Jak nie przytyć w ciąży?

Od momentu, kiedy dowiedziałaś się, że zostaniesz mamą, na pewno trochę przytyjesz. Nie doprowadź jednak do tego, by waga wzrosła za dużo. Radzimy, jak nie przytyć w ciąży więcej niż to konieczne.

Aby nie roztyć się, zacznij zwracać uwagę na to, co jesz. Nie jedz przetworzonej żywności, nie stołuj się w fast foodach. Pożegnaj się z niezdrowym i ciężkostrawnym jedzeniem. Dobierz tak menu, aby nie zabrakło w nim produktów bogatych w mikroelementy i witaminy oraz wszelkie inne produkty niezbędne dla prawidłowego rozwoju twojego i dziecka.

Nie jedz za dwoje tylko dla dwojga. Zapotrzebowanie energetyczne w ciąży jest niewiele większe niż przed. Liczy się jakość, a nie ilość. Tłuste jedzenie zastąp warzywami i owocami. Zawierają one błonnik, mikroelementy i witaminy zapobiegające wzdęciom i zaparciom.

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!

Polecamy: Jakie składniki mineralne i witaminy mają wpływ na kobiecą płodność?

Niektóre jednak owoce mogą się przyczynić do szybszego wzrostu wagi. Zażywane w dużych ilościach banany, winogrona czy suszone owoce mogą się przyczynić do większych wahań wskazówki na wadze.

Nie żałuj sobie natomiast kiszonych ogórków, pomarańczy, kalafiora i brokułów.

Jeżeli w okresie zimowym masz ochotę na truskawki lub jagody, skorzystaj z tych zamrożonych gdyż nie straciły żadnych witamin i minerałów.

Polecamy:  Co powinna jeść wegetarianka w ciąży

W pierwszym trymestrze waga nie powinna wzrosnąć więcej niż 3 kg, możesz nawet schudnąć. Powodem tego będą mdłości i wymioty. Jeżeli odchudzałaś się przed ciążą, odłóż to na później, gdy urodzisz.

Jak nie przytyć za dużo

  • kontroluj swoją wagę raz tygodniu (w I i II trymestrze powinna wzrastać ok. 1 kg tygodniowo);
  • pączka zastąp pożywną kanapką z sałatą, pomidorem i chudą szynką, dostarczysz organizmowi więcej składników odżywczych a mniej kalorycznych;
  • unikaj słodyczy i wyrobów z białej mąki, bo przyczyniają się do szybszego wzrostu wagi;
  • przyglądaj się temu, co jesz, szczególnie podczas różnego typu świąt, urodzin itp.;
  • jedz pięć małych posiłków w ciągu dnia;
  • porusz wyobraźnię, możesz skomponować bardzo smaczny, zdrowy i wizualnie dobrze wyglądający posiłek;
  • dokładnie przyglądaj się temu co jesz, unikaj podjadania zarówno w dzień, jak i w nocy;
  • pij dużo wody mineralnej, dawkuj ją często w małych ilościach;
  • jeżeli lekarz nie będzie widział przeciwwskazań zdrowotnych, uprawiaj sport: pływanie, jogę, fitness dla ciężarnych, ruch pozwoli utrzymać dobrą formę i spalić zbędne kalorie.

Zobacz także: Joga w ciąży

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (6)
~Koemka/rok temu
Jestem w ciąży i przeczytałam wiele porad, jak nie przytyć w ciąży. Najlepiej jest to opisane na blogu mumandthecity tu http://mumandthecity.pl/jak-nie-przytyc-za-duzo-w-ciazy/
~gość/rok temu
Miesięcznie !
~ola/2 lata temu
Ja kierowałam się radami z tego poradnika: http://www.abcmaluszka.pl/jak-nie-przytyc-w-ciazy.html i w ciąży przytyłam tylko niezbędne minimum :)
POKAŻ KOMENTARZE (3)