Ustalenie priorytetów

Put first things first, czyli rób to co najważniejsze, na samym początku. Co Ci to da?

  • Robisz to, co faktycznie jest najważniejsze spośród wszystkich innych zadań.
  • Osiągasz realne, wymierne efekty swojego postępowania.
  • Nawet jeśli w danym dniu zrobisz tylko jedną rzecz, masz świadomość, że to było najważniejsze, co należało zrobić. Dzięki temu eliminujesz poczucie, że pracujesz, pracujesz, ale nie osiągasz wymiernych rezultatów.
  • Wykorzystujesz potęgę koncentracji, gdyż wykonujesz naraz tylko jedno zadanie i w dodatku to najważniejsze, dzięki temu możesz wykonać je o wiele lepiej, niż normalnie.
  • Po wykonaniu najważniejszego zadania, które zwykle jest tym najtrudniejszym, łatwiej przyjdzie Ci uporać się z resztą zadań, które są mniej ważne i zdecydowanie prostsze do zrobienia.
  • Praktykujesz zasadę Pareto, gdyż poświęcasz większość swojego czasu na wykonywanie tych najważniejszych zadań, które „odpowiadają” za większość efektów Twojego dnia pracy.

Jak się zabrać za praktykowanie tej zasady

Odpowiem na to pytanie za pomocą pewnej historyjki. Charles M. Schwab, amerykański magnat stalowy, zatrudnił doradcę, Ivy Lee, aby ten znalazł dla niego sposób, aby mógł najefektywniej wykorzystać swój czas. Otrzymał następujące zalecenie:

Odkryj skuteczne techniki motywacji! [video]

„Niech pan sporządzi listę najważniejszych zadań na jutro. Następnie, proszę ponumerować je według ważności od najbardziej do najmniej ważnej. Kolejny dzień proszę rozpocząć od zajmowania się sprawą numer 1, aż do jej zakończenia. Wtedy przemyśli pan jeszcze raz listę pozostałych zadań i przejdzie do zadania numer 2. Nawet gdyby zajęło to cały dzień, proszę nie odchodzić od tej metody. Niech pan przyswoi ją sobie jako nawyk. Jeżeli się sprawdzi, proszę zapoznać z nią swoich podwładnych”.

Ćwiczenie

Zacznij stosować tą metodę od razu.

 

http://www.pawelsygnowski.info/
Praktycznie wszystko o właściwym użytkowaniu Twojego mózgu

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)