Czy wiesz co zrobić dziecku na śniadanie?

Twoje dziecko nie chce jeść śniadań? Być może twoje posiłki są nudne i niesmaczne. Tych kilka prostych przepisów pomoże ci urozmaicić dietę dziecka i zachęcić je do jedzenia śniadań.

Czy wiesz co zrobić dziecku na śniadanie?

Omlet z grillowanymi warzywami

Składniki: 2 łyżki mąki, 2 jajka, 2 łyżki oleju do smażenia, szczypta soli, pomidor, papryka lub kawałek cukinii, ser feta

Bajka Tulisie. Przygoda w Słonecznej Krainie

Umyj jajka i oddziel od żółtek. Ubij pianę z białek i dodaj do niej roztrzepane żółtka, dokładnie wymieszaj. Na końcu dodaj mąkę zmieszaną ze szczyptą soli. Rozgrzej tłuszcz na patelni i wlej na nią ciasto. Gdy omlet nabierze złotego koloru, delikatnie obróć go na drugą stronę. Podawaj z podsmażonymi warzywami, np. pomidorem, papryką i cukinią oraz odrobiną pokruszonej fety.

Grzanka- niespodzianka

Składniki: 2 kromki pełnoziarnistego pieczywa tostowego, 1 jajko, kawałek sera żółtego, 2 pomidory koktajlowe

Ugotuj na twardo jajko. Rozgnieć jej widelcem. Zetrzyj kawałek żółtego sera. Wymieszaj składniki i nałóż mieszankę na jedną kromkę i przyłóż ją drugą. Zapiecz w tosterze lub suche patelni. Podawaj z pomidorami pokrojonymi w łódeczki.

Polecamy: Czy wiesz jak karmić chore dziecko?

Chrupiące kanapki z pastą z kurczaka

Składniki: pierś kurczaka, 3 łyżki majonezu, łyżka posiekanej cebulki dymki, łyżka oleju, pieczywo tostowe

Podsmaż pokrojoną na małe kawałki pierś kurczaka z cebulką. Gdy mięso ostygnie, zmiksuj je z majonezem. Dopraw solą. Posmaruj pastą przypieczone pieczywo tostowe.

Czekoladowe naleśniki

Składniki: 2 jajka, szklanka mąki, 2 łyżki cukru, 2 łyżki kakao, 1,5 szklanki mleka, olej do smażenia, 1 banan

Zmiksuj wszystkie składniki, aby ciasto miało jednolitą konsystencję. Odstaw na 30 min. Rozgrzej na patelni niewielka ilość tłuszczu i wlej na nią ciasto. Smaż, przewracając naleśnik na obie strony. Podaj z bananem.

Serowe tartinki z grejpfrutem

Składniki: czerwony grejpfrut, serek wiejski, bagietka, łyżka miodu

Obierz grejpfruta, podziel na cząstki, zdejmij z nich błonki i pokrój na mniejsze kawałki.Przełóż owoc do salaterki – jeśli jest bardzo kwaśny, polej go miodem lub posyp cukrem. Na wierzch nałóż twarożek. Podaj na kromkach bagietki.

Ciabatta na gorąco

Składniki: 2 chlebki ciabatta, 4 małe pomidory, 2 łyżki pesto, 10 dag żółtego sera, rukola (jeśli dziecko lubi zieleninę)

Podpiecz chlebki. Przetnij je na pół i wytnij miąższ. Obierz ze skórki pomidory i pokrój na połówki. Posmaruj chlebki pesto, połóż pomidory, połóż dużo sera i rukolę. Wstaw na 3 minuty do piekarnika.

Polecamy: Czy wiesz co zrobić, aby dziecko przespało całą noc?

Omlet z twarożkiem

Składniki: 4 jajka, łyżka masła, łyżka oleju, 2 łyżki twarożku wiejskiego, szczypiorek, pietruszka, estragon, sól, pieprz

Oddziel żółtka od białek. Roztrzep żółtka widelcem i połącz je z białkiem. Dobrze wymieszaj. Podgrzej na patelni masło z olejem, wlej roztrzepane jajka. Rozlej je równomiernie po patelni i zmniejsz ogień. Gdy omlet przyrumieni się od spodu, zdejmij patelnię z ognia. Przypraw solą i pieprzem, posmaruj twarożkiem i posyp ziołami. Zwiń w rulon, przekrój na pół i natychmiast podawaj.

Twarożek z jajkiem

Składniki: kawałek półtłustego sera białego, 2 łyżki gęstej śmietany, jajko, szczypiorek, sól, pieprz ziołowy

Jajko ugotuj na twardo i obierz. Rozgnieć widelcem ser i jajko, połącz ze śmietaną. Pokrój drobno szczypiorek i dodaj do masy z sera i jajka. Dopraw solą i pieprzem ziołowym. Posmaruj masą ciemne pieczywo.

Pita z warzywami

Składniki: chlebek pita, mała czerwona cebulka, plasterek żółtego sera, ćwierć czerwone papryki, liść sałaty, sos czosnkowy lub miodowo-musztardowy

Podgrzej pitę w tosterze lub kuchence mikrofalowej. Odetnij kawałek o długości 3 cm. Do środka włóż plasterek sera i ponownie zapiecz. Po wyjęciu dodaj warzywa pokrojone w paski i listek sałaty, wlej ulubiony sos.

Zobacz także: Czy wiesz jak nauczyć dziecko przepraszać?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (5)
/2 lata temu
moje dziecko też lubi płatki, ale staram się dobierać te naturalne, by nie było w nich za dużo cukru, a same suszone owoce. Do tego dziecko uwielbia naturalne herbatki, zwykle kupuję tutaj http://teaforkids.pl/ - na szczęście od małego przyzwyczaiłam do zdrowych posiłków i napojów, więc nawyki ma dobre :)
/2 lata temu
Jestem dzieckiem i polecam płatki sniadaniowe
/4 lata temu
Ja preferuje omlety na słodko. Np. z syropem klonowym! :)
POKAŻ KOMENTARZE (2)