Jak zapobiec zimowej depresji?

Jesień i zima to pory roku, które u wielu z nas powodują nie tylko melancholijny nastrój, ale także depresję. Jednak obniżeniu nastroju można zapobiec, stosując kilka metod przedstawionych poniżej.

1. Poszukuj światła

Należy zadbać o odpowiednią ilość światła w naszym otoczeniu. Nawet zimą zdarzają się słoneczne, acz chłodne dni. Warto wtedy wybrać się na spacer, czy chociaż odsłonić żaluzje, aby naturalne światło słoneczne wpadało do pomieszczenia, w którym przebywamy.

Słońce wpływa kojąco na psychikę człowieka. Działa jak akumulator, który ładuje nasz organizm pozytywną energią. Mimo, iż zimą nie rozpieszcza nas swoim ciepłem, warto korzystać z dobroczynnego światła jakie ze sobą niesie, aby ustrzec się od obniżenia nastroju.

Jak odnieśc sukces w życiu? Ewa Chodakowska motywuje do działania!

2. Dobrze zjedz

Prawidłowa dieta, która pomoże ustabilizować poziom cukru we krwi także wpływa na utrzymanie pozytywnego nastroju.

Przeczytaj: Jak jeść by zapobiec depresji?

3. Nie bój się sportu

Aktywność fizyczna powoduje produkcję endorfin, które są odpowiedzialne za poprawę nastroju, zwiększenie odporności i wytrzymałości na ból.

Kiedy pogoda nie sprzyja ćwiczeniom warto zainteresować się ofertą licznych ośrodków sportowych, fitness klubów. Tam pod dachem można skorzystać z zajęć tanecznych, aerobowych, squasha, czy popływać.

Natomiast dla tych, których nie odstraszają niskie temperatury ciekawą alternatywą mogą być stoki narciarskie, tory łyżwiarskie, saneczkowe.

4. Nie zapominaj o bliskich

Spotkania z przyjaciółmi i rodziną także pomagają utrzymać dobry nastrój. Wsparcie, jakie zyskujemy ze strony osób znaczących, pozwala nam budować poczucie własnej wartości i szczęścia.

Każdy dzień, nawet ten najsmutniejszy i najzimniejszy spędza się łatwiej w otoczeniu osób życzliwych, gotowych nas wysłuchać i dzielących z nami radości i smutki dnia codziennego. Zima to idealna pora na odnowienie znajomości, wyjście do kina z przyjaciółmi i wiele innych aktywności towarzyskich.

5. Pomyśl też o sobie

Wygospodarowanie chwili dla siebie także wspomaga nas w walce z zimową depresją. Wystarczy zastanowić się, co tak naprawdę sprawia nam przyjemność. Może to być długa kąpiel w pianie, wypicie kubka gorącej czekolady, czy obejrzenie ulubionego serialu.

Ważne, że taka aktywność ubogaci nasze doświadczenia i sprawi, że mimo wielu smutnych jesienno - zimowych okoliczności będziemy mogli zaliczyć dzień do udanych.

Czytaj również: Czym jest depresja sezonowa i jak sobie z nią radzić?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
~amerie/5 lat temu
mam depresjie od długiego czasu nie mam znajomych z którymi mogłabym wyjc czuje sie samotna od 14 lat przezywam cierpienia które nie da sie zapomiec milosci tez nie zaznalam wzajemnej z wszystkim radze sobie sama juz nie daje rade o nic nie prosze tylko o odrobine szczesicia poczuc sie kochaną zeby miec przewage walczenia ze samym soba