Jakie zapotrzebowanie na białko ma kobieta w ciąży?

Skąd czerpać białko potrzebne do prawidłowego rozwoju dziecka? Ile białka powinna spożywać kobieta w ciąży? Zobacz, jakie zapotrzebowanie na białko ma kobieta w ciąży!

białko w ciąży

Fot. Fotolia

Sprawdź! Przegląd bielizny dla kobiet w ciąży i karmiących

Zapotrzebowanie na białko w ciąży

Białko to budulec tkanek i narządów rozwijającego się dziecka. W okresie ciąży zapotrzebowanie na nie wzrasta o około 0,3 g/kg m.c./d.  

"Istotna jest nie tylko ilość białka, ale również jego pochodzenie. Przyszła mama powinna tak zbilansować swoją dietę, aby spożywać 60% białka pochodzenia zwierzęcego oraz 40% roślinnego.

Musimy także pamiętać o jeszcze jednej kwestii, a mianowicie o rybach. Zgodnie z zaleceniami Europejskiego Urzędu do spraw Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) w 2004 roku, kobiety w ciąży nie powinny spożywać gatunków ryb, które potencjalnie mogą być zanieczyszczone rtęcią, m.in.: tuńczyka, miecznika, ryby maślanej, okonia, węgorza, płoci oraz dorsza" – podkreśla Agnieszka Pawłowska-Wypych.

Źródła białka w diecie ciężarnej:

  • Jaja;
  • Produkty mlecze;
  • Mięso;
  • Ryby;
  • Rośliny strączkowe.

Prawidłowy poziom wapnia w organizmie zapobiega rozwojowi nadciśnienia w ciąży oraz zmniejsza ryzyko przedwczesnego porodu. Dlatego staraj się jeść 3-4 porcje produktów mlecznych dziennie.

Porcja to 200 ml napoju mlecznego, 100 g sera białego półtłustego lub 2 plastry sera żółtego.

Jajka jedz wyłącznie ugotowane na twardo bądź w postaci mocno ściętej jajecznicy.  Nigdy nie spożywaj ich na surowo!

Źródło: Materiały prasowe TKM Group

Zobacz także: Ile węglowodanów spożywać w ciąży?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)