Czy wiesz jak wzmocnić odporność dziecka?

Zimą system odpornościowy dziecka musi działać na najwyższych obrotach, dlatego ważne jest zapewnienie dziecku odpowiedniej ochrony. Dzięki tym prostym zabiegom organizm Twojego dziecka będzie odporniejszy na zimowe infekcje.

Czy wiesz jak wzmocnić odporność dziecka?

Zachęcaj do ruchu na świeżym powietrzu - zapewnia odpowiednie dotlenienie organizmu. Dopilnuj, by dziecko przebywało na świeżym powietrzu minimum godzinę dziennie i było odpowiednio ubrane - nie powinno zmarznąć, ani się przegrzać. W domu pociecha powinna zostać, gdy pada deszcz, wieje silny wiatr lub temperatura spadła poniżej 10 stopni C.

Zadbaj o to, aby miało odpowiednio dużą dawkę snu - powinno kłaść się do łóżka najpóźniej o 21-22 i spać nieprzerwanie 9-10 godzin. Zdrowy głęboki sen gwarantuje dobrze wywietrzona sypialnia, ciemne, zaciągnięte zasłony w oknach, unikanie oglądania emocjonujących filmów.

Jak wychować córkę na kobietę spełnioną?

Redukuj stres - jeśli trwa długo, osłabia siły odpornościowe organizmu. Relaksuje wszystko, co sprawia przyjemność: kino, spacer z psem, zabawa, czytanie, sport.

Zapewnij urozmaiconą dietę – musi zawierać wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Dziecko powinno jeść 4-5 posiłków w ciągu dnia, przerwy pomiędzy nimi nie powinny być dłuższe niż 3-4 godziny.

Dietę zdrowego dziecka należy oprzeć na mleku, produktach zbożowych, warzywach i owocach wzbogaconych o chude mięso, jaja i morskie ryby. Wzmacnianiu odporności sprzyja uzupełnienie posiłków w naturalne prebiotyki znajdujące się w cykorii, porach, karczochach, czosnku, szparagach, cebuli i bananach.

Pierwsze śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia – musi być wartościowe i obfite. Najlepsze są płatki owsiane, kukurydziane z ciepłym mlekiem lub jogurtem, kanapka z razowego chleba, z masłem, serem, owoc, ciepła herbata, kakao lub kawa zbożowa.

Drugie śniadanie - powinno być pożywne, urozmaicone, smaczne. Najlepsze będą kanapki z ciemnego pieczywa z chudą wędliną, serem żółtym lub twarogowym z dodatkiem warzyw i owoców.

Przekąski: ziarna słonecznika, niesolone orzechy, suszone owoce (rodzynki, morele, daktyle, figi, śliwki), batonik mesli.

W czasie pobytu w szkole dziecko powinno wypić co 0,25-0,5 l płynów (najlepiej wodę mineralną niegazowaną, soki z warzyw i owoców, które uzupełniają dietę w witaminy i minerały.

Na obiad - zupa, kawałek mięsa, ziemniaki lub kasza, surówka, owoc.

Kolacja powinna zawierać ciepłe składniki - np. zupę, warzywa z ryżem, porcję kurczaka lub ryby, pieczone jabłko.

Polecam kupić w aptece preparaty roślinne mające w swoim składzie jeżówkę lub aloes. Dobrze uodparniają organizm przed infekcjami górnych dróg oddechowych. Drugi preparat to tran w kapsułkach- zawarte w nim kwasy Omega-3 i Omega-6.

Zaszczep dziecko szczepionkami na receptę, np. Broncho-vaxom lub Ribomunyl.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)