Zalecenia dla rodziców uczniów klas I-III
- Codzienne 10-15 minutowe ćwiczenie techniki czytania z wykorzystaniem tekstów atrakcyjnych dla dziecka, omawianie treści czytanego tekstu, dopowiadanie dalszego ciągu, udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu;
- Ćwiczenie sprawności grafomotorycznej według zaleceń specjalisty (ćwiczenia kaligraficzne);
- Prowadzenie różnorodnych zabaw ortograficznych w atrakcyjnej formie (gry planszowe, zabawy plastyczne, programy komputerowe, ćwiczenia pisemne);
- Stosowanie systemu wzmocnień pozytywnych (zauważanie, chwalenie i nagradzanie nawet najmniejszych sukcesów, dostrzeganie postępów);
- Stała współpraca z nauczycielem uczącym dziecko i terapeutą w celu uzyskania informacji i zaleceń do dalszej pracy w domu;
- Gromadzenie „dowodów” pracy dziecka (wytworów, kart pracy, zeszytów).
Zalecenia dla rodziców uczniów klas IV-VI
- Codzienny 10-20 minutowy trening głośnego czytania, analizowanie treści czytanego tekstu;
- Utrwalanie zasad ortograficznych (wyrobienie nawyku korzystania ze słownika ortograficznego, autokorekty błędów);
- Ćwiczenie poprawności pisania według zaleceń specjalisty;
- Korzystanie z programów komputerowych zalecanych przez specjalistę;
- Doskonalenie sprawności manualnej różnymi technikami plastycznymi według zainteresowań dziecka;
- Zgłoszenie dziecka na badanie kontrolne w wyznaczonym terminie, dostarczenie „dowodów” pracy dziecka prowadzonych zgodnie z zaleceniami.
Zestawy ćwiczeń usprawniających wszystkie funkcje percepcyjno-motoryczne do wykorzystania w pracy z dzieckiem w domu znajdziecie Państwo w dziale „Ćwiczenia w domu i w szkole”.