Zasady pracy z dzieckiem dyslektycznym

Wielce pomocnym uzupełnieniem Programu Edukacyjno-Terapeutycznego „Ortograffiti” są zasady pracy terapeutycznej z dzieckiem dyslektycznym w opracowaniu metodycznym „Ortograffiti”.

Zasady pracy z dzieckiem dyslektycznym

Oto najważniejsze z nich.

Co robić…

Jak pomagać dziecku w nauce?
  • Mieć na uwadze możliwości i ograniczenia dziecka,
  • dbać o systematyczną pracę dziecka, według zaleceń terapeutycznych,
  • spokojnie omawiać trudności,
  • wzmacniać poczucie własnej wartości dziecka, chwalić jego osiągnięcia i mocne strony,
  • doceniać każdy wysiłek dziecka,
  • zachęcać dziecko do czytania dla przyjemności, podsuwać ciekawe treści, czytać wspólnie,
  • korzystać z książki mówionej,
  • pozwolić dziecku pisać ołówkiem (by mogło łatwo poprawiać błędy),
  • ćwiczyć pisanie z pamięci.

Czego nie robić…

  • traktować trudności dziecka jak lenistwo i niechęć do nauki,
  • mobilizować dziecko do pracy wyśmiewając i porównując do innych,
  • zwalniać dziecko z systematycznej pracy terapeutycznej,
  • odrabiać za niego zadania domowe,
  • oczekiwać natychmiastowych efektów,
  • podważać autorytet terapeuty,
  • podkreślać i poprawiać błędy w pracach pisemnych (co tylko utrwala błędny zapis),

… a przede wszystkim pamiętać, że dziecko dyslektyczne nie jest dzieckiem chorym, a do osiągania sukcesów potrzebne są mu tylko inne sposoby nauki!

Zobacz także: Program edukacyjno-terapeutyczny "Ortografitti z Bratkiem"

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)