Jak zarządzać codzienną energią?

Naucz się dbać o swoją energię. Człowiek, który ma siłę, jest zdrowy, wypoczęty i wyspany, poradzi sobie z każdym codziennym wyzwaniem i problemem.

Jak zarządzać codzienną energią?

Każdego dnia wydatkujemy ogromne ilości naszej energii. Zużywamy ją na pracę, naukę, ruch (przemieszczanie się), kontakty z ludźmi, a także na myślenie. Aby zasoby energii, jakie posiadamy, były wystarczające do jej ubytków, powinniśmy zadbać o własne zasoby i regenerację naszych sił witalnych.

Warto więc każdy dzień rozpoczynać od „naładowania akumulatorów” – przygotowania ciała i umysłu do czekających nas działań, czyniąc z tego codzienny rytuał.
Przede wszystkim potrzebujesz około 7-8 godzin zdrowego, głębokiego snu. Jeśli nie wypoczniesz w nocy, w ciągu dnia będziesz zmęczony, mniej skoncentrowany i bardziej rozdrażniony. Pamiętaj, żeby kłaść się spać o odpowiedniej porze.

Komu przysługuje urlop macierzyński?

Jakość snu poprawisz sobie, przestrzegając kilku podstawowych zasad:

  • Zasypiaj najpóźniej około godziny 22-23.
  • Przed położeniem się do łóżka wykonaj kilka prostych ćwiczeń relaksacyjnych, np. 15-20 głębokich oddechów przeponowych połączonych z rozluźnieniem ciała.
  • Ostatni, lekki posiłek, zjedz 3 godziny przed zaśnięciem.
  • Wieczorem unikaj intensywnego ruchu i wszelkich bodźców pobudzających; nie oglądaj filmów i nie czytaj książek mocno oddziałujących na emocje.
  • Przed zaśnięciem nie pij płynów zawierających kofeinę – kawy, czarnej herbaty, coca-coli. Nie spożywaj alkoholu.
  • Śpij w ciszy, w wywietrzonym pokoju, przy wyłączonym świetle. Twoje miejsce do spania jest bardzo ważne!

Po przebudzeniu wypij szklankę niegazowanej wody. Włącz pobudzającą muzykę i poświęć 10 minut na proste ćwiczenia ruchowe – skłony boczne, skłony góra-dół, podskoki, kilka przysiadów, wymachy rąk, itp. Weź ciepły prysznic i zjedz spokojnie (siedząc!) zdrowe śniadanie.

Następne 5-8 minut poświęć na wizualizację najważniejszych celów, jakie chcesz osiągnąć danego dnia. Włącz cicho spokojną muzykę, zamknij oczy i zaprogramuj swoją podświadomość, wyobrażając sobie szczegółowo, to co Cię czeka w jak najlepszym świetle; zgodnie z idealnym scenariuszem wydarzeń. 

Zobacz też: Siła intuicji - czy ją znasz?

Nie pozwól, żeby cokolwiek popsuło rankiem Twoje pozytywne nastawienie. Uchronisz się od negatywnych emocji i złej energii, jeżeli:

  • przed wyjściem do pracy (szkoły) zrezygnujesz ze słuchania telewizyjnych czy radiowych wiadomości;
  • nie będziesz przeglądał skrzynki e-mailowej;
  • nie będziesz czytał prasy;
  • poświęcisz kilka minut na słuchanie np. motywującego audiobooka albo czytanie motywującej do działania książki;
  • przed wyjściem zaaplikujesz sobie dawkę dwuminutowego intensywnego śmiechu przed lustrem.

W trakcie dnia musisz pamiętać również o regeneracji swoich zasobów energetycznych. Potrzebujesz do tego krótkich – 10 minutowych okresów wypoczynku (całkowitego oderwania się od pracy) i jednej dłuższej przerwy (około 20-30) minut przeznaczonej na lekkostrawny posiłek zawierający warzywa, owoce, niegazowaną wodę. W miarę możliwości staraj się nie przebywać przez długi czas w pozycji siedzącej. 

Zobacz też: Przyswajaj informacje jak geniusz

Część czynności, takich jak czytanie, rozmowa, przeglądanie dokumentów, możesz wykonywać stojąc. Od czasu do czasu wstań i przeciągnij się, wykonaj kilka okrężnych ruchów barkami, głową, skup się na głębokim, odprężającym oddychaniu.

Pracując intensywnie w pozycji siedzącej, gdy odczuwasz mocne napięcia mięśni ramion i szyj, wykonuj poniższe ćwiczenie. Znakomicie odpręża, pogłębia oddychanie zwiększając pobór tlenu, rozluźnia mięśnie oraz wspomaga przepływ płynu mózgowo-rdzeniowego w centralnym układzie nerwowym.

Połóż dłonie na biurku. Opuść brodę do piersi, tak abyś poczuł napięcie z tyłu szyi i rozluźnione ramiona. Weź głęboki wdech, pochyl się lekko do przodu, unieś brodę do góry, pozwalając plecom wygiąć się trochę i otworzyć klatkę piersiową. Następnie zrób wydech, zaokrąglając plecy i kładąc ponownie głowę na piersi. Powtórz ćwiczenie trzy razy.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)