Organizm wypoczęty szybciej spala kalorie i nie cierpi na napady głodu.

2. Nie dojadaj po dziecku

Maluch zostawił prawie cały deserek? Choć szkoda jest go wyrzucić, zamiast zjeść - odstaw go do lodówki. Niech poczeka na porę twojego drugiego śniadania lub podwieczorku. Zjadanie o 100 kcal dziennie więcej niż potrzebuje twój organizm, w ciągu roku może doprowadzić do przyrostu wagi nawet o 5 kg!

3. Częściej się ruszaj

Bez gimnastyki nie uda ci się zdrowo schudnąć. Codzienne dreptanie za wózkiem, nawet jeśli trwa po 2 godziny, to nie trening! Musisz nauczyć się rozdzielać obowiązki domowe od ćwiczeń. Sprzątanie, spacery czy dźwiganie malca to tylko dodatkowa aktywność fizyczna, która również musi być obecna w ciągu dnia!

4. Pamiętaj o śniadaniu

Od rana masz tyle na głowie, że o jedzeniu przypominasz sobie dopiero w południe? To błąd, który możesz przypłacić dodatkowymi kilogramami. Brak śniadania często prowadzi do niekontrolowanych napadów głodu wieczorem. Efekt? Kolejne fałdki na brzuchu i fatalne samopoczucie.

5. Jedz co trzy godziny

Za krótkie przerwy między posiłkami nie zmobilizują organizmu do czerpania energii z zapasów tłuszczu. Dlatego nastawiaj sobie budzik w telefonie tak, by dzwonił co 3 godziny. To idealny czas, który powinien upłynąć między posiłkami.

6. Pij więcej wody

Popijanie przez cały dzień wody to najlepszy sposób na zdrowe odchudzanie. Woda wypełnia żołądek, poprawia cerę i ułatwia pozbycie się z organizmu toksyn.

7. Zrób badania

Nadwaga albo kłopoty ze zrzuceniem kilogramów mogą być sygnałem poważnych schorzeń (np. tarczycy). Nawet jeśli do tej pory nie miałaś takich kłopotów, warto teraz ją zbadać. Choroby tarczycy często pojawiają się właśnie po ciąży.

8. Nie spiesz się

Skoro przybierałaś na wadze przez 9 miesięcy ciąży, daj sobie przynajmniej tyle samo czasu na zrzucenie kilogramów. Tylko w ten sposób unikniesz efektu jo-jo.

Dowiedz się więcej o kondycji ciała po ciąży:

na podstawie tekstu autorstwa Sylwii Niemczyk/Twoje dziecko
Jak powrócić do pracy po urlopie macierzyńskim?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)