Walt Disney walczy z otyłością u dzieci

Walt Disney wytacza wojnę reklamom słodyczy i fast foodów. A wszystko to w trosce o swoich najmłodszych widzów.

Walt Disney walczy z otyłością u dzieci fot. Panthermedia
Walt Disney w walce o zdrowie najmłodszych fanów postanowił zablokować nadawanie reklam niezdrowej żywności i napojów w trakcie emitowania programów dla dzieci. Wszystko to to efekt przyłączenia się do kampanii prowadzonej przez Michelle Obamę na rzecz walki z dziecięcą otyłością.

Zakaz emitowania reklam żywności wywołujących pokusę u dzieci ma obejmować audycje radiowe, telewizyjne (szczególnie sieć ABC oraz Disney XD), skierowane do najmłodszych słuchaczy i widzów. Bojkotowanie tego typu przekazów obejmie również strony internetowe.

Skąd taki pomysł?

Disney poparł inicjatywę Pierwszej Damy USA pod hasłem "Let's Move!". Kampania ta wspiera zdrowy rozwój dzieci oraz kształci rodziny w zakresie zdrowego odżywiania i stylu życia. Jak wynika z raportu Amerykańskiego Instytutu Medycyny - Stany Zjednoczone zmagają się z epidemią otyłości. Prawie jedna trzecia amerykańskich dzieci ma nadwagę lub cierpi na otyłość. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest dieta oparta na fast foodach oraz brak aktywności fizycznej.
Słuch, wzrok, dotyk: zmysły chronią dziecko
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)