Co spakować dziecku na na drugie śniadanie?

Chcesz, by posiłek, który dziecko je w szkole, był pożywny i zdrowy? Sprawdź, co przygotować uczniowi na drugie śniadanie.

fot. Fotolia

Warto wiedzieć, że uczniowie, którzy jedzą drugie śniadania, nie tylko rzadziej chorują, ale też lepiej funkcjonują na lekcjach. Wiadomo, 2-3 godziny po pierwszym posiłku wydolność organizmu spada, dziecko robi się senne, osowiałe, wiec potrzebuje kolejnego zastrzyku energii niezbędnej do nauki. Jednak młody człowiek powinien zjadać produkty bogate cenne w składniki odżywcze. A są to...

Zdrowe zboża

Pieczywo wybieraj najlepiej pełnoziarniste, takie jak bułka grahamka czy chleb słonecznikowy. Zawierają bowiem bogate w energię węglowodany złożone – doskonałe paliwo dla szarych komórek!

Nabiał i wędlina

Dlaczego powinny się znaleźć w drugim śniadaniu? Przede wszystkim dostarczą dziecku cennego białka, a nabiał – dodatkowo – potrzebnego do wzrostu wapnia. To może być np. ulubiony przez ucznia jogurt owocowy, plasterek szynki czy żółtego sera włożone w kanapkę albo spakowany (wraz z łyżeczką) serek wiejski. Na pewno skutecznie rozprawią się też z dziecięcym głodem!

Warzywa i owoce

Ogórek, papryka, pomidor, winogrona, jabłko... To nie tylko zdrowe dodatki witaminowe. Także ważne źródło składników mineralnych oraz błonnika regulującego pracę jelit. Koniecznie dopilnuj, by nie zabrakło ich w drugim śniadaniu twojej pociechy!

Autorka jest dziennikarką dwutygodników "Przyjaciółka" i "Pani Domu"

Zobacz także:

Mama na rynku pracy
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)