Jak odzyskać formę sprzed ciąży

Nie tylko salon odnowy, ale i domowe kosmetyki pomogą ci powrócić do wyglądu sprzed ciąży. Zorganizuj serię regenerujących zabiegów we własnej łazience.

Patrzysz w lustro i zastanawiasz się, gdzie podziała się tamta dziewczyna sprzed ciąży?

Codzienna gimnastyka i staranna pielęgnacja sprawią, że już niedługo wrócisz do formy. Nie musisz poświęcać całego dnia na upiększające zabiegi – wystarczy pół godziny dziennie, aby już po kilku tygodniach zauważyć poprawę. Zobacz, jak możesz zadbać o swoje ciało po porodzie.

Ćwicz na zdrowie
Rano, zanim wejdziesz pod prysznic, zrób przed lustrem kilka rozciągających ćwiczeń: mocno się przeciągnij, a biodrami zakręć parę ósemek. Wymasuj ciało szorstką rękawicą lub gąbką. Wykonuj ruchy w kierunku serca – masaż poprawi przepływ krwi i oczyści organizm z toksyn.

Jak powrócić do pracy po urlopie macierzyńskim?
Wygraj z pajączkami
Podczas ciąży twoje nogi musiały unieść nie lada ciężar, nic dziwnego, że teraz się buntują. Zauważyłaś na łydkach popękane naczynka albo nawet żylaki? To efekt działania progesteronu, dzięki któremu podczas ciąży naczynia krwionośne były w stanie transportować większą niż zwykle ilość krwi. Aby nieco zmniejszyć pajączki, pielęgnuj nogi łagodnymi kosmetykami zawierającymi składniki wzmacniające ściany naczyń krwionośnych.

Zwalcz rozstępy
Chciałabyś wreszcie pożegnać się z tą ostatnią „pamiątką” po ciąży? Zadbaj o dietę bogatą w witaminę E (warzywa liściaste, awokado, kiełki) oraz cynk (fasola, kasza, orzechy). Do tego regularnie stosuj krem zawierający aktywne kwasy owocowe, które przyśpieszają odbudowę komórek.

Pożegnaj obrzęki
Jeśli masz skłonności do obrzęków pod oczami, zrób prosty masaż, który pomoże ci odzyskać świeży wygląd. Rozprowadź krem i masuj górną powiekę od nosa do skroni. Dolną zaś uciskaj w przeciwnym kierunku. Ten zabieg odblokuje naczynka limfatyczne oraz pomoże usunąć toksyny i nadmiar wody z tkanek.

Zrób masaż antycellulitowy
Wykonany prawidłowo pozwoli utrzymać jędrność tkanki mięśniowej. Zrób go po kąpieli, gdy skóra jest nieco rozgrzana. Aby rozbić „pomarańczową skórkę”, uderzaj krawędzią dłoni w zewnętrzną część ud, a potem rozmasuj całe nogi mocnymi, okrężnymi ruchami.

Zadbaj o dekolt
Zafunduj swoim piersiom kilkuminutowy, naprzemienny (ciepły i chłodny) prysznic. Masuj biust delikatnie całymi dłońmi, omijając brodawki. Zabieg zakończ zimną wodą, która poprawi krążenie krwi i nieco napnie zwiotczałą skórę.

Pamiętaj o nawilżaniu
Tuż po porodzie możesz mieć wrażenie, że już nigdy twoja skóra nie wróci do dawnego wyglądu. Na szczęście to nieprawda. Aby odzyskała jędrność i zdrowy wygląd, zadbaj o jej nawilżenie. Codziennie po porannym prysznicu wmasuj w ciało nawilżający balsam lub mleczko. Nawilżaj ciało także od wewnątrz: pij codziennie przynajmniej 1,5-2 litry wody (jeśli karmisz piersią, to jeszcze dwie szklanki więcej). Odwodniona skóra wygląda na zmęczoną, jest podatna na podrażnienia i szybciej się starzeje.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
Gość/4 lata temu
A ja już własnie wykupiłam na 3 mc MultikarnetOK i mam zamiar intensywnie pochodzić na basen i joge. Musze zgubić 6kg, wiec jest o co walczyć ;))) Ale nie dam sie.
Gość/4 lata temu
A ja już własnie wykupiłam na 3 mc MultikarnetOK i mam zamiar intensywnie pochodzić na basen i joge. Musze zgubić 6kg, wiec jest o co walczyć ;))) Ale nie dam sie.