Jak się odżywiać w trzecim trymestrze ciąży?

Prawidłowe odżywianie w ostatnich trzech miesiącach ciąży jest niezwykle ważne. Tempo wzrostu malucha jest największe, dlatego dobrze zbilansowana dieta to podstawa.

W ostatnich dwóch miesiącach formują się komórki mózgowe dziecka dlatego odpowiednio dobrane składniki w codziennej diecie mają bardzo duży wpływ na rozwój ruchowy maluszka.

Główne zasady rządzące dietą w III trymestrze ciąży:

  • Zwiększ zapotrzebowanie na żelazo ponieważ jego brak może przyczynić się do anemii, częstej dolegliwości w zaawansowanej ciąży. Znajdziesz go w mięsie, unikaj jednak mięsa smażonego i surowego. Zażywając witaminę C poprawisz jego przyswajalność, zapobiegniesz powstawaniu żylaków, załagodzisz obrzęki nóg i uodpornisz organizm. Najlepszym źródłem witaminy C są truskawki, pomarańcze, grejpfruty i natka pietruszki.
  • Dostarczaj organizmowi więcej wapnia, bezwzględnego składnika budulcowego kości i zębów. Jeżeli zabraknie go w twojej diecie twój maluch podkradnie go z Twoich kości i zębów. Sięgaj po produkty mleczne z niską zawartością tłuszczu. Najlepszym źródłem wapnia jest mleko i produkty mleko podobne np. jogurty, kefiry itp. Spożywanie kefirów i jogurtów pomaga także w utrzymaniu właściwej mikroflory jelitowej, która reguluje procesy trawienia i stanowi ochronę przed bakteriami chorobotwórczymi.

Polecamy:  Sposoby wilczy głód

  • Ogranicz spożywanie soli, której nadmiar powoduje powstawanie obrzęków.
  • Jedz produkty bogate w błonnik takie jak płatki kukurydziane i ciemne pieczywo, usprawnią pracę jelit, pozbawią cię zaparć i uchronią przed hemoroidami.
  • Jedz małe posiłki, ostatni spożywaj 3 godziny przed snem ze względu na częste zaparcia i towarzyszącą zgagę.
  • Pij dużo wody niegazowanej, możesz również wycisnąć świeży sok z owoców i warzyw.

Polecamy:  Przyczyny odkładania się tłuszczu w organizmie

Kategorycznie zrezygnuj z picia alkoholu!

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!

Zobacz także: dietę w oczekiwaniu na ciążę, dietę w pierwszym trymestrze ciąży oraz dietę w drugim trymestrze ciąży

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
ania.ladeevit/3 lata temu
Anemia z niedoboru żelaza jest bardzo częsta i może się nasilić dodatkowo po porodzie. Dlatego odpowiednia ilość przyjmowanego żelaza jest ważna.