Wizyta u logopedy online

Terapeutka mowy metodą online, Ewa Latocha (laureatka konkursu „Gazety” i Raiffeisen Banku „Pomysł na firmę”), mówi, że słuchawki na uszach odpowiadają za mowę manieryczną, czyli nosowanie, seplenienie i jąkanie – czytamy w „Gazecie Wyborczej” w artykule „Logopeda przez internet”.

Dlaczego słuchawki na uszach odpowiadają według Ewy Latochy za mowę manieryczną? Trzeba bowiem mieć dobry słuch, by usłyszeć własne błędy. Proponuje logopedię przez internet przy pomocy komunikatora, który pozwala usłyszeć i zobaczyć pacjenta. Ułatwia to kontakt w sytuacji, gdy dana osoba ma daleko do gabinetu logopedy bądź trudności w poruszaniu się. Jest to szczególnie wygodne dla dzieci, które lubią siedzieć przy komputerze. Przez internet nie da się jednak zrobić np. masażu twarzy, więc zdarza się, że terapię trzeba uzupełnić w realu.

Na internetową wizytę można się zapisać przez internet na stronie www.s-mile.pl. Wizyta w gabinecie to koszt około 50 zł, online – 30. Wizyta online trwa od 20 do 30 minut.

Tą lampą zajrzysz w głąb skóry!

Ewa Latocha jest aktorką, ale też dyplomowanym logopedą ze specjalizacją w dziedzinie neurologopedii.

Zobacz też: Kalendarz badań profilaktycznych dziecka

Źródło: „Gazeta Wyborcza” 26.04.2011/mn

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
~rtyu/4 lata temu
ocho...czyzby wypowiedziala sie zazdrosna "przyjacioleczka"?
~margos/5 lat temu
Nie bardzo rozumiem zakwalifikowania takich zaburzeń mowy jak jąkanie, seplenienie i nosowanie do mowy manierycznej. Etiologia tych zaburzeń może być bardzo różna i nie tylko"słuchawki na uszach" za nie odpowiadają.Co do uwielbiania przez dzieci komputera- można skorzystać z dużej gamy programów logopedycznych i w ten sposób mu tę potrzebę zaspokoić.Niekoniecznie terapią on line. Rozumiem, że wywiad w Gazecie służy promocji firmy pani Ewy Latochy,ale gdy go czytam mam wrażenie, iż dokonano jakiegoś niesamowitego i wprowadzającego w błąd uproszczenia problematyki logopedycznej. Pani Ewie należy życzyć powodzenia w prowadzeniu firmy. Rozumiem, że w małym mieście trzeba szukać pacjenta, gdzie się tylko da. Ale będąc klientem dziesięć razy bym się zastanowiła, nim skorzystałabym z tych profesjonalnych usług.