Głównym celem programu ORTOGRAFFITI z Bratkiem jest kształtowanie gotowości i doskonalenie umiejętności czytania i pisania.
Czytaj więcej o ortograffiti.
Program umożliwia osiągnięcie ważnych celów terapeutycznych:
rozwija dziecko emocjonalnie poprzez:
- dostrzeganie stanów emocjonalnych bohaterów bajek,
- rozpoznawanie własnych emocji,
- nazywanie uczuć i stanów emocjonalnych,
- kontrolowanie i wyrażanie ich w odpowiedni sposób,
rozwija umiejętności społeczne dziecka poprzez:
- analizowanie sytuacji prezentowanych w bajkach,
- integrowanie zespołu,
- systematyczne tworzenie nawyków konstruktywnych zachowań,
- dążenie do akceptacji innych i tolerancji,
- budowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania oraz właściwych relacji w grupie,
stymuluje i usprawnia funkcje percepcyjno-motoryczne,
kształtuje wrażliwość i świadomość fonologiczną,
doskonali umiejętność poprawnego mówienia,
kształtuje wrażliwość i świadomość ortograficzną,
rozwija twórcze myślenie i wyobraźnię,
wspomaga rozwój dziecka w zakresie edukacji matematycznej,
uzupełnia wiadomości i umiejętności wynikające z zaniedbania środowiskowego, deficytów rozwojowych, słabszej predyspozycji psychofizycznej i intelektualnej,
stymuluje sferę motywacyjną rozwoju,
buduje wiarę we własne siły i możliwości,
motywuje do pokonywania trudności,
rozwija zainteresowania,
wzmacnia mocne strony.
Polecamy: Organizacja pracy dziecka dyslektycznego
Więcej informacji o programie, w tym materiały szkoleniowe przygotowujące do pracy z programem, są dostępne na oficjalnej stronie Programu Edukacyjno-Terapeutycznego ORTOGRAFFITI. Gorąco zachęcam do lektury!
Opracowanie: pedagog Kinga Ignaszewska-Łaz
Źródło: materiały bazowe Programu Edukacyjno-Terapeutycznego ORTOGRAFFITI, M. Rożyńska „Scenariusz spotkania z rodzicami dzieci ryzyka dysleksji (klasa I). Uczeń ryzyka dysleksji w szkole i w domu”.