Odżywianie mózgu

To co jesz ma bardzo duże znaczenie dla pracy Twojego mózgu. Jest on organem, który potrzebuje do wydajnego działania bardzo dużo odpowiedniej energii. Pobiera on ją z żywności, którą jesz na co dzień.  

Odżywianie mózgu

Dlatego bardzo ważne jest zwracanie uwagi na swoją dietę i pamiętanie o tym, aby dostarczać organizmowi niezbędnych składników. Utrzymanie mózgu w dobrej formie to podstawa efektywnej nauki. Lepsza praca mózgu to lepsza praca pamięci.

Co w takim razie warto jeść, a co unikać, aby mózg pracował wydajnie?

Ciasto Rafaello bez pieczenia - Kasia gotuje z Polki.pl

- orzechy- są źródłem kwasu linolowego, składnika potrzebnego do budowy osłonek połączeń między neuronami. Ponadto orzechy pobudzają pracę mózgu. Podobne działanie ma ciemne pieczywo.

- ryby- jeden z najważniejszych produktów dla mózgu. Bardzo bogate źródło kwasu omega-3, którego brak przyczynia się do powstawanie depresji.

- woda- pij ją zamiast kawy czy herbaty. Woda przeczyszcza organizm z toksyn. Kawa i herbata wymywają z organizmu cenne witaminy.

- unikaj słodyczy- co prawda dostarczają zastrzyk energii, ale jest on krótkotrwały i po nim następuje gwałtowny spadek formy.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)