Co spakować dziecku na na drugie śniadanie?

Chcesz, by posiłek, który dziecko je w szkole, był pożywny i zdrowy? Sprawdź, co przygotować uczniowi na drugie śniadanie.

Co spakować dziecku na na drugie śniadanie? fot. Fotolia

Warto wiedzieć, że uczniowie, którzy jedzą drugie śniadania, nie tylko rzadziej chorują, ale też lepiej funkcjonują na lekcjach. Wiadomo, 2-3 godziny po pierwszym posiłku wydolność organizmu spada, dziecko robi się senne, osowiałe, wiec potrzebuje kolejnego zastrzyku energii niezbędnej do nauki. Jednak młody człowiek powinien zjadać produkty bogate cenne w składniki odżywcze. A są to...

Zdrowe zboża

Pieczywo wybieraj najlepiej pełnoziarniste, takie jak bułka grahamka czy chleb słonecznikowy. Zawierają bowiem bogate w energię węglowodany złożone – doskonałe paliwo dla szarych komórek!

Nabiał i wędlina

Dlaczego powinny się znaleźć w drugim śniadaniu? Przede wszystkim dostarczą dziecku cennego białka, a nabiał – dodatkowo – potrzebnego do wzrostu wapnia. To może być np. ulubiony przez ucznia jogurt owocowy, plasterek szynki czy żółtego sera włożone w kanapkę albo spakowany (wraz z łyżeczką) serek wiejski. Na pewno skutecznie rozprawią się też z dziecięcym głodem!

Warzywa i owoce

Ogórek, papryka, pomidor, winogrona, jabłko... To nie tylko zdrowe dodatki witaminowe. Także ważne źródło składników mineralnych oraz błonnika regulującego pracę jelit. Koniecznie dopilnuj, by nie zabrakło ich w drugim śniadaniu twojej pociechy!

Autorka jest dziennikarką dwutygodników "Przyjaciółka" i "Pani Domu"

Zobacz także:

Mama na rynku pracy
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)