Antykoncepcja hormonalna

Mam 40 lat i 2 córki - nie chcę mieć więcej dzieci. Zażywałam do tej pory pod okiem lekarza Cilest od 4 miesięcy zalecił mi Azalię mini tabletkę.

Antykoncepcja hormonalna
Mam 40 lat i 2 córki - nie chcę mieć więcej dzieci. Zażywałam do tej pory pod okiem lekarza Cilest od 4 miesięcy zalecił mi Azalię mini tabletkę. Odkąd zażywam ten preparat mam problemy z odczuwaniem przyjemności. Do tej pory nigdy nie potrzebowałam żadnych żeli ani innych preparatów a teraz każde zbliżenie to ból nawet żel nie pomaga. Upatruję przyczyny w zmianie antykoncepcji czy to może być to? Nie do końca zgadzam się z moim lekarzem w tej
kwestii.

Ada
Wiele osób wypowiada się, że tabletki antykoncepcyjne mogą obniżać libido u kobiety. W pani przypadku problem może być związany również z powolnym spadkiem estrogenów (mniejsza elastyczność pochwy, suchość pochwy). Jednak jeśli zmiany występują od czterech miesięcy to przyczyny raczej należy upatrywać w zmianie tabletek i reakcji organizmu na nie. Każdy organizm inaczej reaguje na antykoncepcję hormonalną. Proszę omówić ten problem z ginekologiem.

Pozdrawiam serdecznie
Celina Fręczko, położna


Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)