V scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

Temat: Sprawdzian poprawności ortograficznej pisowni wyrazów z ”ó”.

V scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

Cel główny: sprawdzenie poprawności ortograficznej

Cele operacyjne:

  • ćwiczy umiejętność wypowiadania się;
  • usprawnia grafomotorykę;
  • ćwiczy sprawność słuchowo-językową;
  • ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową;
  • usprawnia pamięć, logiczne myślenie;
  • usprawnia pracę obu półkul mózgowych, przekracza środkową linię ciała;
  • powtarza reguły ortograficzne, pisze poprawnie wyrazy z „ó”.

Metody: słowna - praktycznego działania

Jak wychować córkę na kobietę spełnioną?

Polecamy: XVI scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

Formy: zbiorowa - indywidualna - jednolita

Środki dydaktyczne: ksero z zadaniami domowymi, ksero z Poradami dla ucznia dyslektycznego wg M. Bogdanowicz, zestaw PUSY, komputery

Zobacz także XX scenariusz zajęć korekcyjno- kompensacyjnych

Przebieg zajęć:

Część I (do 10 minut)

  • Powitanie: rytualna Iskierka przyjaźni;
  • Wypowiedzi ustne: Jak można sobie pomóc w nauce?
  • Powtórzenie wiadomości z poprzednich zajęć: przypomnienie poznanych reguł ortograficznych, omówienie prac domowych.

Część II (do 15 minut)

  • Zabawa PUSY sprawdzająca pisownię wyrazów z „ó”;
  • Trening ortograficzny przy komputerze.

Część III (do 15 minut)

  • Dyktando z zakresu pisowni wyrazów z „ó” wg zaleceń M. Bogdanowicz;
  • Omówienie dyktanda.

Część IV (do 5 minut)

  • Ćwiczenia ruchowe wg metody Dennisona - zestaw wspomagający przekraczanie środkowej linii ciała (szklanka wody, myślenie o „X”, ruchy naprzemienne, leniwe ósemki, słoń, oddychanie przeponowe, wahadło).

Część V (do 5 minut)

  • Przedstawienie Porad dla ucznia dyslektycznego wg M. Bogdanowicz;
  • Omówienie prac domowych;
  • Pożegnanie: Iskierka przyjaźni.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)