Jak pielęgnować skórę w ciąży

Pielęgnacja skóry w okresie ciąży jest bardzo ważna - dzięki odpowiednim zabiegom, wykonywanym nawet w domu, byle regularnie, wrócimy szybko do ładnej sylwetki. Jeśli jesteś ciekawa, jak pielęgnować skórę w ciąży, aby była elastyczna i jędrna (co zminimalizuje ryzyko wystąpienia rozstępów) - sprawdź!

Jak pielęgnować skórę w ciąży

Mając na uwadze to, że ciąża jest czasem szczególnym, warto od samego początku, a nawet na etapie jej planowania pomyśleć o prawidłowej pielęgnacji ciała. Oprócz dogłębnej analizy diety, trybu życia, warto znaleźć czas na zaplanowanie pielęgnacji skóry, która upomni się w najbliższych 9 miesiącach bardzo dobitnie o zaspokojenie jej znacznie odmiennych w tym czasie potrzeb.

Polecamy: Kremy na rozstępy dla kobiet w ciąży - sprawdzone przez mamy

Jak wybierać preparaty do pielęgnacji skóry

Ciąża to okres bardzo szczególny, nie tylko ze względu na radosne doznania i emocje związane z oczekiwaniem, ale też ze względu na konieczność troski o racjonalne żywienie i aktywny tryb życia, a także wypoczynek matki.

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!

O tych „obowiązkach” wie każda spodziewająca się dziecka kobieta. W ofercie aptecznej i sklepowej suplementów diety znajdziemy preparaty mające zapewnić kobietom w ciąży właściwą dawkę witamin i składników gwarantujących urodę matki, a przede wszystkim zdrowie jej samej i oczekiwanego dziecka.

Polecamy: Kłótnie z dzieckiem - jak je prowadzić

Wszelkie witaminy, preparaty nawilżające skórę oraz specyfiki mające nawilżać skórę „od wewnątrz” powinny być zakupione wyłącznie w aptece i posiadać wyraźną informację, że mogą być przyjmowane w czasie ciąży lub/i karmienia.

Dieta nawilżająca i nawadniająca skórę

Nawilżenie skóry zapewni też odpowiednia dieta - bogata w zdrowe tłuszcze: ryby, oliwę z oliwek, olej rzepakowy, orzechy, pestki dyni i słonecznika. Nie należy również zapominać o nawadnianiu organizmu przez regularne picie niegazowanej wody mineralnej i niesłodzonych herbat owocowych – małymi porcjami przez cały dzień.

Soki, przede wszystkim ze świeżych owoców, ze względu na dużą zawartość cukru, lepiej spożywać w ograniczonych ilościach i zawsze rozcieńczane pół na pół z wodą. Warzywne soki przygotowywane w domu lub tzw. jednodniowe dostępne w sklepach spożywczych mogą być również świetnym sposobem na nawodnienie organizmu (np. bardzo cenny, bo bogaty w potas jest sok pomidorowy). 

Zobacz także:  W ciąży unikaj

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)