Co powinien jeść pierwszoklasista?

Pierwszy rok w szkole zawsze wiąże się z dużym stresem. Zmiana otoczenia, nowe warunki, potrzeba skupienia uwagi na przedmiocie lekcji - to wszystko pochłania teraz energie dziecka. Co powinien jeść pierwszoklasista, by mieć siłę sprostanie obowiązkom ucznia?

Dieta ucznia

Dzieci w wieku szkolnym, bardzo szybko się rozwijają, dlatego ich organizmom trzeba dostarczyć odpowiednią ilość witamin oraz składników mineralnych w dobrze zbilansowanych posiłkach. Uczeń przed którego czeka sporo wysiłku, powinien jeść regularnie, mniej więcej co 3-4 godziny. Dlatego przy planowaniu jadłospisu uwzględnijmy plan lekcji naszej pociechy.

Jak odnieśc sukces w życiu? Ewa Chodakowska motywuje do działania!

Polecamy: Jak zmienić nawyki żywieniowe u dziecka?

Śniadanie - najważniejszy posiłek dnia

Tyczy się to również diety dziecka. Śniadanie jest podstawowym paliwem dla naszego organizmu, które ma za zadanie uzupełnić zapas energii po nocnym odpoczynku. Powinno być pełnowartościowe i składać się z produktów spożywczych pochodzących z różnych grup. Jeżeli dziecko przebywa w szkole dłużej niż 3 godziny, powinno zjeść drugie śniadanie. Może to być na przykład kanapka z pełnoziarnistego pieczywa, z twarożkiem ze szczypiorkiem i rzodkiewką, do tego owoc i woda mineralna do picia.

„Czekoladowe batoniki, słodycze, napoje gazowane, fast-foody i chipsy nie są dobrym rozwiązaniem – mówi Agata Machalla z centrum dietetycznego Naturhouse w Poznaniu. -Wysokokaloryczne przekąski są ubogie w błonnik pokarmowy, witaminy i składniki mineralne oraz mogą prowadzić do otyłości i awitaminozy.”

Jeżeli nasze dziecko przebywa w szkole dłużej niż 6 godzin, oprócz drugiego śniadania powinno także zjeść zbilansowany obiad, a więc zupa, drugie danie i deser, którym będzie owoc, galaretka lub kompot. W przypadku dzieci 5-6 letnich, mogą one zjeść w szkole nawet do 3 małych posiłków. Bardzo ważne jest abyśmy pamiętali, że porcje muszą być małe – ½ - 1/3 porcji osoby dorosłej.
Kolacja powinna być lekka, bez potraw smażonych. „Aby zwiększyć odporność do każdego posiłku podajemy różnorodne warzywa i/lub owoce – dodaje dietetyczka. – Monotonni mówimy stanowcze nie i jednocześnie zwiększamy podaż składników mineralnych i witamin.”

Źródło: Materiały prasowe Best Image PR/bj

Zobacz także: Co spakować dziecku na II śniadanie?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)