Kobieta w ciąży – vademecum zdrowej diety

Jak poprawić płodność za pomocą diety? W jaki sposób powinna się odżywiać przyszła mama? Jakich produktów nie należy jeść w czasie ciąży, a które są szczególnie polecane?

Kobieta w ciąży – vademecum zdrowej diety

Popraw swoją płodność

Dieta ma niebagatelny wpływ na nasze zdrowie i na naszą zdolność do rozrodu. Istnieje szereg witamin i składników mineralnych, które mogą poprawiać płodność. Zielone warzywa, orzechy i rośliny strączkowe to bogate źródła kwasy foliowego, który jest bardzo ważnym składnikiem diety kobiet starających się o potomstwo. Jakie produkty powinnaś jeść, aby dostarczyć do organizmu niezbędną ilość selenu, magnezu, witaminy B12 i antyoksydantów?

Przeczytaj: Dieta w oczekiwaniu na ciążę

Co jeść, gdy już jesteś w ciąży?

Stan odżywienia kobiety ciężarnej i jej dieta wpływa na rozwój płodu i przebieg porodu. Dieta przyszłej mamy powinna być urozmaicona i bogata w pełnowartościowe produkty. W codziennym jadłospisie nie może zabraknąć pełnoziarnistych produktów zbożowych, a przynajmniej 2 x w tygodniu należy jeść ryby. Czy odpowiednia dieta wystarczy, aby pokryć zapotrzebowanie mamy i dziecka na witaminy i składniki mineralne?

Sprawdź! Przegląd bielizny dla kobiet w ciąży i karmiących

 Przeczytaj koniecznie: Dieta w ciąży – co jeść?

Jakie warzywa jeść w ciąży?

Warzywa są bardzo istotnym składnikiem diety przyszłej mamy. Które warzywa są szczególnie polecane w ciąży, a których należy unikać i dlaczego?

Przeczytaj: Rola warzyw w żywieniu kobiety ciężarnej

Czego nie powinnaś jeść w ciąży?

Czego nie można jeść w ciąży? Czy przyszła mama powinna jeść za dwoje? Na jakie produkty szczególnie powinna uważać? Alkohol, kawa, nasycone kwasy tłuszczowe - to produkty, które należy wyeliminować.

Zobacz koniecznie: Dieta w ciąży – czego nie jeść?

Poranne mdłości

W pierwszym trymestrze ciąży kobietom często dokuczają poranne nudności i wymioty. Czy wiesz, że poranne mdłości mogą występować nie tylko rano? Jak sobie z nimi poradzić bez stosowania leków? Czy mdłości i wymioty mogą doprowadzić do niedoborów?

Przeczytaj koniecznie: Jak radzić sobie z porannymi nudnościami w ciąży?

Jod w diecie kobiety w ciąży

Jod jest niezbędny do prawidłowego rozwoju płodu. Jakie są najlepsze źródła jodu w diecie kobiety ciężarnej?

Przeczytaj: Jesteś w ciąży? – pij wodę o dużej zawartości jodu!

Jadłospis

Jeśli chcesz wiedzieć, jak powinien wyglądać twój dzienny jadłospis, zapoznaj się z naszymi propozycjami.

Zobacz: Jadłospis dla przyszłej mamy

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)