Jak schudnąć po ciąży?

Zgrabna mama - marzenie każdej kobiety w okresie połogu. Czy możliwe jest, aby zrzucić zbędne kilogramy, jeśli nagromadziło się ich w czasie ciąży całkiem sporo? Sprawdź nasze wskazówki!

Jak schudnąć po ciąży?

Co się kryje w maminej tuszy?

Wody płodowe, łożysko, zwiększona ilość krwi, ochronna tkanka tłuszczowa i zapasy energii na cięższe czasy... We wszystko to jest wyposażona kobieta w ciąży. Ma to służyć zdrowiu i bezpieczeństwu maleństwa. Skoro jednak wiemy już skąd przyrost masy ciała podczas ciąży, rodzi się pytanie: jak się go po urodzeniu dziecka pozbyć?

Jakie są standardy?

W związku z różnie zaprogramowanym metabolizmem i masą początkową, kobiety różnie przybierają na masie. Kobiety z niedowagą powinny przybrać na wadze więcej niż te z nadwagą. Jeśli jednak w czasie ciąży okazuje się, że przybyło więcej niż rekomendowane 10-14 kg, należy ograniczyć spożycie pokarmów. Jedzenie za dwoje nie jest korzystne ani w czasie ciąży ani po porodzie, a powoduje tylko nadwagę i frustrację.

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!

Polecamy: Cztery zabiegi, które pomogą Ci schudnąć

Najlepsza dieta dla młodej mamy

Dieta matki karmiącej jest ograniczona ze względu na przenikanie określonych substancji do mleka, co może działać niekorzystnie na noworodka. Karmienie piersią najczęściej jednak sprzyja utracie zbędnych kilogramów.

Najkorzystniej jest rozpocząć odchudzanie około trzech miesięcy po porodzie, stosując dietę niskotłuszczową o zawartości do 1700-1900kcal. Nie daj się namówić na udziwnione diety, ponieważ mogą one zaszkodzić dziecku. Jedz regularnie i zdrowo, a na utratę zbędnych kilogramów daj sobie od 6 do 12 miesięcy. Tylko stopniowa utrata masy jest bezpieczna dla Ciebie i dla dziecka.

Polecamy: A wszystkiemu winien gluten...

W wyborze produktów postaw na racjonalizm i zdrowie. Jedz regularnie i często, za to w mniejszych porcjach. Posiłki spożywaj 5 razy dziennie, a na przekąski miej przygotowane lekkostrawne owoce lub muesli. W głównych daniach postaw na świeże warzywa i owoce (źródło witamin i mikroelementów), nabiał (źródło białka i witamin) i ryby (źródło białka i tłuszczu). Makaron i ryż są zdrowsze w wersji al dente lub na sypko, najlepiej pełnoziarniste. Do picia najlepsza jest jak zawsze woda.

Aktywna mama

Zarówno podczas ciąży jak i po porodzie nie należy zapominać o umiarkowanym wysiłku fizycznym. Spacery z wózkiem czy ćwiczenia dla ciężarnych i mam pomagają utrzymać masę ciała na odpowiednim poziomie, poprawiają samopoczucie, łagodzą zaburzenia nastroju oraz mogą zapobiegać części powikłań w trakcie i po porodzie. Aktywność fizyczna po urodzeniu dziecka powinna stopniowo wzrastać, do standardowej sprzed ciąży w przeciągu kilku miesięcy.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)