Zimowy wyjazd ciężarnej

To już ostatnie dni zimy. Warto z tego skorzystać i wybrać się w góry. Jeśli lekarz nie ma nic przeciwko, nie wahaj się, tylko jedź.

Nie namawiamy do wyjazdów tych, którzy nie mają na nie ochoty. Jeśli jednak miałabyś być nieszczęśliwa, zaplanuj podróż, biorąc pod uwagę to, że:

Dłuższy wyjazd daje większe korzyści. Jeśli możesz, zaplanuj taki, który trwa trzy tygodnie. Przez pierwszych kilka dni organizm przystosowuje się do nowych warunków, dopiero po tym czasie zaczyna w pełni korzystać z dobroczynnego działania zmiany miejsca pobytu.

Wycieczki i zwiedzanie nie powinny ci zaszkodzić. Pod warunkiem że nie będą zbyt forsowne. Gdy jesteś w ruchu, twój organizm wydziela endorfiny, czyli hormony szczęścia. Wysiłek fizyczny wzmacnia mięśnie, stymuluje odporność, dodaje energii. Z tego względu warto chodzić na basen, na zajęcia dla przyszłych mam w klubie fitness, ćwiczyć jogę czy tańczyć.

Jazda na nartach, łyżwach, snowboardzie czy nawet sankach to nie są rozrywki dla kobiet w ciąży. Wiąże się z nimi ryzyko upadku lub zderzenia z inną osobą, a to mogłoby źle skończyć się dla ciebie i dziecka.

Nie dla ciebie w tym sezonie zdobywanie szczytów i przebywanie na wysokościach powyżej 1500 m n.p.m. Jeśli chcesz podziwiać górskie szczyty, to raczej z oddali, z malowniczych miejscowości położonych na pogórzu.

Mróz nie powinien zatrzymać cię w domu. Gdy temperatura spada poniżej zera, nawet niemowlęta mogą iść na spacer. Dopiero gdy termometr zbliży się do -10°C, zorganizuj sobie inne zajęcia stacjonarne.

Lepiej ubierać się na cebulkę. Łatwo dostosujesz się wtedy do temperatury otoczenia, szybko coś zdejmiesz lub założysz dodatkową bluzę. W tym sposobie ubierania ma również znaczenie powietrze pomiędzy kolejnymi warstwami odzieży. Pełni ono funkcję skutecznego izolatora od chłodu. Nie musisz kupować specjalnej ciążowej odzieży na zimowe dni, możesz wybrać normalne fasony, tylko w większym rozmiarze.

Śniadanie jest bardzo ważne. Dobrze wiesz, że powinnaś się teraz dobrze odżywiać. Nawet poranne mdłości nie są wystarczającym powodem, by nie jeść śniadania. Szczególnie gdy jest zimno od samego rana, powinnaś dostarczać organizmowi energii, bo jedzenie to dobry sposób zabezpieczenia się przed wychłodzeniem.

Możesz lecieć samolotem. Większość linii lotniczych zabiera na pokład kobiety, których ciąża nie osiągnęła 34 tygodni. Decyzja o locie powinna być poprzedzona konsultacją z lekarzem. Warto też dopytać przewoźnika o szczegóły, np. dokumenty, jakie powinnaś zabrać (zaświadczenie lekarskie itp.).

Na wszelki wypadek weź ze sobą wyniki badań. Gdybyś źle się poczuła, lekarze, którzy się tobą zajmą, będą mogli szybciej udzielić pomocy, widząc kartę ciąży i wyniki badań, które przeszłaś do tej pory.

Jesteś w ciąży i masz pytanie? Zadaj je na www.ciazaporod.pl

Sprawdź! Przegląd bielizny dla kobiet w ciąży i karmiących

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
gość/6 lat temu
TAK TO PRAWDA W CZASIE CIĄŻ POWINNO SIĘ ODDYCHAĆ ŚWIERZYM POWIETRZEM
pipi/6 lat temu
Chodzi mi w tym wypadku o coś, na wypadek przeziębienia, bo przecież podczas takich zimowych wypadów o to nietrudno:( Dlatego na każdy taki wypad polecam wziąć ze sobą buteleczkę Prenalenu. To syrop na przeziębienie, specjalnie dla kobiet w ciąży, więc z pewnością warto go mieć przy sobie na takie okazje;)