X scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

Temat: „Ó” i „u” – powtórzenie.

X scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

Cel główny: powtórzenie zasad pisowni wyrazów z „ó” oraz „u”

Cele operacyjne:

• ćwiczy umiejętność wypowiadania się;
• ćwiczy technikę czytania;
• usprawnia grafomotorykę;
• ćwiczy koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową;
• usprawnia pamięć, logiczne myślenie;
• usprawnia pracę obu półkul mózgowych, przekracza środkową linię ciała;
• ćwiczy pisownię wyrazów z „ó” oraz „u”.

Jak wychować córkę na kobietę spełnioną?

Metody: słowna - praktycznego działania

Polecamy:  I scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

Formy: zbiorowa - indywidualna - jednolita

Środki dydaktyczne: plakaty ortograficzne, ksero z zadaniami tekstowymi, komputer, PUSY ortograficzne

Zobacz także: II scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

Przebieg zajęć:

Część I

  • Powitanie: rytualna Iskierka przyjaźni.
  • Wypowiedzi ustne: Jakie są Twoje zalety?
  • Powtórzenie wiadomości z poprzednich zajęć: przypomnienie poznanych zasad pisowni wyrazów z „ó” oraz „u”, omówienie prac domowych.

Część II

  • Ćwiczenia tekstowe - seria Ortograffiti: uzupełnianie brakujących liter w wyrazach; łączenie rymujących się wyrazów i ich zapisywanie w liniaturze; dobieranie w pary wyrazy, które powstały z takich samych liter; pisanie wyrazów po śladzie; rozwiązywanie ortograficznych krzyżówek.

Część III

  • Ćwiczenia ruchowe wg metody Dennisona - zestaw wspomagający przekraczanie środkowej linii ciała, wspomagający sprawne uczenie się (ruchy naprzemienne, leniwe ósemki, słoń, wahadło, rysowanie oburącz w powietrzu, motyl na suficie, pozycja Cooka, sowa, punkty na myślenie, kapturek myśliciela itd.). Ćwiczenia przedstawia grupie wybrane dziecko, wspomagane przez prowadzącego. W trakcie wykonywania poszczególnych ćwiczeń dzieci recytują pasujące doń wierszyki.

Część IV

  • Trening ortograficzny przy komputerze,
  • PUSY ortograficzne,
  • Omówienie prac domowych,
  • Pożegnanie: rytualna Iskierka przyjaźni.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)