Zdrowe tłuszcze w ciąży – skąd je czerpać?

Skąd czerpać zdrowe tłuszcze potrzebne w diecie ciężarnej? Jak dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych należy spożywać w ciąży?

tłuszcze w ciąży

Fot. Fotolia

Sprawdź! Przegląd bielizny dla kobiet w ciąży i karmiących

Zdrowe tłuszcze w diecie ciężarnej

Istotnym elementem diety, o którym powinna pamiętać każda przyszła mama, są nienasycone kwasy tłuszczowe. Zapotrzebowanie na nie w okresie ciąży wzrasta aż o ponad 50%.

W ciąży szczególne znaczenie odgrywają kwasy Omega-3, w tym kwas DHA z alg, który nie tylko wzmacnia mózg i wzrok dziecka (stanowi 97% wszystkich kwasów Omega-3 obecnych w mózgu i 95% w siatkówce oka), działa przeciwzapalnie, ale również, jak pokazują badania, zmniejsza ryzyko przedwczesnego porodu o ponad 85%.

Czytaj na forum: Cukrzyca ciążowa

Źródła nienasyconych kwasów tłuszczowych:

  • oleje roślinne (rzepakowy, słonecznikowy, z pestek winogron, oliwa z oliwek),
  • algi morskie,
  • tłuste ryby morskie,
  • orzechy i nasiona.

W codziennym jadłospisie staraj się uwzględniać 1-2 łyżki olejów (sojowego, słonecznikowego, kukurydzianego), jako dodatek do sałatek bądź 1-2 łyżki oleju rzepakowego, oliwy z oliwek do smażenia oraz duszenia potraw.

Unikaj produktów, które zawierają tzw. izomery trans kwasów tłuszczowych. Występują one w chipsach, sosach, zupach w proszku, słodyczach, a także daniach typu fast food.

Źródło: Materiały prasowe TKM Group

Zobacz także: 6 mitów na temat odżywiania w ciąży!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/2 lata temu
jeśli chodzi o oleje to mam swoją ulubioną serię - oleje świata z oleofarm. używam ich regularnie, nawet teraz będąc w ciąży, rządzą w mojej kuchni :)