Cel główny: poznanie zasad pisowni wyrazów z „ż” w zakończeniach „-aż” i „-eż”
Cele operacyjne:
- usprawnia pracę obu półkul mózgowych, przekracza środkową linię ciała;
- ćwiczy umiejętność wypowiadania się;
- usprawnia grafomotorykę;
- ćwiczy logiczne myślenie;
- usprawnia koordynację wzrokowo-ruchową;
- ćwiczy pamięć wzrokową oraz słuchową.
Metody: słowna - praktycznego działania
Formy: zbiorowa - indywidualna - jednolita
Środki dydaktyczne: ortograficzne tablice ścienne, seria Ortograffiti, komputery
Polecamy: XIII scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Przebieg zajęć:
- Gimnastyka mózgu P. Dennisona,
- Rytualna rundka - wypowiedzi ustne: Jakie cechy powinien mieć dobry przyjaciel?
- Omówienie prac domowych,
- Przedstawienie zasad pisowni wyrazów z „ż” w zakończeniach „-aż” i „-eż”,
- Praca z tekstem – seria Ortograffiti: łączenie sylab w wyrazy zawierające „ż” w końcówkach „- aż” i „-eż”, pisanie po śladzie, tworzenie graficznych wzorów, łączenie części zdań w logiczną całość, odszyfrowanie wyrazów rodzaju żeńskiego z „ż” w zakończeniach „-aż” i „-eż”,
- Tworzenie nowych wyrazów z liter występujących w podanych wyrazach,
- Powtarzanie w kolejności ciągu zapamiętanych wyrazów z „ż”,
- Trening przy komputerze – pakiet ortograficzny z „ż” oraz szybkiego czytania,
- Omówienie prac domowych: utworzenie nowych wyrazów z liter występujących w podanych wyrazach.