POLECAMY

Jak zapobiec zimowej depresji?

Jesień i zima to pory roku, które u wielu z nas powodują nie tylko melancholijny nastrój, ale także depresję. Jednak obniżeniu nastroju można zapobiec, stosując kilka metod przedstawionych poniżej.

Jak zapobiec zimowej depresji?

1. Poszukuj światła

Należy zadbać o odpowiednią ilość światła w naszym otoczeniu. Nawet zimą zdarzają się słoneczne, acz chłodne dni. Warto wtedy wybrać się na spacer, czy chociaż odsłonić żaluzje, aby naturalne światło słoneczne wpadało do pomieszczenia, w którym przebywamy.

Słońce wpływa kojąco na psychikę człowieka. Działa jak akumulator, który ładuje nasz organizm pozytywną energią. Mimo, iż zimą nie rozpieszcza nas swoim ciepłem, warto korzystać z dobroczynnego światła jakie ze sobą niesie, aby ustrzec się od obniżenia nastroju.

2. Dobrze zjedz

Prawidłowa dieta, która pomoże ustabilizować poziom cukru we krwi także wpływa na utrzymanie pozytywnego nastroju.

Przeczytaj: Jak jeść by zapobiec depresji?

3. Nie bój się sportu

Aktywność fizyczna powoduje produkcję endorfin, które są odpowiedzialne za poprawę nastroju, zwiększenie odporności i wytrzymałości na ból.

Kiedy pogoda nie sprzyja ćwiczeniom warto zainteresować się ofertą licznych ośrodków sportowych, fitness klubów. Tam pod dachem można skorzystać z zajęć tanecznych, aerobowych, squasha, czy popływać.

Natomiast dla tych, których nie odstraszają niskie temperatury ciekawą alternatywą mogą być stoki narciarskie, tory łyżwiarskie, saneczkowe.

4. Nie zapominaj o bliskich

Spotkania z przyjaciółmi i rodziną także pomagają utrzymać dobry nastrój. Wsparcie, jakie zyskujemy ze strony osób znaczących, pozwala nam budować poczucie własnej wartości i szczęścia.

Każdy dzień, nawet ten najsmutniejszy i najzimniejszy spędza się łatwiej w otoczeniu osób życzliwych, gotowych nas wysłuchać i dzielących z nami radości i smutki dnia codziennego. Zima to idealna pora na odnowienie znajomości, wyjście do kina z przyjaciółmi i wiele innych aktywności towarzyskich.

5. Pomyśl też o sobie

Wygospodarowanie chwili dla siebie także wspomaga nas w walce z zimową depresją. Wystarczy zastanowić się, co tak naprawdę sprawia nam przyjemność. Może to być długa kąpiel w pianie, wypicie kubka gorącej czekolady, czy obejrzenie ulubionego serialu.

Ważne, że taka aktywność ubogaci nasze doświadczenia i sprawi, że mimo wielu smutnych jesienno - zimowych okoliczności będziemy mogli zaliczyć dzień do udanych.

Czytaj również: Czym jest depresja sezonowa i jak sobie z nią radzić?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/6 lat temu
mam depresjie od długiego czasu nie mam znajomych z którymi mogłabym wyjc czuje sie samotna od 14 lat przezywam cierpienia które nie da sie zapomiec milosci tez nie zaznalam wzajemnej z wszystkim radze sobie sama juz nie daje rade o nic nie prosze tylko o odrobine szczesicia poczuc sie kochaną zeby miec przewage walczenia ze samym soba