XXI scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

Temat: Pisownia wyrazów z „ż” – sprawdzenie wiadomości.

Cel główny: utrwalenie zasad pisowni wyrazów z „ż”

Cele operacyjne:

Jak wychować córkę na kobietę spełnioną?
  • usprawnia pracę obu półkul mózgowych, przekracza środkową linię ciała;
  • ćwiczy umiejętność wypowiadania się;
  • usprawnia grafomotorykę;
  • ćwiczy logiczne myślenie;
  • usprawnia koordynację wzrokowo-ruchową;
  • ćwiczy pamięć wzrokową oraz słuchową.

Metody: słowna - praktycznego działania

Formy: zbiorowa - indywidualna - jednolita

Środki dydaktyczne: ortograficzne tablice ścienne, seria Ortograffiti, komputery

Polecamy: XVI scenariusz zajęć korekcyjno- kompensacyjnych

Przebieg zajęć:

  • Gimnastyka mózgu P. Dennisona,
  • Rytualna rundka – wypowiedzi ustne: Czy jesteś wrażliwy na zapachy? Jakie?
  • Omówienie prac domowych,
  • Przypomnienie zasad pisowni wyrazów z „ż”,
  • Dyktando wg zaleceń M. Bogdanowicz (tekst Ortograffiti, pakiet „ż”, kl. 5 – 6, s. 72),
  • Restauracja – kelner zapamiętuje wszystkie podane po kolei przez gości restauracji potrawy, przekazuje je kucharzowi, kucharz powtarza je znów, po czym ewentualnie głowa rodziny koryguje braki w wykonanym zamówieniu,
  • Trening ortograficzny przy komputerze – pakiet Dyslektyk,
  • Omówienie prac domowych.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)