Pozbądź się dolegliwości w pierwszym trymestrze ciąży

Pierwszy trymestr ciąży to okres, w którym w organizmie ciężarnej zachodzą największe zmiany. Większość tych zmian niesie za sobą nieprzyjemne dolegliwości, które potrafią skutecznie utrudnić normalne funkcjonowanie młodej mamy. Dowiedz się, jak sobie z nimi radzić, aby móc cieszyć się urokami ciąży już od pierwszych tygodni.

Daj sobie czas na poranne lenistwo

Nudności to dolegliwość, która może skutecznie uprzykrzyć życie przyszłej mamy. Zwykle pojawiają się zaraz po przebudzeniu, często są też efektem nadwrażliwości na zapachy. Aby im zapobiec, postaraj się zjeść coś jeszcze przed wstaniem z łóżka. Po przebudzeniu poleż przez chwilę, zrelaksuj się, daj sobie czas na poranne lenistwo. Jeśli drażnią cię zapachy z kuchni, poproś męża o pomoc przy gotowaniu lub wybieraj te potrawy, które nie pachną intensywnie. Staraj się jeść mniej a częściej, jedz to, na co aktualnie masz ochotę – organizm sam wie, co dla ciebie najlepsze. Dobrym sposobem na nudności jest także wprowadzenie do swojej diety imbiru, który jest w pełni naturalnym i nieszkodliwym środkiem przeciwwymiotnym.

Polecamy: Jak się prawidłowo odżywiać czasie ciąży?

Trochę ruchu zdziała cuda

Zaparcia pojawiają się w pierwszym trymestrze nawet u tych kobiet, które nigdy wcześniej nie miały problemów z jelitami. Aby im zapobiegać, wprowadź do swojej diety produkty bogate w błonnik – np. warzywa, owoce, otręby. Pamiętaj też o piciu odpowiedniej ilości wody – około 1,5 – 2 litrów dziennie. Dobrze na pracę jelit wpływa również aktywność fizyczna. Co najmniej pół godziny w ciągu dnia powinnaś poświęcić na ćwiczenia – mogą to być specjalne ćwiczenia dla ciężarnych, pływanie lub nawet spacer po parku. Pamiętaj, aby w przypadku zaparć nie stosować żadnych leków przeczyszczających bez konsultacji z lekarzem.

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!

Polecamy: Sport w czasie ciąży - z jakich dyscyplin musisz zrezygnować?

Jedz mniej a częściej

Zgaga - aby złagodzić tę przykrą dolegliwość, powinnaś przede wszystkim zadbać o zmiany w swojej diecie. Staraj się jeść częściej mniejsze posiłki, zamiast dwóch czy trzech dużych dań w ciągu dnia. Zrezygnuj ze słodyczy i ostrych przypraw, ogranicz także pokarmy smażone na rzecz gotowanych i pieczonych. Po posiłku pozostań w pozycji siedzącej – jeśli się położysz, zgaga będzie bardziej ci dokuczać. Kolację zjedz co najmniej 2 – 3 godziny przed pójściem spać.

Wygodny biustonosz dla przyszłej mamy

Ból piersi często jest jednym z pierwszych objawów ciąży. Aby go złagodzić, warto nosić specjalny biustonosz dla ciężarnych – nie ma on fiszbin i jest wykonany z miękkiego, przyjemnego w dotyku materiału. Wiele kobiet chwali również kremy łagodzące ból piersi – zwykle mają one w składzie wyciąg z kapusty, który delikatnie łagodzi bolesne uczucie obrzmienia, chłodzi i zapobiega powstawaniu rozstępów.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)