Przewodnik dla mam w połogu

Pierwsze dni i tygodnie po porodzie to trudny czas dla kobiety. Świeżo upieczona mama musi bardzo o siebie dbać. Jak się powinna troszczyć o swoje ciało?

Przewodnik dla mam w połogu fot. Fotolia

Sześć połogowych tygodni po urodzeniu dziecka to dla kobiety czas niezwykły. Ciało małymi kroczkami wraca do formy, regenerując się po trudach ciąży i porodu. Największe zmiany zachodzą w układzie hormonalnym, krążenia, w składzie krwi, a także w narządach płciowych i... oczywiście, w wyglądzie.

Więcej na mamotoja.pl

Jak powrócić do pracy po urlopie macierzyńskim?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/3 lata temu
Miesiąc temu urodziłam moje pierwsze dziecko. Hania przyszła na świat w terminie, lekarz się śmiał, że urodziła się z zegarkiem w ręku. Jestem w bardzo dobrej kondycji, uwielbiam się nią zajmować i stała się całym moim światem. Mam tylko jeden problem, który trochę mnie krępuje. Mianowicie są to zaparcia. Wcześniej nigdy nie miałam z tym problemu, zaczęło się jakieś 2-3 tygodnie temu zaraz po porodzie. Staram się zdrowo odżywiać, w ciąży byłam na specjalnej diecie. Myślałam o jakiejś lewatywie, ale trochę się boję takiego "zabiegu". Z czopkami glicerynowymi nie mam dobrych doświadczeń, nie lubię całej nocy czekać na efekt. Czytałam coś niedawno o eva/qu ale nigdy nie stosowałam i nie wiem czy faktycznie zadziałają po 15 minutach? Może ktoś miał z tym do czynienia?