Jak radzić sobie z porannymi nudnościami w ciąży?

Poranne nudności i uporczywe wymioty – z tym problemem boryka się wiele kobiet w początkowym okresie ciąży. Imbir, woda z miodem i cytryną, herbatniki – oto kilka domowych sposobów, które pomogą Ci zapanować nad nieprzyjemnymi dolegliwościami i uniknąć odwodnienia.

Jak radzić sobie z porannymi nudnościami w ciąży?

Sposoby na nudności

Nierzadko kobiecie ciężarnej dokuczają poranne nudności i wymioty, zwłaszcza w pierwszych tygodniach. Jeżeli masz z tym problem, koniecznie zadbaj, aby mimo tego odżywiać się prawidłowo.

Nie wolno się odwodnić! W godzinach porannych Twój organizm wzmocni i zahamuje nieco odruch wymiotny na pewno przegotowana letnia woda z odrobiną świeżego soku z cytryny. Podobnie działa szczypta imbiru. Jeżeli dobrze tolerujesz miód, to możesz rano wypić szklankę letniej wody z łyżeczką rozpuszczonego miodu. Postaraj się przygotować miodowy napój wieczorem, rano dolej trochę ciepłej wody, aby nie pić zimnego płynu na pusty żołądek. Również w ciągu dnia pamiętaj o uzupełnianiu płynów; najlepiej pij wodę mineralną niegazowaną.

Sprawdź! Przegląd bielizny dla kobiet w ciąży i karmiących

Nie możesz pozwolić na to, aby Twój żołądek był pusty, zwłaszcza po długiej przerwie nocnej. Gdy brakuje pożywienia, żołądek wydziela duże ilości soków trawiennych (w tym żrący kwas solny), które trawią ścianki żołądka. To z kolei powoduje nudności, bóle głowy i uczucie zmęczenia. Aby temu zapobiec, musisz odżywiać się regularnie i dość często: pięć-sześć razy dziennie. Powinnaś przygotowywać sobie małe, kolorowe i odżywcze posiłki. Oczywiście nie zmuszaj się do czegoś, co od razu Cię odrzuca. Ruch i spacery na świeżym powietrzu mogą w znacznym stopniu poprawić Twój apetyt i złagodzić nieprzyjemne dolegliwości.

Zobacz też: Wymioty w ciąży

Zagrożenie niedoborami

Jeżeli mimo wielu starań nadal cierpisz z powodu porannych nudności w ciąży, to koniecznie zwróć się o pomoc do lekarza. Prowadzący ginekolog przepisze Ci zestaw witamin dla kobiet ciężarnych, które w pewnym stopniu zabezpieczą Twój organizm przed niedoborami minerałów i witamin.

Nie bierz żadnych suplementów ani na własną rękę, ani za namową innych osób. O tym może zadecydować wyłącznie lekarz.

Zobacz też: Dieta w ciąży - co jeść

Fragment pochodzi z książki „Zdrowe odżywianie i higiena kobiety ciężarnej” Grażyny Tuchmacher (Impuls, 2010). Publikacja za zgodą wydawcy.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)