Ile węglowodanów spożywać w ciąży?

Czy wiesz, skąd czerpać węglowodany konieczne do prawidłowego rozwoju ciąży? Jak dużo cukrów powinno znaleźć się w diecie przyszłej mamy? Dowiedz się, jakie zapotrzebowanie na węglowodany ma kobieta w ciąży!

węglowodany

Fot. Fotolia

Sprawdź! Przegląd bielizny dla kobiet w ciąży i karmiących

Węglowodany są podstawowym źródłem energii w diecie. W menu przyszłej mamy powinny pokrywać około 55-60% dziennego zapotrzebowania energetycznego.

Należy jednak pamiętać, że mowa tu przede wszystkim o cukrach złożonych, których źródłem są produkty zbożowe bogate w witaminy z grupy B, magnez, żelazo, cynk oraz błonnik pokarmowy. Ten ostatni jest również ważny ze względu na fakt, iż zapobiega zaparciom.

Produkty stanowiące źródło węglowodanów w ciąży:

  • Płatki owsiane, żytnie, musli.
  • Ryż biały i pełnoziarnisty.
  • Ziemniaki, makaron.
  • Kasza jęczmienna, jaglana, gryczana, pęczak.
  • Mąka pełnoziarnista pszenna, orkiszowa, graham.
  • Pieczywo pełnoziarniste pszenne, żytnie, orkiszowe, gryczane.

Staraj się jeść około 8 porcji produktów zbożowych dziennie w I trymestrze ciąży i 9 porcji w II i III.

Źródło: Materiały prasowe TKM Group

Zobacz także: Ziarno kakaowca – jak wpływa na płodność?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)