Jak zachować urodę w ciąży

Nasze babcie miały zwyczaj mówić, że córka zabiera urodę, a syn jej dodaje. Zabobonom dziś już mało kto wierzy, ale niepodważalnym faktem jest to, że ciąża ma wpływ na nasz wygląd. Racjonalne odżywianie na czele z sentencją: „jem DLA dwojga, a nie ZA dwoje” to klucz do zadbania zarówno o siebie, jak i o dziecko.

Dodatkowe kilogramy, braki witamin i minerałów, konieczność rezygnacji z wielu dotychczasowych przyzwyczajeń… To wszystko, poza widocznym na twarzy szczęściem, wynikającym z faktu spodziewania się dziecka, odbija się niekorzystnie na naszym wyglądzie. Ciało w tak wyjątkowym stanie, jakim jest ciąża wymaga specjalnego traktowania – bynajmniej nie tylko w obrębie brzuszka.

Polecamy: Czego nie wolno jeść w czasie ciąży

Dieta dla urody

Typowe dla drugiego trymestru zachcianki np. na słodycze warto zaspokoić suszonymi lub świeżymi (zawierają mniej cukru) owocami: ananasami, bananami, jabłkami czy rodzynkami lub daktylami. Właśnie w tym trymestrze zwiększa się nieznacznie zapotrzebowanie na energię – ok.200-300 kcal na dobę. Nie dajmy się jednak zwariować – to raptem jedna niewielka przekąska.

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!

Rozsądek w folgowaniu sobie z jedzeniem ma przełożenie nie tylko na sylwetkę, ale również na wygląd cery. Każda przesada w spożyciu słodyczy i ostrych dań odbija się bowiem na skórze. Umiar w jedzeniu słodkości jest również ważnym punktem w profilaktyce cukrzycy. Jeśli czujemy, że brak nam energii, lepiej posilić się musli z owocami, które pozwoli nam utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi na wiele dłużej, niż czekoladowa przekąska.

Polecamy:  Jak nie przytyć w ciąży?

Preparat witaminowy

Obawiając się niedostatków witaminowych, które towarzyszą okresowi ciąży u większości kobiet, najlepiej oprócz dbania o jak największą różnorodność posiłków, włączyć do codziennego menu preparat, który kompleksowo pomoże zadbać o nasze zdrowie i prawidłowy rozwój płodu, a dodatkowo zapewni nam piękny wygląd.

Ważne, aby taki preparat był bogaty we wszystkie pierwiastki, których niedobory mogą nam grozić w ciąży, np. cynk i żelazo - ważne dla pobudzenia syntezy keratyny - niezbędnego białka budulcowego cebulki włosowej, czy cholina, która wzmacnia mikrokrążenie w obrębie skóry głowy.

  • Żelazo odgrywa kluczową rolę w naszym organizmie – jest bowiem nośnikiem tlenu.
  • Cynk natomiast jest drugim co do ważności, tuż po żelazie, mikroelementem. Nawet najmniejsza komórka naszego ciała potrzebuje cynku do prawidłowego podziału, zaś praca około 300 enzymów jest regulowana przez ten pierwiastek. Znajduje się on we wszystkich komórkach ciała, a w szczególności w komórkach oczu, wątroby, mózgu, mięśni oraz organów rozrodczych.
  • Ważny jest również kwas foliowy, który oprócz istotnej ważnej roli w rozwoju cewy nerwowej u płodu… dba o intensywność koloru naszych włosów.

Fitness dla mam

Konieczne jest dbanie o prawidłowe nawadnianie organizmu, które ma znaczący wpływ na wygląd skóry i zapobieganie występowaniu obrzęków. Jeśli mamy ochotę na świeżo wyciskane soki z owoców, najlepiej rozcieńczać je pół-na-pół z wodą, aby uniknąć nadmiernego spożycia cukru.

Jak wiadomo sama dieta w dbałości o urodę nie wystarczy – trzeba ją wspomóc odpowiednimi formami aktywności fizycznej. Po konsultacji z ginekologiem bądź położnikiem możemy wybrać te najlepsze dla siebie. Regularna aktywność fizyczna, nie tylko zapobiega nadmiernemu przyrostowi wagi, ale i pozwala na dotlenienie organizmu co owocuje pięknym kolorytem skóry jak i jej jędrnością i zniwelowaniem istniejącego oraz zapobieganiem zwiększenia się cellulitu.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)