7 sposobów na mdłości w ciąży

Zwykle pojawiają się koło 4. tygodnia ciąży i porządnie dają się przyszłej mamie we znaki. Sprawdź, jak je pokonać.

fot. Fotolia

Przyczyną mdłości są zmiany hormonalne, jakie zachodzą w organizmie ciężarnej. Dolegliwości zazwyczaj pojawiają się rano, gdy przyszła mama jest jeszcze na czczo. W ciągu dnia natomiast wywołują je intensywne zapachy. Choć nie są niebezpieczne dla dziecka, warto je pokonać, by jak najszybciej poczuć się lepiej i móc się cieszyć swoi stanem.

1. Zjedz zanim wstaniesz

Poproś męża, by podawał ci do łóżka pół kubka ciepłego mleka, banana, kromkę chrupkiego pieczywa albo suche płatki śniadaniowe. To znacznie zmniejszy ryzyko porannych sensacji.

2. Pij wodę

Najlepiej zadziała niegazowana i niskozmineralizowana. Ideałem byłoby, gdybyś wypijała jej 2-3 litry. Woda wypłukuje z organizmu toksyny, które mogą wywoływać wymioty. Zrezygnuj z napojów mocno słodzonych i gazowanych.

3. Stosuj imbir

To doskonały lek na mdłości. Kłącze imbiru zetrzyj na tarce i dodaj do wody lub mleka. Możesz taki napój dosłodzić miodem. Sięgaj po niego zawsze gdy czujesz nudności.

4. Jedz małe porcje

Dzięki temu żołądek nie będzie obciążony i nie będziesz mieć napadów głodu, które często przyczyniają się do mdłości. Kolację zjedz na dwie godziny przed snem. Znacznie wtedy zwiększasz szansę, że rano nie obudzą cię skurcze żołądka.

5. Jedz migdały

Miej je zawsze pod ręką i chrup, gdy poczujesz nudności.  Możesz też pogryzać je zapobiegawczo co 2-3 godziny. 

6. Unikaj intensywnych zapachów

Nie używaj odświeżaczy powietrza, odstaw perfumy, zaopatrz się w bezzapachowy dezodorant kulkowy.

7. Stosuj akupresurę

Uciskaj palcem miejsca między kciukiem a palcem wskazującym lewej dłoni. Rób to zawsze, gdy zbliżają się nudności, a także wieczorem przed snem i rano po obudzeniu.

Zobacz też:

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)