4 ćwiczenia na płaskostopie dla ciebie i malucha!

Twój maluch cierpi na płaskostopie? Ćwicz razem z nim! Taki trening nie musi być nudny, trzeba tylko odpowiednio go „sprzedać”.

4 ćwiczenia na płaskostopie dla ciebie i malucha! fot. Fotolia

1. Ćwiczenie na płaskostopie: głupie kroki

Chodzicie na palcach, piętach, a dla urozmaicenia robicie także inne rzeczy, np. po każdym kroku wymachujecie nogą. Możecie też bawić się w kółku, tańczyć kankana - wszelkie chwyty dozwolone. Najważniejsze by chodzić w nienaturalny sposób.

2. Najlepsze na płaskostopie: wędrujące posągi

Przesuwacie się powoli do przodu, podkurczając i rozluźniając palce stóp. To dobre ćwiczenie również dla rodzice, bowiem stanowi profesjonalny masaż wszystkich mięśni znajdujących się w stopach.

3. Przenoszenie przedmiotów dla zdrowych stóp

Dźwig (czyli stopa) przenosi z miejsca na miejsce różne przedmioty, np. chusteczkę. Możecie wspólnie urządzić sobie zawody, kto dany przedmiot przeniesie szybciej - dobra zabawa gwarantowana!

4. Owacja na siedząco

Bijcie brawo stopami - niech np. jedna osoba się wygłupia, a druga ją oklaskuje. I tak na zmianę :)

Dowiedz się więcej o ćwiczeniach:


napisane na podstawie tekstu opublikowanego w magazynie Mamo to ja
Zbadaj stopy krok po kroku!
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)