Jak wrócić do formy po ciąży

Po ciąży prawie każda kobieta z rozrzewnieniem wspomina swoją dawną figurę. Zbędne kilogramy czy zła kondycja skóry potrafią skutecznie popsuć humor młodej mamie. Niezadowolenie z własnego wyglądu po urodzeniu dziecka, może być nawet przyczyną depresji poporodowej.

Jak wrócić do formy po ciąży

Problemy ciała po ciąży

Z czym najczęściej borykają się młode mamy? Z szarą, pozbawioną jędrności skórą, obwisłym brzuchem i wypadaniem włosów. Kobietom bardzo trudno przychodzi zaakceptowanie radykalnych zmian w ich wyglądzie. Prowadzi to do obniżonej samooceny, która uniemożliwia im w pełni cieszyć się nowo narodzonym maleństwem.

Polecamy: Kupujemy fotelik samochodowy dla niemowlaka - porada

Każda kobieta przechodzi indywidualny proces „dochodzenia do siebie” po ciąży. W zależności od rodzaju metabolizmu, stosowanej diety powrót do dawnej figury zajmuje określoną ilość czasu. Jednak istnieje wiele sposobów na przyspieszenie tego procesu, aby móc w pełni cieszyć się z uroków macierzyństwa. Oto trzy kroki do odzyskania utraconej formy.

Jak pomóc piersiom wrócić do formy po ciąży i karmieniu piersią?

Polecamy: Jaka dieta jest najlepsza dla karmiącej mamy?

Zmiana diety

W tym względzie trzeba być ostrożną, szczególnie wtedy, gdy karmisz piersią. Rygorystyczne diety mogą w znacznym stopniu osłabić Twój organizm i spowodować, że nie dostarczysz dziecku wszystkich niezbędnych witamin i mikroelementów.

Poza tym karmiąc piersią, masz większe zapotrzebowanie energetyczne, dlatego spożywane przez Ciebie pokarmy nie odkładają się w tkance tłuszczowej, a wędrują wraz z pokarmem do organizmu malucha.

Po okresie laktacji, możesz przejść na dietę. Najważniejszymi zasadami rozsądnego odchudzania jest wyeliminowanie z jadłospisu potraw tłustych, kalorycznych i węglowodanów oraz nie podjadanie między posiłkami. Masz wiele różnych diet do wyboru; ostatnio dużą popularnością cieszy się dieta proteinowa.

Jej podstawą jest zwiększenie spożycia białka. Pozwala ona nie tylko na zrzucenie zbędnych kilogramów bez uczucia głodu, ale także na utrzymanie figury nawet na wiele lat, bez efektu jo-jo.

Polecamy: Choroby przewlekłe w czasie ciąży

Pielęgnacja skóry

Kondycja naszej skóry po okresie ciąży pozostawia wiele do życzenia. Jest szara, matowa i bez blasku. Szczególną opieką powinnaś ją otoczyć po przejściu na dietę. Jest ona wtedy szczególnie wrażliwa na utratę jędrności. Do najważniejszych zabiegów pielęgnacyjnych przywracających skórze blask i naturalny koloryt zaliczamy: kojący masaż, nawilżanie oraz odżywianie skóry. W ofertach drogerii są specjalne kosmetyki dedykowane mamom karmiącym.

Duża skuteczność mają preparaty zawierające mocznik, witaminę C i kwasy glikolowe. Warto też od czasu do czasu wybrać się do kosmetyczki na profesjonalne kuracje takie jak mezoterapia i endermologia, które poprawiają kondycję skóry, a także zwalczają cellulit. Koszt takich zabiegów to średnio kilkaset złotych.

Aktywność fizyczna

Ruch i ćwiczenia są o wiele skuteczniejszym i bezpieczniejszym sposobem odzyskania utraconej formy niż rygorystyczna dieta. Młoda mama może zacząć ćwiczyć już po miesiącu od daty porodu( przypadku cesarskiego cięcia trzeba zaczekać 6 tygodni). Aby się nie przeforsowywać zacznij od lekkiego treningu dwa razy w tygodniu. Aby mieć pewność, że wykonywane ćwiczenia są bezpieczne najlepiej jest ćwiczyć pod okiem doświadczonego instruktora.

Zobacz także:  Czy ból przeszkadza ci w karmieniu piersią?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (4)
/2 lata temu
Trzeba po prostu zdrowo się odżywiać, dużo spacerować i powrót do formy sprzed ciązy będzie prosty:)
/3 lata temu
A co jeśli przybieranie na wadze w ciązy jest poza naszą kontrolą? Tak samo nie zawsze mmożna tak łatwo zgubić nadbagaż po ciąży.
/3 lata temu
Najlepszą metodą na ładny wygląd jest nie przybranie zbytnio na wadze podczas ciąży. Kobieta powinna przytyć średnio 11kg, po porodzie powrót do wagi wyjściowej jest dość szybki. Dieta ciężąrnej, powinna być zbilansowana i zawierać wszystko co niezbdne dla mamy i dziecka, a w razie braków (np witamin, minerałów, czy kwasów omega) można wspomóc się suplementami.
POKAŻ KOMENTARZE (1)