Ćwicz relaksację

Korzystanie z technik relaksacyjnych przynosi bardzo wiele korzyści- zarówno natychmiastowych jak i długoterminowych. Techniki te są kluczem jeśli chcesz całkowicie pozbyć się stresu z życia.  

Ćwicz relaksację

Polegają one na wprowadzeniu ciała w stan głębokiego odprężenia, w którym mózg pracuje w częstotliwości alfa (tak jak zaraz przed snem, po przebudzeniu lub przy wysokim skupieniu). Stan ten sprzyja wypoczynkowi całego organizmu i umysłu, a osiągamy go dzięki odpowiednim wizualizacjom i afirmacjom.

Dzięki relaksacji obniżysz poziom kortyzolu (hormonu stresu) w swoim organizmie a także znacznie polepszysz swoją koncentrację.

Odkryj skuteczne techniki motywacji! [video]

Jak ćwiczyć relaksację? Sposobów jest wiele. Możesz na przykład położyć się wygodnie w cichym, spokojnym miejscu. Odpręż się całkowicie i skup się na oddechu. Oddychaj powoli i głęboko. Zacznij odczuwać każdy mięsień w swoim ciele- zaczynając od stóp, idąc coraz wyżej. Poczuj jak każdy z nich spokojnie się rozluźnia. Gdy już odprężysz całe ciało, zacznij w wyobraźni odliczać od 20 do 1. Odliczaj powoli, wizualizując każdą liczbę. Zobacz jaki jest ich kolor, jakie są duże. Między niektórymi liczbami powiedz spokojnie do siebie: „jestem coraz bardziej zrelaksowany…”. Gdy już skończysz odliczanie, możesz zacząć wizualizować sobie jakiś przedmiot. Na przykład jabłko. Zobacz je w wyobraźni i skup się tylko na nim przez 5 minut. Jeśli myśli Ci będą uciekać, nic nie szkodzi. W momencie gdy się na tym przyłapiesz, spokojnie wróć do przedmiotu swojej wizualizacji.

Regularne ćwiczenie takiej techniki 15 minut dziennie, w krótkim czasie sprawi, że raz na zawsze pożegnasz się ze stresem. Ćwicz często, a będziesz w tym coraz lepszy.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)